Az időmérő edzésen Verstappen győzött, meglepetésre Alonso indulhatott mellőle az első sorból. Mögülük Sainz, Hamilton, Magnussen és Schumacher várhatta a piros lámpák kialvását. Miután Leclerc motorjához hozzá kellett nyúlnia a Ferrarinak, így csak a mezőny végéről rajtolhatott.

A rajtnál Verstappen elhúzott mindenkitől, Alonsónak esélye sem volt megtámadni a hollandot. Sőt, a kétszeres bajnoknak védekeznie kellett Sainz ellen, de sikerrel megtartotta második helyét. Hamiltont keményen támadta Magnussen, össze is értek a hármas kanyarnál. A dán első szárnyvéglapja megsérült, Hamilton autójában viszont nem keletkezett kár. A versenybizottság nem indított vizsgálatot az eset kapcsán.

Verstappen az első kör végére több mint egy másodperces előnyt épített ki Alonsóval szemben. Perez két helyet javítva a 11. helyre ugrott előre, Bottas két helyet bukott, Leclerc pedig a 19. helyen állt.

Sainz szorosan tapadt Alonsóra, de az első két körben a pilóták még nem használhatták a DRS-t, ami nélkül nem tudta megelőzni honfitársát. Bottas hamarosan fekete-fehér zászlós figyelmeztetésben részesült, amiért elhagyta a pályát az utolsó kanyarkombinációnál és nem a kijelölt részen tért vissza a pályára.

Amint nyithatta a DRS-t Sainz, meg is előzte Alonsót. Hátránya ekkor 2,6 másodperc volt Verstappennel szemben. Hamilton is megpróbálta átrágni magát Alonsón, ám a spanyol egy ideig tartotta még a pozícióját, mivel ő is nyithatta a DRS-t Sainz közelsége miatt.

Az ötödik körben Magnussent fekete-narancs zászlóval figyelmeztették, hogy a sérült elemet cserélni kell az autóján. A dán szeretett volna tovább a pályán maradnia, de a Haas kénytelen volt kihívni őt, a kiállást azonban eltolták a nyolcadik körig. Magnussen előtt még Gasly és Vettel is kiállt a boxba kerékcserére, feltették a kemény keveréket. Gasly valójában nem teljesen önszántából hajtott a pitbe, legalábbis nem úgy, ahogyan tervezte, hiszen kis híján hátulról belerongyolt egy Aston Martinba. Az utolsó pillanatban rántotta balra a kormányt, ahonnan már nem volt más út csak a box.

Magnussen a nyolcadik körben kiállt a kötelességének megfelelően a boxba új első vezetőszárnyért. A csere fájdalmasan hosszú ideig tartott, hiába ejtették meg egyúttal a kerékcserét is, a dánnak esélye sem maradt innentől a pontszerzésre, annyi időt bukott. Perez versenye is véget ért, a mexikóié viszont a szó szoros értelmében, megadta magát ugyanis a váltója. A nyolcas kanyarban állt félre, virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el az autója biztonságos helyre vontatásáig.

Verstappen kapott az alkalmon, és gyorsan kiállt kerékcserére, követte őt Hamilton. Sainz a pályán maradt, így vezette a versenyt. Alonso sem ment a boxba, így a második helyre lépett előre. Verstappen a harmadik helyre tért vissza, mögötte Russell és Ocon körözött, akik szintén nem hajtottak ki kerékcserére. Hamilton a hatodik volt ekkor. Miután a gumik a szokásosnál gyorsabban koptak, úgy tűnt, Verstappen és Hamilton jelentős előnybe került a többiekkel szemben a gyors reakciójuknak köszönhetően.

A tizenegyedik körben újra szabadon versenyezhettek a pilóták. Hamilton támadta Ocont, és pillanatokon belül meg is előzte. A tizenhetedik körre Verstappen egy másodpercre közelítette meg Alonsót úgy, hogy már letudta a kiállását, míg Sainztól mindössze 5 másodpercre volt lemaradva, aki ugyebár szintén nem járt még a boxban.

Közben a középmezőnyben Bottas sikerrel megelőzte Albont és immáron pontszerző helyről folytathatta a Kanadai Nagydíjat. Leclerc követte őt, Albon pedig visszacsúszott a 12. helyre. Eközben Hamilton kezdett panaszkodni a gumijaira.

A huszadik körben Mick Schumacher, aki eséllyel hajtott első pontjai megszerzésére, műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a futamot. Remek időmérő edzést követően a német tempójával sem volt gond a futam során, de a szerencse elpártolt mellőle. Újabb virtuális biztonsági autós fázis következett!

