A BMW Motorsport eddigi leghatékonyabb motorja

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A vadonatúj BMW M8 GTE erőforrása késlekedés nélkül képes végsebességre gyorsítani a versenyautót. Mit tud valójában a P63/1 kódnév alatt kifejlesztett 500-600 lóerős hajtáslánc?

A BMW Motorsport tervezőmérnökei 2016 februárjában egy átfogó projektre kaptak felkérést. Feladatuk egy minden korábbinál hatékonyabb GTE versenyautó létrehozás volt. Egy év kemény munka gyümölcseként, 2017 elején testet öltött a bajorok motorsport-részlegének valaha készült legádázabb erőforrása, amelynek maximális teljesítménye 500 és több mint 600 lóerő között állítható.

A BMW Motorsport bemutatja az új M8 GTE erőforrást:

A P63/1 kódnév alatt kifejlesztett hajtáslánc 2018. január 27-én ünnepelte élesben versenypályás premierjét, a Daytona-i 24-órás megmérettetésen. A versenymotor alapjául a BMW S63T4 kódnév alatt kifejlesztett V8-as, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor szolgált, amely eredetileg az új BMW M5-ben is rejtőzik. Tekintve, hogy a BMW M8 GTE versenyautó főként az FIA World Endurance Championship (WEC) hosszú távú megmérettetésein és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship egyesült államokbeli futamain áll majd rajthoz, a P63/1 hajtáslánc erőforrásának öntvényből készült motorblokkja és hengerfeje a versenyszabályzatok értelmében mindennemű módosítás nélkül, a sorozatgyártásban kínált benzinmotorból érkezett.

BMW M8 GTE motor

A P63/1 kódnevű motor 985 darab egyedi alkatrészt tartalmaz, 181 darabot más-más gyártósorokról örökölt meg, több mint 700 darab pedig a BMW Motorsport egy másik versenymotorjából érkezett. A motorsport-szív hengerűrtartalmát 4,4 literről 4,0 literre csökkentették, új megoldást alkalmaztak a hajtókar-rögzítéseknél, amely laposabb főtengely alkalmazását tette lehetővé. A mérnökök az égéstér kialakítását és geometriáját, így a beömlő- és kiömlőnyílásokat is a motorsport élvonalának követelményei szerint tervezték meg, ahogyan a szívó- és kipufogórendszer is átfogó változtatásokon esett át. A hatékonyság növelése érdekében a szakemberek az erőforrás turbófeltöltési szisztémáját is teljesen áttervezték. A P63/1 hajtáslánc hatékonysága így több mint 40 százalékkal nőtt, amellyel kiérdemli a BMW versenyautóba vagy túraautóba valaha készített legmegrendítőbb verseny-erőforrásának járó címet.

BMW M8 GTE motor

A P63/1 motor műszaki adatai:

  • Típus: V8-as benzinmotor BMW TwinPower Turbo technológiával
  • Hengerűrtartalom: 3 981 ccm
  • Maximális teljesítmény: 500 és 600 lóerő között állítható
  • Hengerek száma: 8
  • Hengerelrendezés: V
  • A hengersorok által bezárt szög: 90°
  • Hengerfurat: 89 mm
  • Lökethossz: 80 mm
  • Hengerek közötti távolság: 98 mm
  • Maximális fordulatszám: 7 000/perc

Forrás: BMW

Kapcsolódó írások

2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon