A holland győzelme egy pillanatig sem forgott kockán. Hamilton odaért a dobogóra.
Az időmérő edzésen Verstappen győzött, meglepetésre Alonso indulhatott mellőle az első sorból. Mögülük Sainz, Hamilton, Magnussen és Schumacher várhatta a piros lámpák kialvását. Miután Leclerc motorjához hozzá kellett nyúlnia a Ferrarinak, így csak a mezőny végéről rajtolhatott.
A rajtnál Verstappen elhúzott mindenkitől, Alonsónak esélye sem volt megtámadni a hollandot. Sőt, a kétszeres bajnoknak védekeznie kellett Sainz ellen, de sikerrel megtartotta második helyét. Hamiltont keményen támadta Magnussen, össze is értek a hármas kanyarnál. A dán első szárnyvéglapja megsérült, Hamilton autójában viszont nem keletkezett kár. A versenybizottság nem indított vizsgálatot az eset kapcsán.
Verstappen az első kör végére több mint egy másodperces előnyt épített ki Alonsóval szemben. Perez két helyet javítva a 11. helyre ugrott előre, Bottas két helyet bukott, Leclerc pedig a 19. helyen állt.
Sainz szorosan tapadt Alonsóra, de az első két körben a pilóták még nem használhatták a DRS-t, ami nélkül nem tudta megelőzni honfitársát. Bottas hamarosan fekete-fehér zászlós figyelmeztetésben részesült, amiért elhagyta a pályát az utolsó kanyarkombinációnál és nem a kijelölt részen tért vissza a pályára.
Amint nyithatta a DRS-t Sainz, meg is előzte Alonsót. Hátránya ekkor 2,6 másodperc volt Verstappennel szemben. Hamilton is megpróbálta átrágni magát Alonsón, ám a spanyol egy ideig tartotta még a pozícióját, mivel ő is nyithatta a DRS-t Sainz közelsége miatt.
LAP 3/70
Sainz gets past Alonso down the back straight to move up into P3 ?#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/5JS4eEKHYx — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
Az ötödik körben Magnussent fekete-narancs zászlóval figyelmeztették, hogy a sérült elemet cserélni kell az autóján. A dán szeretett volna tovább a pályán maradnia, de a Haas kénytelen volt kihívni őt, a kiállást azonban eltolták a nyolcadik körig. Magnussen előtt még Gasly és Vettel is kiállt a boxba kerékcserére, feltették a kemény keveréket. Gasly valójában nem teljesen önszántából hajtott a pitbe, legalábbis nem úgy, ahogyan tervezte, hiszen kis híján hátulról belerongyolt egy Aston Martinba. Az utolsó pillanatban rántotta balra a kormányt, ahonnan már nem volt más út csak a box.
Magnussen a nyolcadik körben kiállt a kötelességének megfelelően a boxba új első vezetőszárnyért. A csere fájdalmasan hosszú ideig tartott, hiába ejtették meg egyúttal a kerékcserét is, a dánnak esélye sem maradt innentől a pontszerzésre, annyi időt bukott. Perez versenye is véget ért, a mexikóié viszont a szó szoros értelmében, megadta magát ugyanis a váltója. A nyolcas kanyarban állt félre, virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el az autója biztonságos helyre vontatásáig.
VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 9/70)
Perez pulls off to the side with a suspected gearbox issue, and is our first retirement of the afternoon#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/UO6EAhGfNq — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
Verstappen kapott az alkalmon, és gyorsan kiállt kerékcserére, követte őt Hamilton. Sainz a pályán maradt, így vezette a versenyt. Alonso sem ment a boxba, így a második helyre lépett előre. Verstappen a harmadik helyre tért vissza, mögötte Russell és Ocon körözött, akik szintén nem hajtottak ki kerékcserére. Hamilton a hatodik volt ekkor. Miután a gumik a szokásosnál gyorsabban koptak, úgy tűnt, Verstappen és Hamilton jelentős előnybe került a többiekkel szemben a gyors reakciójuknak köszönhetően.
A tizenegyedik körben újra szabadon versenyezhettek a pilóták. Hamilton támadta Ocont, és pillanatokon belül meg is előzte. A tizenhetedik körre Verstappen egy másodpercre közelítette meg Alonsót úgy, hogy már letudta a kiállását, míg Sainztól mindössze 5 másodpercre volt lemaradva, aki ugyebár szintén nem járt még a boxban.
Közben a középmezőnyben Bottas sikerrel megelőzte Albont és immáron pontszerző helyről folytathatta a Kanadai Nagydíjat. Leclerc követte őt, Albon pedig visszacsúszott a 12. helyre. Eközben Hamilton kezdett panaszkodni a gumijaira.
A huszadik körben Mick Schumacher, aki eséllyel hajtott első pontjai megszerzésére, műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a futamot. Remek időmérő edzést követően a német tempójával sem volt gond a futam során, de a szerencse elpártolt mellőle. Újabb virtuális biztonsági autós fázis következett!
VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 20/70)
Schumacher pulls over in the same spot as Perez and is our second retirement ?
Sainz, Russell, Ocon, Zhou, Ricciardo and Norris all pit under the VSC#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/4aFDerah8U — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
Több versenyző is a boxba hajtott Russell-lel az élen. A McLaren mindkét versenyzőjén egy körön belül hajtotta végre a kerékcserét, ami kissé zűrzavarosra sikeredett. Nem jöttek ki túl jól a dologból a wokingiak, Norris autójára először rossz abroncsokat tettek, amit le kellett azonnal cserélniük, ám a brit versenye ezzel teljesen tönkrement. Sainz is kiállt kerékcserére, így Verstappen visszavette a vezetést. Alonso továbbra is a második helyen állt ekkor, miután ezúttal sem ment ki a boxba. Sainz a harmadik helyre ért vissza. Őt Hamilton, Russell és Ocon követte.
Leclerc elképesztő tempóval zárkózott fel az élmezőny mögé a hetedik helyre, miután Bottast egy zseinális előzéssel maga mögé utasította. A boxban még nem járt, s miután kemény keveréken rajtolt, nem is sürrgette az idő a monacóit. Rajta kívül Bottas, Stroll és Alonso halogatta még a kiállást.
A 23. körben Sainz megelőzte a különösebb ellenállást nem tanusító Alonsót, és üldözőbe vehette Verstappent. A holland előnye ekkor tíz másodperc volt, igaz, a Sainz friss abroncsokon reálisan bízhatott abban, hogy faragni tud a hátrányán. Közben Hamilton megelőzte Alonsót, aki csak abban bízhatott, hogy a futam végén frissebb abroncsokon vissza tudja venni elvesztett pozícóját.
LAP 24/70
Hamilton now passes Alonso and takes third place#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/4bI6BElivm — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
A 29. körben végül kiállt Alonso, a közepes keverékek helyére kemény keverékeket raktak fel az Alpine-ra. A hetedik helyre tért vissza, Leclerc mögé.
Közel féltávnál, a 30. körben Verstappen kényelmes, nyolc másodperces előnnyel vezetett Sainz előtt, mögötte Hamilton és Russell autózott. Ocon, Leclerc, Alonso, Bottas, Stroll és Csou Kuan-jü autózott pontszerző helyen.
Leclerc beragadt Ocon mögé, a francia hosszú körökön át képes volt maga mögött tartani a monacóit. Egészen a 42. körig, amikor Leclerc kiállt a boxba friss abroncsokért. Meglehetősen lassúra sikerült a kiállása, így csak a 12. helyre ért vissza. Komoly vonat volt előtte, Ricciardo, Cunoda, Csou Kuan-jü és Stroll egyaránt DRS távolságon belül autózott.
A 44. körben Sainz átvette a vezetést, miután Verstappen kiállt a boxba. Ismét kemény keverékeket kapott a holland, ám Hamilton mögé ért vissza a pályára. Nem kellett azonban sokat aggódnia az időveszteség miatt, miután a brit a következő körben szintén a boxba látogatott kerékcserére.
LAP 44/70
Verstappen pits from the lead, and spends a lap behind Hamilton after coming out behind him#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/qQtQCd6U4X — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
Sainz vezetett, mögötte Verstappen és Russell üldözte, Hamilton pedig a negyedik helyről várta a végjátékot. A hétszeres bajnok valós esélyekkel harcolt a dobogóért, hiszen csapattársa abroncsai ekkor már 25 körösek voltak és még 25 kört kellett volna kibírniuk a verseny végéig.
Russell azonban nem kockáztatott, ő is a boxba hajtott. A negyedik helyre tért vissza, hat másodperccel Hamilton mögé. Sainz fülére rászóltak a rádión, hogy ha biztonsági auts fázis lesz, akkor mindenképpen menjen a boxba kerékcserére. Bottas és Stroll a 47. körben még mindig nem állt ki, bizonyítva, hogy a kemény keverékeken bizony rengeteg kört meg lehet tenni. Leclerc közben a kilencedik helyre lépett előre, Stroll volt előtte meglehetősen elhasznált abroncsokon.
A 49. körben Cunoda meglehetősen amatőr megmozdulással a falnak csapta autóját rögtön a boxból kihajtva, a hideg gumikon túl nagy tempóval hajtott ki. Biztonsági autós fázist rendeltek el!
SAFETY CAR (LAP 49/70)
Tsunoda comes out of the pits and hits the wall#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/Jk6uHdZQSW — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
Sainz kiállt a boxba azon nyomban, kemény keverékeket kapott az utolsó 20 körre. A második helyre ért vissza, ám hét körrel frissebb gumikkal üldözhette Verstappent.
A biztonsági autó mögött Verstappen haladt tehát az élen, mögötte Sainz, Hamilton, Russell, Ocon és Alonso haladt. Leclerc a hetedik helyről, Bottas a nyolcadikról várta a folytatást, rajtuk kívül Vettel és Csou Kuan-jü volt még potnszerző pozícióban ekkor.
Az 53. körig kellett várni arra, hogy a lekörözöttek visszavehessék a körüket és kikerüljenek az élmezőny tagjai közül. Izgalmasnak ígérkezett a hajrá, az 55. körben indulhatott el ismét a szabad verseny. Nagy csatára volt kilátás a győzelemért Verstappen és Sainz között, a harmadik helyért Hamilton és csapattársa, Russell küzdhetett meg, míg Alonso Ocon nyomában haladt és harcolt az ötödik helyért.
Leclerc tíz körrel a vége előtt Alonsót majd Ocont is megelőzte, eközben Sainz próbált nyomást gyakorolni Verstappenre. A spanyol azonban nem tudta hibára késztetni holland vetélytársát.
LAP 59/70
The fight is on! ⚔️
Who's it gonna be - Verstappen or Sainz?#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/hj2ZXP04jl — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
Hamilton kényelmesen autózott a harmadik helyen, nem veszélyeztette dobogós helyezését csapattársa, Russell. Leclerc az ötödik helyen körözött, a két Alpine pedig egymással csatázhatott volna a hatodik helyért.
A spanyolra azonban hamarosan rászóltak, hogy nem versenyezhet a csapattársával, amit Alonso meglehetősen indulatosan vett tudomásul. Alonsónak aztán problémája támadt a hajtóművel, amit megpróbált Bottas és Csou Kuan-jü kihasználni.
Hat körrel a vége előtt Sainz megfutotta a leggyorsabb kört, és hat tizedre faragta hátrányát. Verstappen azonban higgadt maradt, és Sainz nem tudott támadást indítani. Amikor már-már úgy tűnt, hogy esélye nyílna a spanyolnak az előzésre, a döntő pillanatokban elfékezte magát. Verstappen látta meg elsőként a kockás zászlót, mögötte Sainz, Hamilton, Russell, Leclerc, Ocon, Alonso, Bottas, Csou Kuan-jü és Stroll futott be. A pontszerzők sorrendje azonban a futam után változott.
Bár a közvetítés során nem láthattuk, Alonso csak úgy tudta megtartani pozícióját az utolsó körben Bottasszal szemben, hogy többször is irányt váltott. Ezért utólag kapott 5 másodperc időbüntetést, így Bottas és Csou is előtte végzett a hivatalos végeredmény szerint.
A pilóták versenyében Verstappen tovább növelte előnyét: Perez előtt 46 ponttal, Leclerc előtt pedig 49 ponttal húzott el a holland, aki győzelmével ráadásul minden idők kilencedik legtöbb F1-es győzelmével büszkélkedhet.
This man was unstoppable today ?#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/hoMY71ShT1 — Formula 1 (@F1) June 19, 2022
A legyorsabb körért járó extra pontot Carlos Sainz zsebelhette be, míg a futam legjobbjának a mezőny végéről rajtoló, végül az ötödik helyen befutó Charles Leclerc lett a rajongók szerint.
A Kanadai Nagydíj pontszerzői:
- Max Verstappen (Red Bull) 25 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 18+1 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 15 pont
- George Russell (Mercedes) 12 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 10 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 8 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 6 pont
- Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 4 pont
- Fernando Alonso (Alpine)* 2 pont
- Lance Stroll (Aston Martin) 1 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren)
- Sebastian Vettel (Aston Martin)
- Alexander Albon (Williams)
- Pierre Gasly (AlphaTauri)
- Lando Norris (McLaren)
- Nicholas Latifi (Williams)
- Kevin Magnussen (Haas)
- Cunoda Júki (AlphaTauri) kiesett
- Mick Schumacher (Haas) kiesett
- Sergio Perez (Red Bull) kiesett
* +5 másodperc időbüntetés
A pilóták versenyének állása:
- Max Verstappen (Red Bull) 175 pont
- Sergio Perez (Red Bull) 129 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 126 pont
- George Russell (Mercedes) 111 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 102 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 77 pont
- Lando Norris (McLaren) 50 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 39 pont
- Fernando Alonso 18 pont
- Pierre Gasly (AlphaTauri) 16 pont
- Kevin Magnussen (Haas) 15 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 15 pont
- Sebastian Vettel (Aston Martin) 13 pont
- Cunoda (AlphaTauri) 11 pont
- Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 5 pont
- Alexander Albon (Williams) 3 pont
- Lance Stroll (Alfa Romeo) 3 pont
- Mick Schumacher (Haas) 0 pont
- Niko Hülkenberg (Aston Martin) 0 pont
- Nicholas Latifi (Williams) 0 pont
A konstruktőrök versenyének állása:
- Red Bull 304 pont
- Ferrari 228 pont
- Mercedes 188 pont
- McLaren 65 pont
- Alpine 57 pont
- Alfa Romeo 51 pont
- AlphaTauri 27 pont
- Aston Martin 16 pont
- Haas 15 pont
- Williams 3 pont