Több versenyző is a boxba hajtott Russell-lel az élen. A McLaren mindkét versenyzőjén egy körön belül hajtotta végre a kerékcserét, ami kissé zűrzavarosra sikeredett. Nem jöttek ki túl jól a dologból a wokingiak, Norris autójára először rossz abroncsokat tettek, amit le kellett azonnal cserélniük, ám a brit versenye ezzel teljesen tönkrement. Sainz is kiállt kerékcserére, így Verstappen visszavette a vezetést. Alonso továbbra is a második helyen állt ekkor, miután ezúttal sem ment ki a boxba. Sainz a harmadik helyre ért vissza. Őt Hamilton, Russell és Ocon követte.

Leclerc elképesztő tempóval zárkózott fel az élmezőny mögé a hetedik helyre, miután Bottast egy zseinális előzéssel maga mögé utasította. A boxban még nem járt, s miután kemény keveréken rajtolt, nem is sürrgette az idő a monacóit. Rajta kívül Bottas, Stroll és Alonso halogatta még a kiállást.

A 23. körben Sainz megelőzte a különösebb ellenállást nem tanusító Alonsót, és üldözőbe vehette Verstappent. A holland előnye ekkor tíz másodperc volt, igaz, a Sainz friss abroncsokon reálisan bízhatott abban, hogy faragni tud a hátrányán. Közben Hamilton megelőzte Alonsót, aki csak abban bízhatott, hogy a futam végén frissebb abroncsokon vissza tudja venni elvesztett pozícóját.

A 29. körben végül kiállt Alonso, a közepes keverékek helyére kemény keverékeket raktak fel az Alpine-ra. A hetedik helyre tért vissza, Leclerc mögé.

Közel féltávnál, a 30. körben Verstappen kényelmes, nyolc másodperces előnnyel vezetett Sainz előtt, mögötte Hamilton és Russell autózott. Ocon, Leclerc, Alonso, Bottas, Stroll és Csou Kuan-jü autózott pontszerző helyen.

Leclerc beragadt Ocon mögé, a francia hosszú körökön át képes volt maga mögött tartani a monacóit. Egészen a 42. körig, amikor Leclerc kiállt a boxba friss abroncsokért. Meglehetősen lassúra sikerült a kiállása, így csak a 12. helyre ért vissza. Komoly vonat volt előtte, Ricciardo, Cunoda, Csou Kuan-jü és Stroll egyaránt DRS távolságon belül autózott.

A 44. körben Sainz átvette a vezetést, miután Verstappen kiállt a boxba. Ismét kemény keverékeket kapott a holland, ám Hamilton mögé ért vissza a pályára. Nem kellett azonban sokat aggódnia az időveszteség miatt, miután a brit a következő körben szintén a boxba látogatott kerékcserére.

Sainz vezetett, mögötte Verstappen és Russell üldözte, Hamilton pedig a negyedik helyről várta a végjátékot. A hétszeres bajnok valós esélyekkel harcolt a dobogóért, hiszen csapattársa abroncsai ekkor már 25 körösek voltak és még 25 kört kellett volna kibírniuk a verseny végéig.

Russell azonban nem kockáztatott, ő is a boxba hajtott. A negyedik helyre tért vissza, hat másodperccel Hamilton mögé. Sainz fülére rászóltak a rádión, hogy ha biztonsági auts fázis lesz, akkor mindenképpen menjen a boxba kerékcserére. Bottas és Stroll a 47. körben még mindig nem állt ki, bizonyítva, hogy a kemény keverékeken bizony rengeteg kört meg lehet tenni. Leclerc közben a kilencedik helyre lépett előre, Stroll volt előtte meglehetősen elhasznált abroncsokon.

A 49. körben Cunoda meglehetősen amatőr megmozdulással a falnak csapta autóját rögtön a boxból kihajtva, a hideg gumikon túl nagy tempóval hajtott ki. Biztonsági autós fázist rendeltek el!

Sainz kiállt a boxba azon nyomban, kemény keverékeket kapott az utolsó 20 körre. A második helyre ért vissza, ám hét körrel frissebb gumikkal üldözhette Verstappent.

A biztonsági autó mögött Verstappen haladt tehát az élen, mögötte Sainz, Hamilton, Russell, Ocon és Alonso haladt. Leclerc a hetedik helyről, Bottas a nyolcadikról várta a folytatást, rajtuk kívül Vettel és Csou Kuan-jü volt még potnszerző pozícióban ekkor.

Az 53. körig kellett várni arra, hogy a lekörözöttek visszavehessék a körüket és kikerüljenek az élmezőny tagjai közül. Izgalmasnak ígérkezett a hajrá, az 55. körben indulhatott el ismét a szabad verseny. Nagy csatára volt kilátás a győzelemért Verstappen és Sainz között, a harmadik helyért Hamilton és csapattársa, Russell küzdhetett meg, míg Alonso Ocon nyomában haladt és harcolt az ötödik helyért.

