723 lóerős M5 a Manharttól – Hova tovább?

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Manhart szerint nem volt elég drámaiság az új BMW M5-ben. Plusz 100 lóerő és némi arany használatával még betegebb szedánt hoztak össze.

Az új BMW M5 számait elnézve, kevesen gondolnák azt, hogy ez az autó még több kraftot kíván. A 600 lóerős, 4.4 literes V8-assal nehezen lehet betelni, az újdonsült M xDrive összkerékhajtással ráadásul hihetetlenül hatékony, gombnyomásra képes a hátsó kerekeket hajtani, de ha elöl is hajt, akkor a tapadás által még gyorsabbá válik.

A világ telis-tele van ambiciózus tuning-cégekkel, akik nem az értelmet keresik egy-egy autó újra hangolásakor - épp ezért szeretjük őket. Olyannyira őrült, eszméletlenül durva termékeket képesek előállítani, mint például az itt tárgyalt Manhart MH5 700.

Manhart MH5 700

A Manhart úgy gondolta, hogy az F90 M5 túlságosan diszkrét és hiányzik belőle a valódi drámaiság, ezért fogták az „MHtronik peripherial ECU”-t, azaz a saját motorvezérlő egységüket, melynek köszönhetően 723 lóerőre ugrott fel a maximális teljesítmény. Ja és afféle aszfalt-porlasztást előidéző, 870 Nm-es nyomaték jelent meg a számok között.

Az egyetlen adat, amit közöltek az autó menetteljesítményével kapcsolatban, az a 100-ról 200-ra történő gyorsulás, mely az MH5 esetében 5.9 másodperc. A 0-100-as sprintet az alap M5 3,4 másodperc alatt teljesíti, ehhez mérten ez igazán impozáns.

BMW és a Manhart közös gyermeke

Az extrém külcsínről többféle szett gondoskodik, a képeken látható karbonszálas csomag új első spoilerben, hátsó diffúzorban és spoilerben teljesedik ki, ezek mind a Manhart keze munkáját dicsérik. Az MH5 20 milliméterrel lejjebb került hála a KW lengéscsillapításnak, 21 colos Manhart, „Concave One” fantázianévre keresztelt felniken gurul, melyek szatén fekete színükkel és aranyló peremeikkel teszik teljessé az összképet.

700 lóerős Manhart MH5

A karosszéria többi részén található arany díszítések már-már Alpinai magasságokba emelik az MH5-öt, de közel sem biztos, hogy mindenki ízlésének megfelel. Abban azonban egyetérthetünk, hogy a kipufogórendszer briliánsan muzsikál. A Manhart még többet hozott ki a V8-ból a saját, rozsdamentes rendszerével, mely a 102 mm átmérőjű, karbon nyílásokkal majdnem, hogy McLarenes hangzást produkál.

Forrás:

További autós hírek

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja