2021. április 27. | 22:24

A Nemzetközi Automobil Szövetség a közúti elektromos modellek fejlesztéséhez kíván terepet kínálni a gyártók számára.

Új, tisztán elektromos autósport kategória indulását jelentette be az FIA. A Nemzetközi Automobil Szövetség ezzel a sorozattal a közúti elektromos modellek fejlesztéséhez biztosítana terepet a gyártók számára.

A GT3 kategória alapján megszervezett bajnokságban várhatóan 300 km/h-s végsebességgel és 2,4 másodperces 0-100 gyorsulási mutatóval bíró járművek indulhatnak majd. Az FIA célja, hogy erősítse versenyt az autósport programmal rendelkező autógyártók, és az ezen a terepen tapasztalattal nem rendelkező EV-specialisták között. A szervezők szeretnék megtalálni a kreativitás ösztönzése és a költségek kordában tartása közti egyensúlyt.

Az alkalmazott alapmodelltől függően az autók minimális súlya 1490 és 1530 kilogramm között mozoghat, a maximális teljesítmény pedig 577 lóerő lehet. Az új sorozatban ultragyors töltők alkalmazására lesz szükség, melyek 700 kW-os kapacitásuknak köszönhetően néhány perc alatt segítenek elérni a 60 százalékos töltöttséget. Összehasonlításképpen a közúti közlekedési infrastruktúrában használt leggyorsabb EV-töltő 350kW-os maximum teljesítményre képes.

A Formula-E sorozattal ellentétben az új szériában a konstruktőrök szabadon megtervezhetik az akkumulátorcsomagjuk kialakítását. A lítium-ionos pakkokat a Total olajcég leányvállalata, a Saft szolgáltatja a tisztán elektromos bajnokság résztvevői számára. Az akkumulátorok kapacitását 87 kWh-ban limitálják a szabályok, a maximális energia-visszanyerés pedig 700 kW lehet.

A 2014-ben elindított Formula-E széria mellett tisztán elektromos ralibajnokságban is összemérhetik erejüket a résztvevők. Az Extreme E sorozat első versenyét Szaúd-Arábiában rendezték, a győzelmet Nico Rosberg, egyszeres F1 világbajnok csapata szerezte meg. Érdekesség, hogy a bajnokságban Rosberg egykori csapattársa és riválisa, a hét bajnoki címmel rendelkező Lewis Hamilton istállója is elindult.