Leclerc tíz körrel a vége előtt Alonsót majd Ocont is megelőzte, eközben Sainz próbált nyomást gyakorolni Verstappenre. A spanyol azonban nem tudta hibára késztetni holland vetélytársát.


Hamilton kényelmesen autózott a harmadik helyen, nem veszélyeztette dobogós helyezését csapattársa, Russell. Leclerc az ötödik helyen körözött, a két Alpine pedig egymással csatázhatott volna a hatodik helyért.

A spanyolra azonban hamarosan rászóltak, hogy nem versenyezhet a csapattársával, amit Alonso meglehetősen indulatosan vett tudomásul. Alonsónak aztán problémája támadt a hajtóművel, amit megpróbált Bottas és Csou Kuan-jü kihasználni.

Hat körrel a vége előtt Sainz megfutotta a leggyorsabb kört, és hat tizedre faragta hátrányát. Verstappen azonban higgadt maradt, és Sainz nem tudott támadást indítani. Amikor már-már úgy tűnt, hogy esélye nyílna a spanyolnak az előzésre, a döntő pillanatokban elfékezte magát. Verstappen látta meg elsőként a kockás zászlót, mögötte Sainz, Hamilton, Russell, Leclerc, Ocon, Alonso, Bottas, Csou Kuan-jü és Stroll futott be. A pontszerzők sorrendje azonban a futam után változott.

Bár a közvetítés során nem láthattuk, Alonso csak úgy tudta megtartani pozícióját az utolsó körben Bottasszal szemben, hogy többször is irányt váltott. Ezért utólag kapott 5 másodperc időbüntetést, így Bottas és Csou is előtte végzett a hivatalos végeredmény szerint.

A pilóták versenyében Verstappen tovább növelte előnyét: Perez előtt 46 ponttal, Leclerc előtt pedig 49 ponttal húzott el a holland, aki győzelmével ráadásul minden idők kilencedik legtöbb F1-es győzelmével büszkélkedhet.


A legyorsabb körért járó extra pontot Carlos Sainz zsebelhette be, míg a futam legjobbjának a mezőny végéről rajtoló, végül az ötödik helyen befutó Charles Leclerc lett a rajongók szerint.

A Kanadai Nagydíj pontszerzői:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 25 pont
  2. Carlos Sainz (Ferrari) 18+1 pont
  3. Lewis Hamilton (Mercedes) 15 pont
  4. George Russell (Mercedes) 12 pont
  5. Charles Leclerc (Ferrari) 10 pont
  6. Esteban Ocon (Alpine) 8 pont
  7. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 6 pont
  8. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 4 pont
  9. Fernando Alonso (Alpine)* 2 pont
  10. Lance Stroll (Aston Martin) 1 pont
  11. Daniel Ricciardo (McLaren)
  12. Sebastian Vettel (Aston Martin)
  13. Alexander Albon (Williams)
  14. Pierre Gasly (AlphaTauri)
  15. Lando Norris (McLaren)
  16. Nicholas Latifi (Williams)
  17. Kevin Magnussen (Haas)
  18. Cunoda Júki (AlphaTauri) kiesett
  19. Mick Schumacher (Haas) kiesett
  20. Sergio Perez (Red Bull) kiesett

* +5 másodperc időbüntetés

A pilóták versenyének állása:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 175 pont
  2. Sergio Perez (Red Bull) 129 pont
  3. Charles Leclerc (Ferrari) 126 pont
  4. George Russell (Mercedes) 111 pont
  5. Carlos Sainz (Ferrari) 102 pont
  6. Lewis Hamilton (Mercedes) 77 pont
  7. Lando Norris (McLaren) 50 pont
  8. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46 pont
  9. Esteban Ocon (Alpine) 39 pont
  10. Fernando Alonso 18 pont
  11. Pierre Gasly (AlphaTauri) 16 pont
  12. Kevin Magnussen (Haas) 15 pont
  13. Daniel Ricciardo (McLaren) 15 pont
  14. Sebastian Vettel (Aston Martin) 13 pont
  15. Cunoda (AlphaTauri) 11 pont
  16. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 5 pont
  17. Alexander Albon (Williams) 3 pont
  18. Lance Stroll (Alfa Romeo) 3 pont
  19. Mick Schumacher (Haas) 0 pont
  20. Niko Hülkenberg (Aston Martin) 0 pont
  21. Nicholas Latifi (Williams) 0 pont

A konstruktőrök versenyének állása:

  1. Red Bull 304 pont
  2. Ferrari 228 pont
  3. Mercedes 188 pont
  4. McLaren 65 pont
  5. Alpine 57 pont
  6. Alfa Romeo 51 pont
  7. AlphaTauri 27 pont
  8. Aston Martin 16 pont
  9. Haas 15 pont
  10. Williams 3 pont