A Jaguar bemutatja a leggyorsabb modelljét

Frissítve:
2018-09-27, 15:09

A Jaguar Special Operations-részlege elkészült a legfrissebb és a jelek szerint az eddigi leggyorsabb autójukkal, az XE SV Project 8-cal, amivel a Nürburgringre mennek

Mint minden magára valamit is adó gyártó, a Jaguarnak is tesztelnie kell az XE SV Project 8-at a Nürburgring embert és autót próbáló pályáján. Ha a gyári adatok helyesek, a Jaguar csodaautója lehet a leggyorsabb szedán, amelyik valaha is szelte a Nürburgring köreit. A jelenlegi csúcstartó az Alfa Romeo Giulia Quadrifogliója, így mindenképp érdekesnek tűnik, ahogy az angolok megpróbálják letaszítani a taljánokat.

Jaguar XE SV Project 8 rekordesélyes a Nürburgringen
A Jaguar XE SV Project 8 esetében nem félnék, hogy ne kelne el az összes példány, hiszen alig 300 darabot terveznek gyártani

Viszont a Giuliával ellentétben, amely egy Ferrari-eredetű V6-os motort használ, a Jaguar a saját fejlesztésű, már széles körben elterjedt 5.0 literes kompresszoros V8-as motort alkalmaz. Ezt a motort használja a Jaguar az F-Type R-ben és a Range Rover SVR-ben, 550 LE-s kivitelként, míg az F-Type SVR-ben már 575 LE-sként. Azonban vérszemet kaptak és még inkább húztak egyet a motor teljesítményén, így az XE SV Project 8-ban már mint 592 LE-t ad le.

Az XE SV Project 8-at, ahogy a Jaguar mondta, nem valami „ultra-alacsony” számban tervezik gyártani, sokkal inkább 300 darabot legyártanak, hogy azt értékesítsék az egész világon. Persze, léteznek ennél ritkább autók is, de ez a 300 darab se tűnik egy akkora eresztésnek.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio a jelenlegi csúcstartó szedán
A jelenlegi csúcstartó a Nürburgringen a szedánok között: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

„Az idő elérkezett, hogy a Special Operations-részleg megalkossa a Jaguar történetének legextrémebb utcai autóját. A Special Operations-részleg megszállottja, hogy a Jaguar-szellemiség és a teljesítmény szem előtt tartásával megalkosson egy olyan autót, ami a legizgalmasabb vezetési élményt nyújtja.” – ezt John Edwards, a Jaguar Special Operations-részlegének az igazgatója mondta.

„Az ügyfeleink ámultak az F-Type Project 7-től. Az új XE SV Project 8 egy magasabb szintre emeli az aerodinamikát és a mérnöki teljesítményt – a fanatikusoknak és gyűjtőknek fogjuk ajánlani.”

Jaguar F-Type új trónkövetelő a Nürburgringen
A Jaguar nem véletlenül bízik a sikerben, az F-Type-jukkal komolyan megdobogtatták a márka iránt rajongók szívét

A szuperszedán bemutatása a nagyközönség előtt a Goodwood Fesztiválon fog megtörténni június 30-án, de szűk körben már két nappal korábban meg fogják mutatni álcamatricázás nélkül is. Árról egyelőre nem nyilatkoztak, de ahogy Edwards mondta:

„Egy ilyen extrém teljesítményű autó árát nagyban meg fogja határozni a ritkasága.”

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

További autós hírek

Frontálisan ütközött két személyautó Csót közelében hétfőn délelőtt. A vétlen autó sofőrje és utasa kigyuladt autójukban vesztették életüket – adta…
Az autós / motoros / biciklis szentháromság ellentéte sajnos virágzik. Pedig járműtől függetlenül lehet valaki felelőtlen ön és közveszélyes idióta.…
Sokkoló felvételekkel figyelmeztet a BRFK a halálos gyalogosgázolásokra. Még csak másfél hónap telt el az évből, ennek ellenére már 9…
2020.02.06-án, csütörtök éjjel, a 13. kerületi Róbert Károly körúton, eddig tisztázatlan körülmények között elgázoltak egy 42 éves asszonyt, aki egy…
Fának csapódott egy autó Monorierdő belterületén vasárnap éjszaka – közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság. A rendelkezésre álló adatok szerint 2020.…

Kapcsolódó írások

2019. december 01.
Videógyűjtemény a Nürburgrin Nordschleife aszfaltcsíkjáról, de nem úgy, ahogy megszoktad
Az 1963-as Jeep Wagoneer elölről fotózva
2020. január 03.
Lassan 6 évtizedre tekint vissza a luxus SUV-ok története.
A 8 legdrágább veterán autó
2017. július 17.
Ahogy telnek-múlnak az évek, a régi nagynevű sportautók értéke napról-napra nő. Bizonyos járművek értéke jobban drágul az aranynál.
Alfa Romeo 159 szedán
2018. október 29.
Karl-Heinz Kalbfell rendet rakott? Aligha!