8 elfeledett szuperautó

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

Bizonyos gyártók kiadnak időközönként egy csúcsmodellt, amely vagy beváltja a hozzá fűzött reményeket, vagy bukik egy csúnyát.

Vannak gyártók, amelyek csak szuperautókat készítenek és néha sikerül egy gyengébb széria. Található azonban olyan is, amely méltatlanul teljesít gyengén és valami egyéb ok miatt nem nyeri el a fogyasztók bizalmát. Előfordulhat azonban, hogy egy terv meg sem valósul. Összegyűjtöttünk 8 elfeledett példányt a szuperautók világából.

1. Lamborghini Calà

Lamborghini Cala

A forma leginkább egy Hot Wheels autót idéz

1995-ben mutatták be a Genfi Motor Shown, eredetileg a Jalpa-t váltotta volna. A gyárat végül 94-ben eladták a Volkswagennek, amikor a projekt polcra került. Ugyan a külső eléggé megkérdőjelezhető, a hajtás vérbeli Lamborghini. Az erőforrás egy 3.9 literes, 400 lóerős V10, hatsebességes kéziváltóval, mely a hátsó kerekekre juttatta az erőt. A kasztni könnyű, kézzel készített szénszálas vázra épül. A Jalpa végül 2003-ig nem kapott utódot, akkor érkezett a sikeres Gallardo.

2. Detomaso Mangusta

Detomaso Mangusta

Minden Detomasoban van valami megfoghatatlanul izgató

A Detomaso, mint gyár már önmagában kevés embernek csenghet ismerősen, pedig kifejezetten jó autókat készítettek. A Mangustát 1967 és 71 között gyártották, nevét a mongúzról kapta, mivel az képes megölni egy kobrát. Az üzenet nem véletlen, a Detomaso tárgyalt Shelbyvel, a Cobra versenyutódjáról, de mivel bevonták a GT40 gyártásába, így az együtt működés nem valósult meg.

Európában 306 lóerős, amerikai piacon pedig 221 lóerős Ford V8 motorokkal szerelték őket. A kasztnival adódtak problémák, illetve a 32/68-as súlyelosztás sem volt túlságosan stabil.

3. Cizeta V16T

cizeta

Roppant "érdekes" a 4 bukólámpa

A Cizeta az egyetlen szuperautó cég, amelyet egy diszkó legenda támogatott. A V16T eredetileg Moroder néven született, nevét Giorgio Moroderről kapta, aki anyagi támogatást nyújtott a cégnek. A forma egy eltörölt Lamborghini Diablo tervből származik, megjelenésekor nem felelt meg az aktuális amerikai környezet védelmi szabványoknak (igen, van ilyen) így az USA-ban egyáltalán nem árulták.  Végül mindösszesen 20 darab készült belőle.

4. Jaguar XJ220

xj220

Nem csoda, hogy ez a forma bombaként robbant

Nagy ígéretekkel induló mese, amely végül majdnem lerombolta a Jaguar hírnevét. 1988-ban mutatták be, a Nemzetközi Brit Motorshown, híre egyből fel is rázta a piacot. 342 kilométer/órás ígért végsebesség, amely a leggyorsabb lehetett volna a korában, amit egy nagyon jó V12 motor biztosított volna. Több, mint 1500 ember rendelte elő az XJ220-at. 1992-ben azonban a Jaguarnak le kellett cserélnie az erőforrásokat V6 dupalturbós motorokra, amelyek közel sem sikerültek olyan jól. A végén mindössze 271 példány készült. Manapság már kezd gyűjtői darabbá válni.

5. Dauer 962

dauer 962

Minden valamire való férfi akar otthonra egy Le Mans győztes versenyautót otthonra

A Porsche 962 alapjaira épül, de egy önálló szuperautó. Ahogy az eredeti 962 ez is Le Mans-i versenyautónak készült. 94-es Le Mans-i győzelem után elkezdték gyártani az utcai Dauer modelleket, 93 és 97 között legalább 12 készült belőle. 730 lőerős V12 motorokkal szerelték őket, amelyek 400 kilométer/órás tempó fölé tudták repíteni az autót. Gyakorlatilag egy utcai Le Mans versenyautót kaphattál a pénzedért.

6. Covini C6W

covini 6 wheels

Ránézésre nem nyer meg

Ezt a furcsa szerzetet a mai napig megvásárolhatod, újonnan. 2004-ben mutatták be évente 6-8 példány legyártásával. 4.2 literes V8 Audi motor hajtja 434 lóerős teljesítménnyel. A gyár jó kormányozhatóságot és tapadást ígér a 6 kerékkel. Ezek közül a két hátsó hajtott, végsebessége 300 km/h.

7. Isdera Imperator

Isdera

Kicsit esetlen, kicsit furcsa, kicsit tengeralattjáró

A Mercedes- Benz CW311 tanulmányautó alapjaira épült alacsony szériaszámos szuperautó. Miután a Mercedes lemondott a CW311-ről, a tervezőjének, Eberhard Schulznak engedélyezték a gyártást. Üvegszálas testét spaceframe vázra építették, amelyet eleinte 5.0, majd 5.6 végül egy 6.0 literes AMG motor hajtott. Sirályszárnyas ajtókkal szerelték, legérdekesebb pontja mégis a hátsó periszkóp, 30 példányt gyártottak, 84 és 93 között.

8. Ferrari 348 Elaborazione

348 Zagato

Kicsit olyan mintha Zagatoéknak nem tetszett Pininfarina rajza, ezért bosszúból belekontárkodtak

1991 és 92 között Ferrari kiküldött néhány darab 348-ast, hogy az eredetileg Pininfarina formatervet a Zagato gyár átalakítsa. A hivatalos papírok nehézsége miatt, a motort teljesen érintetlenül hagyták, a külső és a belső viszont teljesen átalakult. 22 példány készült elvileg, de ez a szám a mai napig kérdéses.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm.

Források: 

További autós hírek

Ugyanis a Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, 2,4 kilométer hosszú, 2×1 sávos új út elkészült. A csomópont új gyűjtő- és…

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
A 70-es évek 6 ikonikus sportautója
2017. november 10.
Mikrofonfrizurák, barkók, tömött bajszok, magas derekú trapéznadrágok, női és férfi kezeslábasok – a 70-es évekről sok borzasztó kép is bevillanhat. Az autóiparban viszont csodálatos modellek születtek ekkor.