Mindössze 18 autó állt fel a rajtrácsra. Az már korábban eldőlt, hogy szombati balesetét követően Mick Schumacher kihagyja a Szaúd-Arábiai Nagydíjat, Cunoda Júkinak pedig a motorjával támadt probléma, így ő sem tudott elrajtolni. Daniel Ricciardo három helyes rajtbüntetést kapott Ocon feltartásáért, így csak a 14. helyről indulhatott.

A piros lámpák kialvását követően jól kapta el a rajtot Perez, így meg tudta tartani vezető pozícióját Leclerc előtt. Verstappen helyet cserélt Sainz-cal, de nem volt túl nagy csetepaté, simán eljött a mezőny. A kör végén az első négyes mögött Ocon, Russell, Alonso, Bottas, Magnussen és Gasly haladt pontszerző helyen. Hamilton csak a 14. pozícióban autózott ekkor.

Hamarosan Norris megelőzte Gasly-t, majd Russell vetődött be Ocon mellé és javított egy helyet. Gasly az ötödik körben visszaelőzte Norrist.

A következő percek a két Alpine-ról szóltak. Ocon keményen védekezett Alonsóval szemben, a spanyol kis híján hátulról belerongyolt. Kettejük csatája folytatódott, Alonso egyértelműen gyorsabbnak tűnt de csapattársa nem engedte el. A hetedik körben aztán a kétszeres bajnok megelőzte Ocont, aki egy körrel később úgy előzte vissza márkatársát, hogy átvágta a célegyenes végi sikánt. Oconnak vissza kellett adnia a helyét, közben pedig Bottas és Magnussen is megérkezett a két Alpine versenyzőre.

Tíz kör elteltével Hamilton is kapott némi képernyőidőt: az ismétlés során láthattuk, ahogyan a 12. helyre tör előre Stroll megelőzésével. Két körrel később Norris is maga mögé utasította a Mercedes versenyzője. Elöl megmerevedtek az erőviszonyok,  tisztes távolságban üldözte egymást az első öt versenyző Russell-lel bezárólag.

Csout időközben 5 másodpercces időbüntetéssel sújtották pályaelhagyás miatt. A kínai ekkor a 13. helyen haladt szorosan Norris nyomában, közel négy másodperccel Hülkenberg előtt.

A két Alpine csatájának Bottas vetett véget azzal, amikor megelőzte Ocont a 13. kör végén. Hamilton eközben a tizedik helyre lépett előre Gasly megelőzésével.

Érkeztek az első versenyzők kerékcserére, Stroll és Albon személyében. Leclerc és a Ferrari pedig elgondolkodott azon, hogy alávágjanak a Red Bullnak és előbb álljanak ki friss gumikért. Végül azonban mégis Perez látogatott ki előbb a boxba, Leclerc pedig ennek az ellentétjeként kint maradt a pályán.

A mexikói számára katasztrófaként érkezett a hír, hogy Latifi a falhoz csapta az autóját. Virtuális biztonsági autót rendeltek el, ami kapóra jött Leclerc számára és az élre állt! Max Verstappen feljött a második helyre, Perez visszacsúszott a harmadik pozícióba. Mögöttük Sainz, Russell, Magnussen, Hamilton, Alonso, Hülkenberg és Bottas haladt a top10-ben.

Miután a pályát törmelékek borították, elkerülhetetlen volt a biztonsági autó pályára hívása. A mezőnyt a 20 kör végén indították újra. Leclerc maradt az élen. Sainz megelőzte Perezt, a többi pozíció tekintetében nem történt változás.

Az élen tehát Leclerc, Verstappen, Sainz, Perez és Russell sorrendben haladtak féltávnál. Hamilton a hatodik helyre lépett előre Magnussen megelőzésével, de Alonso, Bottas és Ocon is pontszerző volt ekkor.

Csout áthajtásos büntetésre ítélték, miután nem töltötte le öt másodperces időbüntetését az első adandó boxkiállása alkalmával. Nagy csetepaté zajlott a középmezőnyben a pontszerző helyekért, Hülkenberg szép sorra vesztette a pozíciókat az egyáltalán nem versenyképes Aston Martinnal és a 14. helyre csúszott vissza. A Vettel helyére beugró német még így is csapattársa, Stroll előtt szelte a kilométereket.

Alonso a 35. körben megelőzte Magnussent. A spanyol erős pontszerző helyre volt esélyes, ekkor még mit sem sejtett arról, ami várt rá.
 
A 36. körben ugyanis Alonso, Ricciardo és Bottas autója is megadta magát, így 14-en maradtak versenyben. Egyedül a finn tudott bejutni a boxba önerőből, így virtuális bitonsági autót léptettek életbe. A boxutcát bezárták valamint virtuális biztonsági autós szakaszt rendeltek el, amíg az önerőből mozgásképtelen autókat biztonságba helyezték. 

A versenyzők Leclerc, Verstappen, Sainz, Perez, Russell, Hamilton, Ocon, Norris, Gasly, Stroll, Albon, Magnussen, Csou, Hülkenberg sorrendben köröztek mígnem a 41. körben újra versenyezhettek. Hamilton a 12. helyre esett vissza boxkiállását követően Magnussen mögé.

Verstappen végső támadást indított a győzelemért, és hatalmas csata alakult ki közte és Leclerc között. Nem csupán az volt a kérdés, hogy melyikük a gyorsabb, melyikük autója a gyorsabb hanem az is, hogy ki a taktikusabb. Verstappen a 42. kör végén megelőzte Leclercet, ám a monacói nyithatta a DRS-t így a célegyenes végén vissza is előzte riválisát.

Innentől hatalmas taktikázás kezdődött, hogy ki legyen a DRS érzékelőpontnál hátrébb, hogy a célegyenesben nyithassa a hátsó szárnyát. A 43. kör végén az élen álló Leclerc és a mögötte érkező Verstappen is hatalmsat fékezett a fehér vonal előtt, és voltaképpen azért ment a verseny, hogy ki legyn hátrébb a pillanatban. Leclerc aztán odataposott a gázba és egymásodpercen kívülre rázta le magától a hollandot.

Max Verstappen nem adta fel, a 47. körben pedig újból átvette a vezetést végleg Leclerctől. A holland és a monacói hatalmasat csatázott a győzelemért, végül a címvédő jött ki jobban az adok-kapokból.

 

A harmadik helyen Sainz végzett, az élről induló Perez csak a negyedikként fejezte be az 50 körös futamot. Pontot szerzett Russell, Ocon, Norris, Gasly, Magnussen és Hamilton is.

A 2022-es Szaúd-Arábiai Nagydíj végeredménye:

  1. Verstappen 25 pont
  2. Leclerc 18+1 pont
  3. Sainz 15 pont
  4. Perez 12 pont
  5. Russell 10 pont
  6. Ocon 8 pont
  7. Norris 6 pont
  8. Gasly 4 pont
  9. Magnussen 2 pont
  10. Hamilton 1 pont
  11. Csou
  12. Hülkenberg
  13. Stroll
  14. Albon
  15. Bottas kiesett
  16. Alonso kiesett
  17. Ricciardo kiesett
  18. Latifi kiesett