A gyártó zászlóshajójának E Performance kivitele plug-in hibrid hajtásláncot kapott.
Lerántották a leplet a valaha készült legerősebb sorozatgyártású S-osztályról. A W223-as széria 2020-ban mutatkozott be, most pedig itt az S63 AMG E Performance kivitel.
Az autó orrában egy 4,0 literes, biturbó V8 dolgozik, amelyhez egy plug-in hibrid rendszert kapcsoltak. A rendszerteljesítmény 802 lóerő, amelyhez 1430 Nm csúcsnyomaték tartozik.
A hátul elhelyezett villanymotor 140 kilowattot (190 lóerőt) produkál, a modell természetesen összkerékhajtású és a V8-hoz egy 9 sebességes automata váltót kapcsoltak.
A 0-100-as gyorsuláshoz 3,3 másodpercre van szüksége, a végsebessége pedig felárért 290 km/óra. Természetesen AMG futómű és külső tartozik hozzá, a 13,1 kilowattórás akkucsomag pedig 33 kilométeres tisztán elektromos hatótávot eredményez.
Az E Performance hibrid technológiához az F1-ből merítették az ihletet, az ott megszerzett tapasztalatokat igyekeztek itt is felhasználni. A gyárilat megadott WLTP vegyes üzemanyagfogyasztása 4,4 liter, villanyból pedig 21,4 kWh, ez persze a gyakorlatban valószínűleg eléggé máshogy fog kinézni.
A 2,6 tonnás jármű mindössze 305 literes csomagtartóval rendelkezik a hibrid rendszer miatt, összehasonlításképp egy S500 csomagtartója 550 literes.
Belül is mindent belepakoltak, amit jelenleg nyújtani tudnak, az MBUX rendszer legújabb kivitele dolgozik az autóban.
Mercedes