200 lóerővel jön a Ford Fiesta ST

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A 2018-as Ford Fiesta ST az első olyan háromhengeres modellje a Ford Performance-nak, mely üzemmódállítással rendelkezik, így a motor, a kormányzás, sőt még a kipufogó hangzása is változtatható.

A Ford Performance 2018. május 24-én mutatta be a Ford Fiesta ST legújabb képviselőjét, mely egy háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost motort kapott. A harmadik generációs Fiesta ST a Ford Performance első olyan háromhengeres modellje, mely választható üzemmódokat kínál, létezik Normal, Sport és Versenypálya beállítás, ezek okosan hangolják át a motor, a kormánymű karakterisztikáját, sőt, még a stabilitásvezérlést is. Ezeknek köszönhetően a maximumot lehet kihozni a 200 lóerős teljesítményre és 290 Nm-es forgatónyomaték leadására képes ördögi egységből, mely 6,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra az új Fiesta ST-t.

Ford Fiesta ST Ecoboost

Az új 1,5 literes EcoBoost nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel hegyezték tovább. A gyártó szerint a turbina formáját is optimalizálták, minimumra csökkentve a turbólyukat közvetlenebb gázreakciót érve el. Ezek mind-mind kívánatosnak hangzanak, a kérdés már csak az, hogy az alacsony kibocsátás oltárán ennyire fel kell-e áldozni a tartósságot? Pár tízezer kilométer után kiderül.

Ford Fiesta ST beltér

A pengésebb karakterek felé haladva természetesen az ST hangja is megváltozik, az aktív kipufogószelep még inkább képes kiemelni a sportos erőforrás hangszínét. A környezettudatosság jegyében a motorban hengerlekapcsolás technológia is működik, ezzel mérsékelve az egyenletes, csekély motorteljesítménnyel történő haladás közben keletkező CO₂-kibocsátást.

Ford Fiesta ST 200 lóerővel

A Ford Performance a futómű kialakítására is nagy hangsúlyt fektetett, az elsőkerék meghajtású Fiesta ST képes nyomatékvektorálásra, azaz az ívbelső kerekek megfékezésére, ezzel csökkentve az alulkormányzottságot. Piros pont, hogy az ESC menetstabilizáló teljes mértékben kikapcsolható minden egyes üzemmódban.

Ford Fiesta ST 3 ajtós

Az új Fiesta ST három- és ötajtós változatban is megrendelhető, számos személyre szabhatósági lehetőséget kínál, köztük a hálómintás hűtőrács és a 18 colos könnyűfém keréktárcsák. Lecsapott aljú kormánykerék, Recaro ülések és a képen látható Performance Blue árnyalat tarkítják a kínálatot. A Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere hangutasításokkal is vezérelhető, emellett kompatibilis Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel is, melyek a szinkronizáció után a „lebegő”, 8 colos érintőkijelzőn jelennek meg.

Forrás:

További autós hírek

Olvasónk, Nándi az ötödik autóig bírta, aztán dudálni és káromkodni kezdett autóstársainak, hogy ugyan engedjék már el az átkelni szándékozó gyalogost a gyalogátkelőn....

Kemény képsorokat kaptunk olvasónktól. A baleset ma, 2019.10.18-án, fél 6 előtt történt, a 13. kerületben, a Róbert Károly körúton Tanulságosnak gondoljuk az esetet...

Egy vonatsínen ragadt autóból az utolsó pillanatban rángatta ki a sofőrt egy rendőr Utahban szerdán írja a hvg.hu Ruben Correa rendőrjárőr kapott arról...

38 autót ellenőriztek a rendőrök Düsseldorf környékén. Az ellenőrzés során találtak egy arany színű fóliával burkolt BMW X5-öst is. Hát…ízlések és pofonok, de…...

A paksi rendőrök a 6-os főút 87-es kilométerszelvényénél ellenőrizték a pótkocsis gépkocsikat és néhány óra alatt több túlsúlyos járműszerelvény vezetőjével szemben is intézkedtek....

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Ford T-Model kisgyerekkel fotózva
2018. október 08.
Galamb József makói mérnök nagy szakmai diadala volt, amikor 1908. október 8-án kigördült az első Ford T-Model a gyár szerelőcsarnokából.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban