280-nal repeszthet az új BMW M2 Competition

Közzétéve:
2018-04-18, 14:41

A BMW M2 Competition automata váltóval 4,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és akár 280 kilométer/órás sebességgel is száguldhat. És ez még nem minden!   

Az új BMW M2 Competition kívülről sem csúnya, de igazi értékei a motorház alatt lapulnak. Itt van mindjárt az M TwinPower Turbo motor, ami 5250-7000 fordulatszám-tartományban 410 lóerőre képes, miközben az 550 Nm csúcs forgatónyomaték 2350-5200-es fordulat között végig kitart. A sportos hangzásról az elektronikusan állítható szelepekkel kiegészített dupla kipufogórendszer gondoskodik, hiszen mit ér az erő, ha néma marad? Persze a vagányságnak is vannak határai, ezért kapott az autó részecskeszűrőt, így megfelel a finnyás orrú uniós aktakukacoknak is.

BMW M2

Ahogy ez egy M-szériás autótól elvárható, egy kemény gázfröccs itt is alaposan megdolgozza a rekeszizmokat, az extraként rendelhető duplakuplungos automata váltóval (M DCT) 4,2 másodperc alatt van 100-on, de az alap hatfokozatú manuális váltóval is csupán 4,4 másodperc kell ugyanehhez.  

Az M3-es végsebessége normál esetben 250 km/óra, itt szabályoz le ugyanis az elektronika, de ha valakinek megéri a plusz pénzt, akkor befizethet az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomagra, amivel 280 km/óráig tolódik ki az elérhető sebességhatár.

A BMW M2 Competition a duplakplungos automata váltóval 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra.

Nagyobb lett a hűtőrács, valamint a korábbiaknál több levegőt a motor felé terelő első koptató

Engem nagyon meglepett az autó gyári fogyasztása, és ha egyszer alkalmam lesz pár hétig próbálgatni, beszámolok arról, hogy sikerült-e tartani a meglehetősen jó értékeket. A kombinált fogyasztás ugyanis elvileg 9,9-10 liter, ami a brosúra szerint a duplakuplungos automata váltóval 9,2 literre lecsökkenthető.

Állítólag a gondosan megtervezett kenési és hűtési rendszer a titok nyitja. Az utóbbinál ennek látható jelei is vannak: a nagyobb hűtőrácsok, illetve a korábbiaknál több levegőt a motor felé terelő első koptató.

410 lóerós M TwinPower Turbo motor

Íme, a 410 lóerós M TwinPower Turbo motor

Sokat javít a karosszéria merevségén a szénszál-erősítésű toronymerevítő, ami az autót még könnyebben irányíthatóvá teszi. A tervezőmérnökök az természetesen az elektronikus szervokormányt, valamint az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC - Dynamic Stability Control) jelleggörbéjét is a megnövelt teljesítményhez igazították, hiszen egy sportautónál kulcsfontosságú ezek összhangja.

BMW m2 coupe

Szép, de az igazi erősségei a motorháztető alatt vannak

A bajor cég autói közül a BMW M2 kapott elsőként középkonzolról vezérelhető üzemmód-választót, amivel a motor karakterisztikája, a szervorásegítés mértéke és a duplakuplungos automata váltó Drivelogic funkciói bármikor változtathatók. Jópofa, hogy az egyes üzemmódok egymással szabadon kombinálhatók, a „kedvenc” beállításokat pedig el lehet menteni.

BMW M2 Competition műszerfal

Klasszikus BMW-s belső

Bár a vörösre fényezett Start/Stop motorindító gomb ott van az alapfelszereltségű modellekben is, azért azonnal kiszúrhatod, ha feláras modellbe csöppensz. Például az M Sport kagylóülésekről, ami jól is jön a keményebb kanyarokban. Egyébként nagyon jó néz ki rajtuk a vállmagasságban világító M2 típusjelzés. Ennek persze nincs semmilyen funkciója, de ez persze senkit sem zavar, hiszen a BMW sem csavarhúzó, ami mindegy, hogy néz ki, csak végezze a dolgát.

M Sport kagylóülések

A kemény kanyarokban jól jönnek az M Sport kagylóülések

Alig észrevehető, ám annál inkább érezhető különbséget jelent a szintén feláras M Sport fékrendszer. Ha ezt kéred, akkor az első tengely végeire 400 milliméter átmérőjű féktárcsák kerülne, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják.

Az extrák listáján ott van még a 19 colos, Y küllős könnyűfém keréktárcsa is, amelyeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok vannak. Az új BMW M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban elérhető: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető.

Forrás:

További autós hírek

Biztos sokaknak ismerős lesz a videóban látható “jelenség”, a drága mama, aki a legfinomabbakat főzi és a legjobb piacról szerzi…

Ahogy arról beszámoltunk, szörnyű tragédia közepette vesztette életét egy magyar kamionsofőr Szlovéniában. Egy személyautó ütközött a szerelvénynek, majd az ütközés…

Olvasónktól kaptuk az információt, miszerint ma 11 óra magasságában egy Transporter hátsó ajtaja menet közben kinyílt. A járműben szabálytalanul szállított…

Olvasónktól, Károlytól kaptuk a felvételt. Kb. 130-cal haladtak még kora ősszel az M5-ös autópályán, amikor “fénysebességgel” elhúzott mellettük egy BMW.…

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

Kapcsolódó írások

2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
2019. szeptember 14.
Ha elég időt fordítasz rá, egy közel 40 éves BMW több élményt képes nyújtani, mint bármely más új autó.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!