A német legenda átlagosan minden harmadik futamát megnyerte, amin elindult.
91 győzelem 306 futamból. Ez a statisztika magáért beszél a Forma 1-ben.
A hétszeres világbajnok versenyzőről mindezek ellenére megoszlottak a vélemények a pályán tanúsított viselkedése miatt. Lehetett őt szeretni, vagy utálni, de az biztos, ha valaki, akkor a német tudta, hogyan kell nagydíjat nyerni, akár reménytelen helyzetből is.
1. 1992-es Belga Nagydíj
1991-ben a Jordan színeiben Belgiumban mutatkozott be az F1-ben, beugróként. Az első versenye olyannyira jól sikerült, hogy sokan felfigyeltek rá.
A 7. helyet szerezte meg, ekkor már mindenkinek nyilvánvalóvá vált a paddockban, hogy különleges pilóta. Mielőtt a Jordan csapatfőnöke beszélhetett volna vele egy szerződésről, a Benetton le is csapott rá.
Első teljes szezonját így a brit divatcég csapatánál kezdhette meg. Bemutatkozása után egy évvel, debütáló helyszínén Spában szerezte meg élete első F1-győzelmét, úgy, hogy a második helyezett Nigel Mansellre 36,5 másodpercet vert.
2. 1994-es Brazil Nagydíj
Schumi 1994-ben szerezte meg első egyéni világbajnoki címét, amikor is 14 futamból 8 alkalommal állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Ebben az évben a legemlékezetesebb a Sao Paulo-i nagydíj volt, hiszen ezen a versenyen 12-en értek célba, abból minden egyes pilótát lekörözött a német.
Ehhez persze kellett egy hatalmas baleset, és az, hogy legnagyobb riválisa, Senna elhagyta az autójának a hátulját.
3. 1995-ös Belga Nagydíj
A vizes-száraz időmérőn szerzett 16. helyezése nem sok bizakodásra adott okot a belga futamon. Vasárnap száraz asztalfon indultak útnak a pilóták slick abroncsokon.
Michael a 10. körre már a negyedik pozícióban autózott néhány hihetetlen előzéssel. Hamarosan feljött a második helyre Damon Hill mögé.
A 26. körben eleredt az eső, Hill kiállt, azonban Schumacher slick gumikon folytatta, így átmenetileg átvette a vezetést. Hill gyorsan beérte esőgumikon, vissza is vette a vezetést, amikor Michael lecsúszott a pályáról.
Az eső viszont csendesedett és elkezdett felzárkózni. Hillnek újra ki kellett állni, hogy visszategyék az autójára a slick gumikat. Azonban még egy csavar jött a történetbe, hiszen újra eleredt az eső, és akkor már mindkét pilóta megkapta az esőgumikat.
Hillnek boxutcai gyorshajtás miatt egy 10 másodperces stop and go büntetést kellett letöltenie. A kiállás után Michael a brit elé tért vissza a pályára és onnantól kezdve végig vezetett. Végül 19 másodperccel ért célba a Williams pilótája előtt.
4. 1995-ös Európai Nagydíj
A Nürburgringen rendezett versenyen a nézők a Forma-1 történetének egyik legemlékezetesebb előzésének lehettek szemtanúi. A verseny elején Schumi Hill-lel küzdött, azonban a végére Alesivel került nagy csatába. Lényegében e miatt lett ennyire emlékezetes ez a futam.
A második boxkiállás után Michael a frissebb gumik miatt körről körre közeledett a Ferrari pilótája felé. Már csak pár kör volt hátra. Az első előzési kísérlete a 65. körben volt, amikor is a belső íven próbálkozott, ám a Ferrarinak meg volt a megfelelő tempója, így ez a próbálkozás sikertelen volt.
Ugyanebben a körben egy másik kanyarban kívülről próbálta átvenni a vezetést, itt már sikerrel járt, hiszen Alesinek muszáj volt helyet adnia, hogy elkerülje az ütközést. A többi már történelem.
5. 1996-os Spanyol Nagydíj
Ha a legnagyobb rajongótól megkérdeznénk, mit mondanak, hol vezetett Schumacher a legjobban esőben, akkor valószínűleg a válaszadók nagy része Spát mondaná. Azonban ne feledkezzünk el az egyik, ha nem a legjobb esős versenyéről.
Miután csatlakozott a Ferrarihoz, az év elején a Circuit de Catalunyán tökéletes versenyt futott. A zuhogó esőben a harmadik helyről rajtolva kuplung probléma miatt veszített pár helyet, de gyorsan el is kezdett felzárkózni.
Mindenki csúszkált a pályán, azonban Michael magabiztosan autózva már a második helyen száguldott a 13. körben. Olyan tapadása volt, amilyen senki másnak, így nem sokkal később Villeneuve mellett is elhúzott.
45 másodperccel előbb ért célba, mint a második helyezett. Aznap hatan látták meg a kockás zászlót, Alesin és Villeneuve-n kívül mindenkit lekörözött a német.
6. 1998-as Brit Nagydíj
Mika Häkkinen 50 másodperccel vezetett a silverstone-i pályán, amikor megpördült autójával és megsérült az első szárnya. Mivel többen is lecsúsztak a pályáról, behívták a Safety Cart, így elveszett Mika előnye.
