Ahogy ígértük, összegyűjtöttünk ismét 8 motort, amelyeket feltétlen ismerni kell, ha érdeklődünk az autózás iránt. Tökéletes hang, végletekig húzható teljesítmény, jó karakter, megbízhatóság - ezek tesznek egy motort igazán jóvá. Lássuk hát az összegyűjtött adagot!
Kattints, ha kíváncsi vagy a 8 motor, amit minden autó rajongó imád sorozat I. részére!
1. Toyota 2JZ-GTE
A motor, amit már mindenbe beleraktak, állítólag egy kanapéból is driftautót csinál. 3000 köbcentis, dupla vezérműtengelyes, kétturbós sorhat motor, amit már gyári alkatrészekkel is igen magas teljesítményűre lehet húzni. Gyártották turbó nélkül is, de az igazi népszerűséget érthetően a feltöltős verzió élte meg. Megtalálható Toyota Supraban, Aristoban és bizonyos Lexusokban is.Hengerűrtartalom: 2997 ccm Nyomaték: 435 Nm Teljesítmény: 276 LE Motor elrendezés: Soros hathengeres dupla turbófeltöltős benzinmotor
2. BMW S85
Vitathatóan a valaha gyártott legszebb hangú BMW motor a mai napig. 500 lóerő feletti teljesítménnyel és 520 Nm forgatónyomatékkal. Az 5000 köbcentis motort, a BMW Forma 1 szereplése inspirálta. 8250-es fordulatig húz közben olyan hangokat kibocsátva, amihez kevés dolog fogható. 5 évig gyártották, ezzel szerelték az akkor aktuális M5 és M6 modelleket.Hengerűrtartalom: 4999 ccm Nyomaték: 520 Nm Teljesítmény: 500 LE Motor elrendezés: V10 szívó benzinmotor
3. Honda C32B
3200 köbcentis, szívó V6, ami 8000-es fordulat fölé forog. Fejlesztésében Ayrton Senna is segédkezett. Gyártásánál több formabontó újdonságot alkalmaztak, ezáltal kisebb tömeget, vékonyabb hengerfalat érhettek el az Alumínium- Szénszálas ötvözettel. A „japán Ferrarit”, azaz az NSX-et szerelték ezzel a blokkal.Hengerűrtartalom: 3179 ccm Nyomaték: 304 Nm Teljesítmény: 290 LE Motor elrendezés: V6 szívó benzinmotor
4. Subaru FA20/ Toyota 4U-GSE
4 hengeres, boxer elrendezésű szívómotor, 200 lóerővel. Ugyan sok kritika éri, amiért csak 2000 köbcenti a hengerűrtartalma, az egyik legjobban építhető modern motor. Rengeteg utólagos turbószett is elérhető hozzá temérdek kiegészítővel. Kellemes, tipikus boxer hangjával megérdemelt helye van listánkon. Subaru BRZ és a Toyota GT86 máig gyártott erőforrásai.Hengerűrtartalom: 1998 ccm Nyomaték: 205 Nm Teljesítmény: 200 LE Motor elrendezés: Négyhengeres boxer szívó benzinmotor
5. Nissan SR20DET
A CA18DET utódja, amely szerencsére kiküszöbölte az előd megbízhatósági problémáit, megtartva annak előnyeit. Annyira népszerű, hogy bizonyos autóépítő cégek kifejezetten a típusra vannak specializálódva. Gyárilag is eltérő teljesítménnyel adták ki a különböző típusokban, utólagosan építve pedig léteznek elképesztő, 500 lóerő fölötti teljesítményű darabok. Megtalálható számos Nissan típusban.Hengerűrtartalom: 1998 ccm Nyomaték: 275 Nm Teljesítmény: 217 LE Motor elrendezés: Soros négyhengeres turbófeltöltős benzinmotor
6. Cosworth YB
A legendás Sierra RS Cosworth motorja, 200 lóerő körüli teljesítménnyel és kellemes hangzással. 5000 darab készült homologizációs céllal az A csoportos rallyba. Bizonyos források szerint, 1992 környékén az Ausztrál Sierra csapat 680 lóerő körüli teljesítményig húzták RS500-ukban a motort. Egyedüli igazi vetélytársa az összkerékhajtású R32 Skyline volt.Hengerűrtartalom: 1993 ccm Nyomaték: 245 Nm Teljesítmény: 204 LE Motor elrendezés: Soros négyhengeres turbófeltöltős benzinmotor
7. Ferrari F120
A GTO motorjának alapjaira épült, 2.9-es duplaturbós motor, amit kifejezetten az F40 számára fejlesztettek ki. Enzo Ferrari utolsó remekműve, aminél személyesen követte a gyártást halála előtt. 478 lóerőt és 557 Nm nyomatékot juttatott az aszfaltra, amivel 4.1 másodperc alatt volt 100-on az F40.Hengerűrtartalom: 2936 ccm Nyomaték: 577 Nm Teljesítmény: 471 LE Motor elrendezés: V8 dupla turbófeltöltős benzinmotor
8. Alfa Romeo 3.2 Busso V6
Ugyan az Alfa motorok nem megbízhatóságukról híresek, a Busso egy remekül sikerült széria. 250 lóerőt és 300 Nm forgatónyomatékkal kellemes adatokat tudhat magáénak. Számos jó tulajdonságai mellé pedig még egészen gyönyörű is lett. Megtalálható a 156 GTA, 147 GTA, GT, 166, GTV, Spider Alfa Romeo modellekben, illetve a Lancia Thesisben.Hengerűrtartalom: 3195 ccm Nyomaték: 322 Nm Teljesítmény: 260 LE Motor elrendezés: V6 szívó benzinmotor
Forrás: Ajánlott cikkek: