A 8 legmeghatározóbb Ferrari

Közzétéve:
2017-05-10, 14:34

Enzo Ferrari 1939-ben alapította meg autógyárát, ami mára a világ egyik legmeghatározóbb brandje lett. Az évek során számos autót adtak ki, amelyek meghatározóak lettek az autóiparban és a populáris kultúrában. 

Egy Ferrari a luxus és a tökéletesség szimbóluma, de bizonyos modellek az évek során a többi fölé emelkedtek. Ezekből gyűjtöttünk össze nyolcat.

1. Ferrari 166 MM Barchetta

166 Ferrari

Klasszikus versenyidomok, a mai napig kívánatos a 166.

 

Az egyik legkorábbi és legritkább Ferrari. A neve is elég beszédes, az MM a híres Mille Miglia versenyt jelöli, a Barchetta pedig “kis hajót” jelent, utalva ezzel a kétüléses nyitott tetejű felépítésre. Az évek során számos verzió készült a 166-ból, így nehéz két egyformát találni. Az autó gyakrolatilag egy utcára átültetett versenyautó, ahogy az a formán is látszik. A hosszú, elnyújtott orr egy 160 lóerős V12 motort rejtett magában. A pályára készült darabok is remekül szerepeltek,így nem volt kérdés, hogy a 166 neve nem kerül feledésbe.

2. Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 gto

Felmerülhet a kérdés, hogy meddig növekedhet az ára.

 

Ebből a ritka versenyautóból mindössze 36 darab készült 1962 és 64 között. Egy korai példány nemrég egy árverésen 52 millió dollárért talált új gazdát, ezzel a világ legdrágább autójává vált. Az elképesztő ár nehezen felfogható, de valahol indokolt. Az autó nem csak ritka és gyönyörű szép, de korában szinte minden releváns versenyt megnyert ahol indult. Motorja nem is lehet más, egy ikonikus 300 lóerős V12 biztosítja a gyors haladást. Érdekesség, hogy a mai napig mind a 36 példány fennmaradt.

3.Ferrari 250 Testa Rossa

Ferrari 250

Háromszor is oda-vissza verte a mezőnyt a Le Manson.

 

A 250-es modellcsalád része, így sok közös vonás található a 250 GTO-val. A Ferrari egyik legsikeresebb versenygépe, három Le Mans győzelemmel. Máig az utolsó orrmotoros autó, ami győzni tudott. Nevét a pirosra szinterezett szelepfedelekről kapta. Az erőforrása ennek is egy 3.0 literes V12. Jelenleg a második legértékesebb Ferrari modell, pedig a 60-as években igen értéktelennek számított. Egy biztos, olcsóbb már nem lesz.

4. Dino 206 GT

Ferrari

Korántsem annyira exklúzív, mint egy vérbeli Ferrari, de jól autózható modellek.

 

1968 és 76 között a Ferrari létrehozott egy márkát a márkán belül, amelyek az olcsóbb, 12 hengerszám alatti autóikat jelölték. A márkát Enzo Ferrari elhunyt fiáról nevezték el, aki az első Dino V6 motoron dolgozott halála előtt. A kezdeti eladások nem voltak túl sikeresek, ugyanis a vevők szkeptikusak voltak a névvek kapcsolatban, de ezek valóban átgondolt és jól megépített autók voltak. A lapos, nyújtott forma a kormány mögé ülve remek vezetést biztosít, amelyet remekül egészít ki a 180 lóerős, 2 literes V6, így érezhető a valódi Ferrari vérvonal. Az alacsonyabb ár ellenére ebből is csak 152 példány készült. 1976-ban az átfogó márkanévre való törekvés miatt a Dino nevet eltörölték.

5. Ferrari 288 GTO

Ferrari 288

Az autó amely mindent megváltoztatott a szuperautó szindrómával.

 

A 308 homologizációs változata, a Ferrari első igazi szuperautója. Eredetileg 200 darabot akartak gyártani, amely a versenyzéshez volt a minimum darabszám, de a nagy érdeklődésre való tekintettel további 72 darab is készült, így is az összeset eladták gyártás előtt. Az autó végül soha nem indult a kategóriában, mert 1986-ban megszüntették. Motorterébe duplaturbós 2.8 literes V8 került, 400 lóerős teljesítménnyel, korában a leggyorsabb szériaautó lett. Ekkor született meg a “Szuperautó Szindróma”, vagyis az alacsony szériaszámos teljesítményorientált szuperautók gyártása.

6. Ferrari Testarossa

Ferrari

Sikere ellenére is az utolsó boxermotoros Ferrari, karaktere máig tiszteletparancsoló.

 

Az 512 BB utódja és az utolsó 12 hengeres, középen elhelyezett boxermotoros Ferrari. Az extravagáns adatok és kinézet ellenére az egyik legnagyobb darabszámban gyártott Ferrari modell. A tervezési munkálatokat az 512 minden hibájának javításával és az erősségek továbbfejlesztésével kezdték. Nagyobb tengelytáv és tárhely, valamint kellemesebb vezethetőség és utastér jellemzik a Testarossát. A motor 4.9 literes, szárazkarteres 12 hengeres boxer, ami 390 lóerőt biztosít. Fogadtatása rendkívül kedvező volt, a felhasználók és a sajtó felől is. Tervben volt Spider változat is, ám ez végül nem került sorozatgyártásba.

7. Ferrari F40

Ferrari

Sokak szerint AZ autó. Minden felnőtt és gyermek legvadabb vágyálma.

 

Minden idők egyik legikonikusabb Ferrarija és az utolsó amelyet Enzo fejezett be. Halála előtt egy olyan autót akart építeni, ahol csak a teljesítmény számít. A B csoport eltörlése után a megmaradt 288 alapjaira elkezdtek fejleszteni egy autót, ami mindennél durvább kellett, hogy legyen, ez volt Enzo Ferrari filozófiája is. Sokan úgy tartják, hogy a 959 Porsche miatt született az F40, de Ferrari úgy vélekedett, hogy mindenképpen megtörtént volna. Motorja a 288 GTO finomított erőforrása, így már 2.9 köbcenti és 478 lóerő. A beltérben minden felesleges kényelmi kiegészítőt elhagytak, legyen az kilincs, rádió klíma. Ez egy vérbeli utca versenyautó. Enzo halála előtt egy olyan autót alkotott meg, ami a mai napig rengeteg ember bakancslistáján az első helyet foglalja el.

8. Enzo Ferrari

Ferrari

Utódja, a LaFerrari szorosan követi az Enzo nyomát.

 

A korai kétezres évek egyik legmeghatározóbb és leginnovatívabb sportautója, nevét a Ferrari atyjáról kapta. Fejlesztéséhez Forma 1 technológiákat alkalmaztak: a karosszéria szénszálas anyagból készült, a váltó elektrohidraulikus elven működött. Az F1-ben tiltott eszközöket is bevetették, mint a kipörgésgátló és az aktív aerodinamika. Motorja az újgenerációs Ferrarik közül az első, 6000 köbcentis V12, 660 lóerős teljesítménnyel. A 0-100 3.14 másodperc alatt teljesíthető. Előremutató technológiája nagy lépés volt a mai szupersportautók felé.

Források:

További autós hírek

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

Kapcsolódó írások

Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso
2019. július 07.
A 250-es volt a Ferrari egyik leghíresebb szériája, sorra zsebelték be a sikereket a versenypályákon, de az utcai változatok sem merültek a feledés homályába!
Enzo álma, mindenki álma – Ferrari F40
2018. június 11.
Az F40-es Ferrarit már több, mint harminc éve a legjobbnak tartják a szupersport kategóriában. Gyorsabbat már lehet csináltak az olaszok, de jobbat aligha!
Olasz telivér egy belga műhely kezelésében – Ferrari 308GTB airride
2018. január 18.
Vajon hogy nézhet ki egy tökéletes Ferrari 308GTB restomod, azaz modern technikai megoldások gyári formával? Hát így!
A Ferrari elvesztette a Testarossát
2017. augusztus 07.
A német Autec AG vállalat perelte be a maranellói istállót, ugyanis szemet vetettek a Testarossára és el akarják vitatni azt az olaszoktól