2018. június 01. | 05:42

Ha én azt mondom Ringbrothers, te azt mondod: amerikai izomautók! Hadd mutassam be, hogyan is jött létre a csoda, vagyis az AMC Javelin AMX.

A „Defiant!”, vagyis „Dacos” névre hallgató izomautó vitathatatlanul a legvadabb és legegyedibb autó lett azon modellek közül, melyeket a wisconsini autószerelő testvérpár valaha megalkotott. Az AMC Javelin AMX többek közt extrém megjelenést és négyszámjegyű maximális teljesítményt kínál.

Amikor a Prestone a Ring-testvérekhez fordult a jármű megépítésének ötletével kapcsolatban, a testvéreknek már rég motoszkált valami a fejükben. Később a duó úgy döntött, hogy a hosszú hónapokon át tartó építés során szeretnének nagymértékben a Solidworks digitális tervezési szoftverjeire támaszkodni az autó új paneljeinek megjelenítése, megtervezése végett.

A testvérek megnyújtották az autó tengelytávját úgy, hogy a kerekeket 6,5 hüvelykkel távolabb helyezték, a kerékdobokat szénszállal vonták be, hogy passzoljanak a motorháztetővel, a hűtőráccsal és a sárvédővel. Az egyéb elemek, mint például a hátsó lámpák, a lökhárítók, a belső kárpitozás és a motortér szintén mind a Ringbrothers műhelyben készültek el.

A Javelint egy 6,2 literes HEMI Mopar Hellcat motor hajtja a Wegner Motorsportstól, de emellett még egy 4,5 literes Whipple kompresszort is sikerült elhelyezniük és ezek eredményeként produkál az autó észveszejtő 1036 lóerőt.

Egy Bowler automata sebességváltó támogatja a nagyteljesítményű motort és egy QA1 Carbon Fibre kardántengely továbbítja az erőt a hátsó kerekeknek. Egy Holley Dominator üzemanyag-kezelő rendszer is be lett építve.

Az autó morgását egy egyedi, rozsdamentes acélból készült Flowmaster kipufogó biztosítja. Az újonnan meghosszabbított tengelytávot egy Detroit Speed Hydroformed elülső segédváz támogatja, melyet eredetileg egy Camaróra terveztek.

A Ring testvérek beszerelték a Detroit Speed fogasléces kormányművet, valamint az elülső keresztstabilizátort a sima, gondtalan autózás végett. Az elülső felfüggesztéshez egy 12 csavaros Chevrolet hátsó tengelyhidat eszkábáltak.

Az izmos Javelin HRE Performance kerekeken gördül, melyek mérete különböző. Elöl természetesen a kisebb 20x11-esek vannak, míg hátul a 20x13 colosak. Körítésként Michelin abroncsok kerültek fel 285/30/20, illetve 335/30/20-as méretekben.

A Ringbrothers és a Prestone közös munkájáról az AMC Javelin AMX-ről, melyet a 2017-es SEMA Show-n mutattak be, számos érdekes videót lehet találni a Youtube-on, itt láthatsz közülük egy rövidebbet:

 

 

 

 

 

 

Ahhoz, hogy a több, mint 1000 lóerőt produkáló Javelin (szükség esetén) meg tudjon állni, nyilvánvalóan jó fékek kellenek. A kézenfekvő megoldást egy hatdugattyús Baer fékrendszer nyújtotta.

Utolsó simításként az AMC AMX egy gazdag BASF Glasurit bevonatot kapott, a színárnyalat a „Jalop Gold” nevet viseli. Ez egy rendkívüli, prémiumminőségű festék, mely nem sok autóhoz méltó, de ehhez mindenképp!