A verseny az 50. körben indult újra, Schumi pedig kihasználta a “repülő finn” hibáját, és átvette a vezetést. Az előnye egyre nőtt, a győzelem felé száguldott. Ekkor kezdődtek a bonyodalmak.
Michael kapott egy 10 másodperces büntetést, mert megelőzött egy autót, miközben a Safety Car még a pályán volt. A Ferrarinál nem tudták, hogy ez stop and go büntetés, vagy hozzáadják a végső idejéhez.
Brawn a verseny legutolsó körében kihívta, és a boxutcában áthaladt a célvonalon. Az FIA vizsgálta az ügyet, hogy letöltötte-e a büntetést. A Ferrari azzal érvelt, hogy a szabálysértést követően 25 percen belül meg kell szabni a büntetést, azonban az FIA 31 perc múlva tette ezt.
A büntetést ezzel visszavonták, a McLaren természetesen fellebbezett, de sikertelenül. Ez a mai napig az egyetlen futamgyőzelem a Forma 1-ben, amikor a győztes a boxutcában szelte át a célvonalat.
7. 1998-as Magyar Nagydíj
Egy másik futam, melynek megnyerését szinten Ross Brawnnak köszönheti Schumi. A Ferrari technikai igazgatója, olyan stratégiát dolgozott ki, mellyel le tudta győzni a rivális McLaren pilótáit.
A magyar pályán köztudottan nehéz előzni, ezt tudta Brawn is. Rájött, hogy három kiállásos stratégiát kell alkalmaznia.
Schumacher mindkét McLaren-pilóta mögött harmadikként autózott. Elérkezett a 46. kör, amikor Michael a második kiállására ment.
Brawn ekkor mondta a Forma-1 történetének egyik leghíresebb mondatát: “19 köröd van lefaragni 25 másodpercet. 19 kvalifikációs körre van szükségünk tőled.” Schumacher erre azt válaszolta: “Köszönöm.”
Annak ellenére, hogy a McLaren tudomást szerzett a Ferrari stratégiájáról, maradtak a két kiállásos taktikánál. Amire viszont nem számítottak, az Schumacher tempója volt. A német egymás után futotta a jobb és jobb köröket.
Közben Hakkinennek technikai problémái akadtak, így átadta a pozícióját Coulthardnak. Az élen még mindig 14 másodperc volt az előnye, azonban Schumacher körönként átlagban 1,8 másodpercet hozott a skót pilótán.
Akkora volt a tempója, hogy még három kiállással is 9.4 másodperccel nyerte meg végül a nagydíjat. Zseniális teljesítmény Schumachertől és Brawntól is.
8. 2000-es Japán Nagydíj
A Ferrarinál eltöltött ötödik szezonjában két dobogó után végre elérte a végső célt, világbajnok lett. Már a kilencedik versenyen bebiztosította, hiszen abból nyolcat megnyert. A verseny előtt nyolc ponttal vezetett a regnáló kétszeres világbajnok, Mika Häkkinen előtt.
A finn szerezte meg a pole pozíciót, de végül nagy csatában, 1.8 másodperccel hamarabb ért célba Schumi. Ez volt a Ferrari első világbajnoki címe 1979 óta. Ezzel megkezdődött a Schumacher és Ferrari uralom, egészen 2004-ig minden világbajnoki címet behúztak.
9. 2004-es Japán Nagydíj
Schumacher megszerezte a 13. győzelmét Japánban, miután rajt-cél győzelmet aratott. Egy erőteljes tájfun sújtotta Japánt, így a szervezők vasárnap délelőttre tették a kvalifikációt, de ez sem zavarta meg Schumit, hiszen megszerezte a pole pozíciót testvére, Ralf előtt.
A napsütéses futam korántsem volt izgalmas, hiszen 14 másodperc előnnyel nyert Michael. Azért említésre méltó, mert a 13. győzelmét aratta egy szezonon belül, ami akkor rekord volt az egy szezonban megszerzett győzelem tekintetében.
Ezt a rekordot Vettel döntötte meg, majd Max Verstappen, amikor 2022-ben 15-ször nyert, majd a következő évben 19 alkalommal.
10. 2006-os Kínai Nagydíj
Schumacher utolsó győzelmét a 2006-os Kínai Nagyídjon ünnepelhette. Annak ellenére, hogy bejelentette, visszavonul a versenyzéstől, utolsó évében még mindig a világbajnoki címért küzdött Fernando Alonsóval.
Az Olasz Nagydíjon megszerezte a győzelmet, és három futammal a vége előtt két ponttal volt lemaradva a Renault pilótájához képest. Következett az a bizonyos kínai futam.
Schumacher csak a hatodik helyről indult, Alonso megszerezte a pole pozíciót. Az esős futamon a 14. körre feljött a harmadik helyre, de még mindig 30 másodperc hátránya volt Alonsóval szemben.
Csapattársával Giancarlo Fisichellával szépen zárkóztak fel a spanyol mögé, meg is előzték. Innentől Schumacher nem nézett hátra, végül három másodperccel Alonso előtt ért be a célba.
A búcsú futama a 2006-os Japán Nagydíj volt, legalább is három évre, hiszen később a Mercedes színeiben visszatért a pályára