Egy héttel korábban a Red Bull Ringre kísértem el Balázst, majd élete eddigi legkomolyabb megmérettetésénél is ott voltam a Slovakiaringen, ahol majdnem egy éve közösen írtunk sporttörténelmet.

Az Ultimate Cup Series leginkább francia versenypályákra látogat el, de Portugália, Olaszország, Spanyolország és Szlovákia is szerepel a naptárban. A népszerűsége a több mint 20 éves szervezési és logisztikai tapasztalattal rendelkező APR jelenlétének köszönhető.

A szervezet számos motorsport eseményben részt vállalt, többek közt a Moto GP, a 24 órás Le Mans, az SBK, az MXGP, a Super Moto, a Dakar és a WEC sikeres lebonyolítása is részben nekik köszönhető. A széria hivatalos gumiszállító partnere a Michelin. A legtöbb hétvégén négy órás futamokat rendeznek a népes proto kategóriának, Szlovákiában azonban hat órás futam várt az itt debütáló Janik Motorsportra.

LMP3-as autók a Slovakiaringen

A pénteki szabadedzések és tréningek alkalmával az optimális beállítások megtalálása volt a cél, amely mind a három pilóta vezetési stílusához passzol.

A szombat reggeli időmérőre sikerült egy jó beállítást találni. A kvalifikációt a pilóták számának megfelelően három csoportra bontották. Balázs az utolsó, legnehezebb etapban gurult pályára, ahol a 10. leggyorsabb időt autózta, amely az első kettőben a top 3-ra lett volna elég!

Összességében ez is szép eredmény, hiszen 13. lett a 38 pilóta közül. A rajtpozíciót a pilóták átlageredménye alapján határozták meg, és mivel Petr-nek nem volt rendes mért ideje így az utolsó, 14. helyet szerezték meg.

LMP3-as mezőny a Slovakiaring 1-es kanyarjában

A versenyt szokás szerint Balázs kezdte és egy remek rajtot produkálva az első pár körben feljött a 7-8. hely környékére. Egészen az első óra végéig úgy tűnt, hogy még akár egy "happy end" is kinéz a csapatnak, de a technika közbeszólt. Az egyik tempós kanyar közepén minden előjel nélkül körülbelül egy másodpercre elszállt az egész elektronika, majd újraindult. Mivel ilyenkor a szervó is kihagy, ezért komolyabb baj is történhetett volna, de a fiatal versenyző sikeresen megoldotta a helyzetet.

Volentér Balázs szigorú tekintete

Emiatt előrébb hozták a pilótacserét, Miro Konopka váltotta magyar csapattársát a Norma M30 LMP3-ban, azonban az autó nem indult.

Végül betolták a garázsba és a szerelők komolyabban szétkapták, meg is találták a hiba forrását, de ekkorra már 30 körös hátrányba kerültek, ami még egy 24 óráson is ledolgozhatatlan. Innentől fogva csak a célba érés és tapasztalat szerzés volt a cél. A boxban tapintani lehetett a feszültséget!

Norma M30 LMP3 oldalról fotózva

Mikor már mindenki megnyugodott, hogy a második etap hiba nélkül eltelt, jött az újabb hidegzuhany. A második pilótacserénél ismét nem indult az autó egy elektronikai hiba miatt, ami további 40 perc hátrányt jelentett.

Ezek miatt Balázs második etapja lecsökkent nagyjából 30 percre, őt Konopka, majd Petr követte. Utóbbi haladt át a célvonalon a Janik Motorsport LMP3-asával.

Janik Motorsport csapata a leintés után

Véleményem szerint ez egy nagyon tanulságos verseny volt és a technikai hibákat leszámítva remekül helytálltunk újoncként az Ultimate Cup Seriesben. Az első etapban futott legjobb köröm a Top5-ben volt, akárcsak a másodikban, ami szerintem egyáltalán nem rossz eredmény egy ekkora mezőnyben - nyilatkozta az Alapjáratnak Volentér Balázs.