Bizonyos gyártók kiadnak időközönként egy csúcsmodellt, amely vagy beváltja a hozzá fűzött reményeket, vagy bukik egy csúnyát.
Vannak gyártók, amelyek csak szuperautókat készítenek és néha sikerül egy gyengébb széria. Található azonban olyan is, amely méltatlanul teljesít gyengén és valami egyéb ok miatt nem nyeri el a fogyasztók bizalmát. Előfordulhat azonban, hogy egy terv meg sem valósul. Összegyűjtöttünk 8 elfeledett példányt a szuperautók világából.
A forma leginkább egy Hot Wheels autót idéz
1995-ben mutatták be a Genfi Motor Shown, eredetileg a Jalpa-t váltotta volna. A gyárat végül 94-ben eladták a Volkswagennek, amikor a projekt polcra került. Ugyan a külső eléggé megkérdőjelezhető, a hajtás vérbeli Lamborghini. Az erőforrás egy 3.9 literes, 400 lóerős V10, hatsebességes kéziváltóval, mely a hátsó kerekekre juttatta az erőt. A kasztni könnyű, kézzel készített szénszálas vázra épül. A Jalpa végül 2003-ig nem kapott utódot, akkor érkezett a sikeres Gallardo.
Minden Detomasoban van valami megfoghatatlanul izgató
A Detomaso, mint gyár már önmagában kevés embernek csenghet ismerősen, pedig kifejezetten jó autókat készítettek. A Mangustát 1967 és 71 között gyártották, nevét a mongúzról kapta, mivel az képes megölni egy kobrát. Az üzenet nem véletlen, a Detomaso tárgyalt Shelbyvel, a Cobra versenyutódjáról, de mivel bevonták a GT40 gyártásába, így az együtt működés nem valósult meg. Európában 306 lóerős, amerikai piacon pedig 221 lóerős Ford V8 motorokkal szerelték őket. A kasztnival adódtak problémák, illetve a 32/68-as súlyelosztás sem volt túlságosan stabil.
Roppant "érdekes" a 4 bukólámpa
A Cizeta az egyetlen szuperautó cég, amelyet egy diszkó legenda támogatott. A V16T eredetileg Moroder néven született, nevét Giorgio Moroderről kapta, aki anyagi támogatást nyújtott a cégnek. A forma egy eltörölt Lamborghini Diablo tervből származik, megjelenésekor nem felelt meg az aktuális amerikai környezet védelmi szabványoknak (igen, van ilyen) így az USA-ban egyáltalán nem árulták. Végül mindösszesen 20 darab készült belőle.
Nem csoda, hogy ez a forma bombaként robbant
Nagy ígéretekkel induló mese, amely végül majdnem lerombolta a Jaguar hírnevét. 1988-ban mutatták be, a Nemzetközi Brit Motorshown, híre egyből fel is rázta a piacot. 342 kilométer/órás ígért végsebesség, amely a leggyorsabb lehetett volna a korában, amit egy nagyon jó V12 motor biztosított volna. Több, mint 1500 ember rendelte elő az XJ220-at. 1992-ben azonban a Jaguarnak le kellett cserélnie az erőforrásokat V6 dupalturbós motorokra, amelyek közel sem sikerültek olyan jól. A végén mindössze 271 példány készült. Manapság már kezd gyűjtői darabbá válni.
Minden valamire való férfi akar otthonra egy Le Mans győztes versenyautót otthonra
A Porsche 962 alapjaira épül, de egy önálló szuperautó. Ahogy az eredeti 962 ez is Le Mans-i versenyautónak készült. 94-es Le Mans-i győzelem után elkezdték gyártani az utcai Dauer modelleket, 93 és 97 között legalább 12 készült belőle. 730 lőerős V12 motorokkal szerelték őket, amelyek 400 kilométer/órás tempó fölé tudták repíteni az autót. Gyakorlatilag egy utcai Le Mans versenyautót kaphattál a pénzedért.
Ránézésre nem nyer meg
Ezt a furcsa szerzetet a mai napig megvásárolhatod, újonnan. 2004-ben mutatták be évente 6-8 példány legyártásával. 4.2 literes V8 Audi motor hajtja 434 lóerős teljesítménnyel. A gyár jó kormányozhatóságot és tapadást ígér a 6 kerékkel. Ezek közül a két hátsó hajtott, végsebessége 300 km/h.
Kicsit esetlen, kicsit furcsa, kicsit tengeralattjáró
A Mercedes- Benz CW311 tanulmányautó alapjaira épült alacsony szériaszámos szuperautó. Miután a Mercedes lemondott a CW311-ről, a tervezőjének, Eberhard Schulznak engedélyezték a gyártást. Üvegszálas testét spaceframe vázra építették, amelyet eleinte 5.0, majd 5.6 végül egy 6.0 literes AMG motor hajtott. Sirályszárnyas ajtókkal szerelték, legérdekesebb pontja mégis a hátsó periszkóp, 30 példányt gyártottak, 84 és 93 között.
