2012-es Scion tC: egy közkedvelt sportkupé módosítva

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Wesley Aldrichnek sikerült beszereznie egy japán különlegességet, vagyis egy Scion tC-t, végzett is rajta pár módosítást.

A Scion tC, avagy Toyota Zelas egy valóságos sportkupé, előállítása a Toyotának köszönhető. Csupán 2004-2016-ig gyártották, ez idő alatt két generáció készült el belőle: az ANT10-es és az AGT20-as. Utóbbi az, amelyik a Zelas névre egyaránt hallgat.

tuningolt Scion tC fekete-sárga bodykittel

A tC elnevezést a modell eredetileg a „touring coupe” kifejezésről kapta és amikor Wesley 2014-ben beruházott az akkor két éves autóra, úgy gondolta, hogy a jármű kívülről-belülről úgy tökéletes, ahogy van. Igen ám, de biztosan te is tisztában vagy már azzal, hogy általában mindig így kezdődnek a tuning sztorik, a végén pedig egy igazi vadállat jön létre. Nem telt el sok idő az utángyártott alkatrészek beszerzése között, mivel Aldrich már előre, tudatosan megtervezte a tuningolás folyamatát.

Később, miután már elkötelezte magát az építés mellett így fogalmazott:

„A teljes módosítás szándéka az volt, hogy olyan módon építsek egy show-autót, ahogyan én akartam.”

tuningolt Scion tC oldalról fotózva

A tunernek volt némi előzetes tapasztalata a módosítások terén, ugyanis korábban végzett már átalakításokat egy Ford F-150-en és egy BMW 330Ci-n. Ez a két modell azonban nem show-autónak készült, ezért tudta, hogy a tC egy egészen más irányba fog menni. A show-autók kiépítései megkövetelik a jó hírű és megbízható márkák használatát, így ezt az elvet követve a Nia Auto Designtól szerzett be egy teljes body kitet az autóra, a vállalat egyébként az építés szponzorálója is volt.

„Nagyszerű támogatást nyújtottak az autóm számára és a Scion közösség egészének is.” – tette hozzá a büszke és elégedett tuner.

Erőforrás és egyéb külső bütykölések a Scion tC-n

Aldrich nem igazán volt megelégedve az autó Toyota 2AR-FE 2,5 literes, soros, 4 dugattyús motorjával és a maga 180 lóerős teljesítményével, éppen ezért hagyta is a fenébe a motortuningot, csupán egy TRD-fejlesztésű légszűrőt szerelt a térbe.

Scion tC 2,5 literes Toyota motorral

Ha már TRD, akkor a márkán belül érdemes külön megemlíteni a Axle-back kipufogórendszert is. A tuningolásba legtöbbször beletartozik az is, hogy az autó különböző méretű kerekeket kap, ám a Scion tC esetében az Avid. 1 AV-52-esek megegyező, 18x9,5+15-ös méretűek. Az abroncsok Nitto Invo 225/40/18-as méretű gumik, a sárga színű body kitről pedig már fentebb esett szó.

tuningolt Scion tC Avid. 1 AV kereke

A fékezést keresztfúrt, R1 Concepts E-line fejlesztésű, hornyolt tárcsás fékrendszer biztosítja. Alulra kapott még egy D2 Racing felfüggesztést is Megan Racing hátsó lengőkarokkal.

Megfigyelhetők karbonszálas elemek a tC-n: a motorháztető Seibon VSII-stílusú karbonszálas fedél, de emellett a külső visszapillantók, a hátsó szárny és a B oszlopok is szénszálas bevonatot kaptak. Az hátulsó fényszórók kicsit a Priusra hajaznak és azokat, valamint az elülsőket is lesötítették, ezzel egy sportosabb hatást adva az autó külsejének.

Scion tC hátulsó lesötétített fényszóró

Belül is volt mit átfabrikálni a tC-n

Aldrich kedvenc része az egyedi kialakítású és elrendezésű csomagtartó, melyben két VIAIR márkájú kompresszor mellett látható az Ocala Car Audio által beszerelt JL audiórendszer is.

Scion tC csomagtartójába szerelt JL audiorendszer

„Sohasem láttam még tuning autót, amely olyan átalakításokon ment keresztül, mint az én Scionóm!” – fogalmazott Wesley.

Mint az autó külsején, az enteriőrben is a sárga-fekete színárnyalatok és karbonszálas elemek dukálnak. Látszik, hogy az autó eredetileg olyan igazi Toyotás volt belülről, ezt nagyban ellensúlyozza az Avenue Performance kormánykerék.

2012-es tuningolt Scion tC beltér

A tulajdonos Aldrich rendkívül elégedett lett az építménnyel, amit nagy részben magának is köszönhet. Végezetül egy Batman emblémát helyezett a Scion jel helyébe, hogy még figyelemfelkeltőbb, robosztusabb kiállása legyen a járgánynak. Szép munka Wesley!

Forrás:

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.