Két futammal a vége előtt még mindenki Hamilton és Alonso párviadalára figyelt, a Ferrari finn pilótája aztán huszáros hajrával eléjük vágott.
Emlékezetes végjátékot hozott a Forma-1 2007-es idénye is. A szezon történései közül kiemelkedik a McLaren és a Ferrari között kirobbant kémbotrány – emiatt a brit istállót kizárták a pontversenyből, így az olaszoké lett a konstruktőri bajnokság – valamint Fernando Alonso és az újonc Lewis Hamilton ellentmondásokkal tarkított rivalizálása.
Sokáig úgy tűnt, kettejük között dőlhet el a világbajnoki cím sorsa, ám végül Kimi Räikkönen bonthatott pezsgőt a dobogó tetején Brazíliában. Lássuk, hogyan tört borsot a Ferrari finn pilótája a McLarenes kollégák orra alá!
A szezonzáró elemzése előtt lépjünk egyet vissza, az utolsó előtti Kínai Nagydíjig. Lewis Hamilton 12 ponttal vezetett Alonso előtt, és 17 egységgel előzte meg Räikkönent. A brit újonc akár már Sanghajban is világbajnok lehetett volna, ám a sors máshogy rendezte a dolgokat. Illetve, nem biztos, hogy a sors kezét kell okolni, sokkal inkább a McLaren csapat elhibázott döntése vezetett odáig, hogy Hamilton elhasznált gumikon a sóderágyban ragadt, miközben kerékcserére igyekezett. A futamot Räikkönen nyerte Alonso előtt, így a világbajnoki cím sorsának eldöntése a Brazil Nagydíjra maradt.
Az időmérőn a hazai pályán versenyző Felipe Massa autózta a leggyorsabb kört. A brazil pilóta már a verseny előtt kijelentette, hogy kész segíteni csapattársát. A rajt után Räikkönen hamar felkapaszkodott a második helyre, miközben a két McLaren csak szenvedett. Hamilton autója a 7. körben hirtelen lelassult, majd a motor szépen lassan újból erőre kapott, ám a brit ekkor már a mezőny végén találta magát.
Az élen haladó két Ferrarinak már csak a helycserét kellett megoldania, a nyilvánvaló csapatutasítás ugyanis tilos volt. Az olaszok stratégiai – ekkor még – remekül kiszámolták a kerékcserék időzítését, a második kiállást követően már Räikkönen volt az első. Innen már nem is engedte ki a kezéből a győzelmet, Alonso csak a harmadik, Hamilton pedig csak a hetedik helyen végzett, így a Ferrari finn pilótája lett a világbajnok.
A 2022-es Brazil Nagydíj már a pénteki napon érdemi eseményt tartogatott, hiszen az időmérő edzést már le is bonyolították. A vasárnapi futam rajtsorrendje azonban csak a szombati sprintversenyen dől el 20:30-tól, a futam pedig vasárnap 19:00-kor kezdődik magyar idő szerint.