Kicsit olyan mintha Zagatoéknak nem tetszett Pininfarina rajza, ezért bosszúból belekontárkodtak
1991 és 92 között Ferrari kiküldött néhány darab 348-ast, hogy az eredetileg Pininfarina formatervet a Zagato gyár átalakítsa. A hivatalos papírok nehézsége miatt, a motort teljesen érintetlenül hagyták, a külső és a belső viszont teljesen átalakult. 22 példány készült elvileg, de ez a szám a mai napig kérdéses. Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm. Források:
1. Lamborghini Calà
1995-ben mutatták be a Genfi Motor Shown, eredetileg a Jalpa-t váltotta volna. A gyárat végül 94-ben eladták a Volkswagennek, amikor a projekt polcra került. Ugyan a külső eléggé megkérdőjelezhető, a hajtás vérbeli Lamborghini. Az erőforrás egy 3.9 literes, 400 lóerős V10, hatsebességes kéziváltóval, mely a hátsó kerekekre juttatta az erőt. A kasztni könnyű, kézzel készített szénszálas vázra épül. A Jalpa végül 2003-ig nem kapott utódot, akkor érkezett a sikeres Gallardo.
2. Detomaso Mangusta
A Detomaso, mint gyár már önmagában kevés embernek csenghet ismerősen, pedig kifejezetten jó autókat készítettek. A Mangustát 1967 és 71 között gyártották, nevét a mongúzról kapta, mivel az képes megölni egy kobrát. Az üzenet nem véletlen, a Detomaso tárgyalt Shelbyvel, a Cobra versenyutódjáról, de mivel bevonták a GT40 gyártásába, így az együtt működés nem valósult meg. Európában 306 lóerős, amerikai piacon pedig 221 lóerős Ford V8 motorokkal szerelték őket. A kasztnival adódtak problémák, illetve a 32/68-as súlyelosztás sem volt túlságosan stabil.
3. Cizeta V16T
A Cizeta az egyetlen szuperautó cég, amelyet egy diszkó legenda támogatott. A V16T eredetileg Moroder néven született, nevét Giorgio Moroderről kapta, aki anyagi támogatást nyújtott a cégnek. A forma egy eltörölt Lamborghini Diablo tervből származik, megjelenésekor nem felelt meg az aktuális amerikai környezet védelmi szabványoknak (igen, van ilyen) így az USA-ban egyáltalán nem árulták. Végül mindösszesen 20 darab készült belőle.
4. Jaguar XJ220
Nagy ígéretekkel induló mese, amely végül majdnem lerombolta a Jaguar hírnevét. 1988-ban mutatták be, a Nemzetközi Brit Motorshown, híre egyből fel is rázta a piacot. 342 kilométer/órás ígért végsebesség, amely a leggyorsabb lehetett volna a korában, amit egy nagyon jó V12 motor biztosított volna. Több, mint 1500 ember rendelte elő az XJ220-at. 1992-ben azonban a Jaguarnak le kellett cserélnie az erőforrásokat V6 dupalturbós motorokra, amelyek közel sem sikerültek olyan jól. A végén mindössze 271 példány készült. Manapság már kezd gyűjtői darabbá válni.
5. Dauer 962
A Porsche 962 alapjaira épül, de egy önálló szuperautó. Ahogy az eredeti 962 ez is Le Mans-i versenyautónak készült. 94-es Le Mans-i győzelem után elkezdték gyártani az utcai Dauer modelleket, 93 és 97 között legalább 12 készült belőle. 730 lőerős V12 motorokkal szerelték őket, amelyek 400 kilométer/órás tempó fölé tudták repíteni az autót. Gyakorlatilag egy utcai Le Mans versenyautót kaphattál a pénzedért.
6. Covini C6W
Ezt a furcsa szerzetet a mai napig megvásárolhatod, újonnan. 2004-ben mutatták be évente 6-8 példány legyártásával. 4.2 literes V8 Audi motor hajtja 434 lóerős teljesítménnyel. A gyár jó kormányozhatóságot és tapadást ígér a 6 kerékkel. Ezek közül a két hátsó hajtott, végsebessége 300 km/h.
7. Isdera Imperator
A Mercedes- Benz CW311 tanulmányautó alapjaira épült alacsony szériaszámos szuperautó. Miután a Mercedes lemondott a CW311-ről, a tervezőjének, Eberhard Schulznak engedélyezték a gyártást. Üvegszálas testét spaceframe vázra építették, amelyet eleinte 5.0, majd 5.6 végül egy 6.0 literes AMG motor hajtott. Sirályszárnyas ajtókkal szerelték, legérdekesebb pontja mégis a hátsó periszkóp, 30 példányt gyártottak, 84 és 93 között.
8. Ferrari 348 Elaborazione
1991 és 92 között Ferrari kiküldött néhány darab 348-ast, hogy az eredetileg Pininfarina formatervet a Zagato gyár átalakítsa. A hivatalos papírok nehézsége miatt, a motort teljesen érintetlenül hagyták, a külső és a belső viszont teljesen átalakult. 22 példány készült elvileg, de ez a szám a mai napig kérdéses. Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm. Források: