A BMW Motorsport eddigi leghatékonyabb motorja

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A vadonatúj BMW M8 GTE erőforrása késlekedés nélkül képes végsebességre gyorsítani a versenyautót. Mit tud valójában a P63/1 kódnév alatt kifejlesztett 500-600 lóerős hajtáslánc?

A BMW Motorsport tervezőmérnökei 2016 februárjában egy átfogó projektre kaptak felkérést. Feladatuk egy minden korábbinál hatékonyabb GTE versenyautó létrehozás volt. Egy év kemény munka gyümölcseként, 2017 elején testet öltött a bajorok motorsport-részlegének valaha készült legádázabb erőforrása, amelynek maximális teljesítménye 500 és több mint 600 lóerő között állítható.

A BMW Motorsport bemutatja az új M8 GTE erőforrást:

A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc 2018. január 27-én ünnepelte élesben versenypályás premierjét, a Daytona-i 24-órás megmérettetésen. A versenymotor alapjául a BMW S63T4 kódnév alatt kifejlesztett V8-as, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor szolgált, amely eredetileg az új BMW M5-ben is rejtőzik. Tekintve, hogy a BMW M8 GTE versenyautó főként az FIA World Endurance Championship (WEC) hosszú távú megmérettetésein és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship egyesült államokbeli futamain áll majd rajthoz, a P63/1 hajtáslánc erőforrásának öntvényből készült motorblokkja és hengerfeje a versenyszabályzatok értelmében mindennemű módosítás nélkül, a sorozatgyártásban kínált benzinmotorból érkezett.

BMW M8 GTE motor

A P63/1 kódnevű motor 985 darab egyedi alkatrészt tartalmaz, 181 darabot más-más gyártósorokról örökölt meg, több mint 700 darab pedig a BMW Motorsport egy másik versenymotorjából érkezett. A motorsport-szív hengerűrtartalmát 4,4 literről 4,0 literre csökkentették, új megoldást alkalmaztak a hajtókar-rögzítéseknél, amely laposabb főtengely alkalmazását tette lehetővé. A mérnökök az égéstér kialakítását és geometriáját, így a beömlő- és kiömlőnyílásokat is a motorsport élvonalának követelményei szerint tervezték meg, ahogyan a szívó- és kipufogórendszer is átfogó változtatásokon esett át. A hatékonyság növelése érdekében a szakemberek az erőforrás turbófeltöltési szisztémáját is teljesen áttervezték. A P63/1 hajtáslánc hatékonysága így több mint 40 százalékkal nőtt, amellyel kiérdemli a BMW versenyautóba vagy túraautóba valaha készített legmegrendítőbb verseny-erőforrásának járó címet.

BMW M8 GTE motor

A P63/1 motor műszaki adatai:

  • Típus: V8-as benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
  • Hengerűrtartalom: 3 981 ccm
  • Maximális teljesítmény: 500 és 600 lóerő között állítható
  • Hengerek száma: 8
  • Hengerelrendezés: V
  • A hengersorok által bezárt szög: 90°
  • Hengerfurat: 89 mm
  • Lökethossz: 80 mm
  • Hengerek közötti távolság: 98 mm
  • Maximális fordulatszám: 7 000/perc

Forrás: BMW

További autós hírek

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

A felvétel egy autós találkozón készült. Az autó sofőrje egy kanyarban rúgta el a több, mint 500 lovas Mercedes – AMG C63s- nek....

Az M7-es autópályán, Pákozd térségében vontak intézkedés alá a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és a Fejér Megyei Kormányhivatal Közlekedési Osztályának munkatársai 2019. október 14-én...

Egy nap kétszer is lefényképezett a traffipax egy személygépkocsit a 47-es számú főúton, mert az autó vezetője jelentősen túllépte a megengedett sebességhatárt. A...

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság M43-as Autópálya Alosztályának járőrei 2019. október 12-én délelőtt egy bolgár honosságú autószállító trélert ellenőriztek a Kéthalmi pihenőhelyen. A tengelysúly...

Kapcsolódó írások

2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!