2020. október 15. | 15:41

Ennek 250 a maximális sebessége, és 400 Nm-es nyomatékkal hasít.

Több mint 35 éve mutatkozott be az első Golf modell, azóta már több mint 35 millió Golfot gyártottak, elképesztő sikeres a széria, aminek alig egy éve mutatkozott be az új, 8-as változata. Ezután februárban jött ugyanehhez a modellhez a GTI verzió, ami csaknem 250 lóerős motorral lett szerelve. Most viszont ugrunk még egy lépcsőfokot felfele és egy még erősebb, még kifinomultabb és még izgalmasabb szörnyeteget kapunk.

A motorháztető alatt egy 2,0 literes, turbóval szerelt négyhengeres erőforrás kapott helyet, ami így összesen 300 lóerős lett, ami mellett ott van a 400 Nm-es nyomaték is. Az új turbó mellett kapott újraprogramozott elektronikát is, mindehhez pedig hozzáadódik a hétfokozatú duplakuplungos váltó.

Ahhoz, hogy kellőképpen kezelhetővé váljon, finomították a felfüggesztést, valamint adaptív futóművet és nagyobb fékeket is kapott. A diffi elektronikusan vezérelt, így igyekeznek javítani az elsőkerekes modell kanyarképességein.

Vannak benne speciális üzemmódok, amelyek között ott van a Nürburgring-fokozat is, amely tartalmazza a német pályán tesztelés közben, a mérnökök által preferált beállításokat, úgyhogy ha az ember véletlenül rákanyarodik a Nordschleife pályájára, akkor nem kell pánikba esni. Emellett persze a szokásos Eco, Comfort, Sport és az Individual beállítások is elérhetők a konstrukcióban.

Emellett pedig aerodinamikai fejlesztéseket is kapott az új modell, hiszen elöl és hátul is új szárnyai vannak, a hátsó részen pedig ott van egy új diffúzor is. Az autón vannak intelligens LED mátrix fényszórók, továbbá 18 colos kerekek. A Volkswagen Golf GTI Clubsport belső terében bőr sportülések vannak, a 10 colos érintőképernyős központi egységben pedig helyet kapott a navigáció mellett az Apple CarPlay és az Android Auto kompatibilitás is.

Az autó 0-ról 100 km/órás sebességre 6 másodperc alatt ér el, a végsebessége pedig maximálisan 250 km/h lehet az elektronikus szabályozó miatt. Az értékesítés majd 2021 elején kezdődik, az ára pedig várhatóan 40 000 euró (mai árfolyamon számítva 14,5 millió forint) körül lehet. Elvileg nem limitált szériás kivitel, így nem csak a legszerencsésebbek vehetnek majd ilyet. A Golf legdurvább modellje pedig az R kivitel lesz majd.

Amennyiben érdekelnek a legszebb Volkswagen Golfok, nézd meg a videónkat. Ha nem indul el, kattints és nézd meg az Alapjárat YouTube csatornánkon.