A japán luxus amerikai értelmezésben – 2017-es Infiniti Q50

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Az Infiniti 1989 óta hódítja az amerikai piacot, 2018-ra pedig a legnépszerűbb modellje egyöntetűen a Q50-es lett. Dom pedig egy 400 lóerős verziót vett kezelésbe!

Társszező: Bolgár Krisztián

A japán autógyártás a ’80-as évek végéig nem igazán foglalkozott a világ egyik legnagyobb gazdaságával rendelkező országával, az Egyesült Államokkal. Már ami az autóexportálást illeti, hiszen a 2. világháború lezárása óta az USA-Japán kapcsolat 180°-ot vett és szorosabb a kapcsolatuk, mint valaha, mind gazdasági, társadalmi illetve turisztikai szempontból.

Jelen esetben viszont ismét az autógyártás érinti a témámat, pontosabban a japán márkák amerikai piacra történő betörése. A Toyota, Honda és a Nissan szinte egyszerre „fedezték fel” azt a potenciált, ami az USA-ban várta őket. A három márka közül a Nissan lépte meg legkésőbb az amerikai piacra szánt leányvállalat, az Infiniti megalapítását. A tavalyi eladási számok viszont már a 2. helyre repítették az Infinitit, a Lexus mögött és az Acura előtt „beérkezve”.

Az Infiniti 2013-ban debütált Q50-es szedánja pedig Amerika legeladottabb Inifinitije lett, így nem csoda, hogy a Dominic Hallhoz hasonló tunerek miért is választják ezt a közkedvelt típust alapul.

Az Infiniti 29 éves múltja

A japán autógyártás legnagyobb sógunáról már olvashattál a Toyota történelmi beszámolómból, ahol azt is megtudhattad, hogy a Toyota miért is döntött úgy, hogy kiterjeszti piacát Észak-Amerikában. 1989-ben debütált a Lexus és vele együtt az első LS400-as modell. A legelső japán luxusautó gyártó azonban a Honda volt, amely 1986-ban alapította meg az Acurát.

Infiniti Q45 szedán

Az első Infiniti, amely a Q45-ös típuskódot kapta. Karakteres és stílusos szedán volt, amely sok amerikait magával ragadott

A Honda már 1986-ban rádöbbent, hogy a japán kormány által megszabott exportálási szabályozásoknak köszönhetően a nagyobb értékű autók értékesítése még több profitot termelhetne a vállalatnak, arról nem is beszélve, hogy a szintén japán törvénykezésnek köszönhető megszabott karosszériaméretezést is ki tudják így küszöbölni.

A Nissan 1989-ben „cselezte ki” a Maximával a törvénykezést, majd szintén abban az évben döntött úgy, hogy beszáll a Lexus és az Acura közötti versengésbe.

A hongkongi székhelyű Infiniti megalapult, első modelljei a Q45-ös, valamint az M30-as volt. Az amerikai méreteket öltő nagyméretű szedánok illetve kupék után, az Infiniti a Lexus GS és az új Acura Legend debütálása után döntött úgy, hogy a luxusautók gyártásával fogja kiemelni az Infiniti profilját, de nem csak Észak-Amerikában.

Infiniti Q50 Rotiform felniken

Fegyverbe, vagy inkább fegyverszürkébe – Dom hibátlan árnyalatot választott az egyedi Q50-e számára

Az Infiniti sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint a modellfrissítésük tendenciája, valamint az eladási adatainak exponenciális növekedése. 1989-ben mindössze 1759 db Infiniti került amerikai tulajdonoshoz, a 2017-es évet viszont már 153,415 eladott Infinitivel zárta a márka, ezzel besorolva magát a Lexus és az Acura közé.

Nagyteljesítményű japán luxus szedán, avagy a Q50-es

Az Infiniti fő profilja ugyan változatlanul a luxus szedánok, a mai trendeknek megfelelően rengeteg kis- és nagyméretű SUV-ot, valamint crossovereket terveztek már a japán mérnökök. A Q50-es 2013-ban váltotta a G-platformos Infinitiket, köztük a legendás Infiniti G35/G37 típusokat, amik a japán belpiacon Nissan Skyline-ként futottak.

Az amerikai megjelenés után természetesen Európában is bevezetésre került az első Q50-es, FM platformos szedán, 2,0 literes sornégyessel. Az USA már a VQ-szériás V6-os blokkokat kapta, 2,2 literes dízel, 3,5 literes hibrid, valamint 3,7 literes benzines kivitelekben.

A 2016-os modellfrissítés során kapta meg a ráncfelvarrt Q50-es az exkluzív Red Sport felszereltséget, amely még vadabb optikát, tuningolt fékrendszert, második generációs DAS elektromos szervót, Digital Dynamic Suspension futóművet, bőr sportüléseket, alumínium beltér elemeket, 19”-os alufelniket, valamint titánium kipufogóvégeket tartalmazott.

Infinitit Q50 titánium kipufogóvégekkel

A Prada háttér tökéletesen illik a Q50-es sportos eleganciájának kisugárzásához

Utóbbi módosítás a 400 lóerős VR30DDTT 3,0 literes Nissan V6-os erőforrás miatt volt elengedhetetlen megoldás (lángköpésre alkalmas szerkezet…). A Red Sport modellek összkerékhajtással is elérhetőek voltak, Dominic pontosan ezért szeretett bele ebbe a típusba, a potenciális lehetőségekről nem is beszélve.

Tuning mint lehetőség? Egy Q50-nél gond nélkül

Dominic tuning vonzatú előélete eléggé hosszúra nyúlik vissza. Eddig hét autót épített át, többségük mind japán szedán volt, 2013-ban viszont elhatározta, hogy 8. szedánja überelni fogja az összes eddigi alkotását.

A Red Sport debütálása után Dom alátámasztotta régóta fontolgató döntését, miszerint a Q50-es mellett fog lepártolni. A 400 lóerős ikerturbós V6-os, az autó felszereltsége, formája és persze ára teljesen lenyűgözte a tunert, így 2016-ban megvásárolta a Red Sport 400-as Q50-ét.

A külső egy Blitz Aero Speed bodykittel, Ulterior Motives szélesítésekkel, karbonszálas első toldattal, szoknyákkal, tükrökkel és egyedi csomagtérajtóval bővült, egy Strasse Sport fegyverszürke árnyalattal. Az Airlift airride, SPL lengőkarok illetve a Megan Racing toronycsapágyak megalkották azt a futómű geometriát, ami a Flush-kategóriába sorolható.

Egyedi Infiniti Q50 levegős futóművön

Óriási fékek, még nagyobb felnik – a Rolloface fékrendszer és a Rotiform felnik hibátlan összhatást alkotnak

Nem mellesleg a Rotiform KPS 3-részes felnikészlete is tökéletesen passzol a módosított futóművel a szélesített sárvédőkhöz, még 19x10,5” és 19x11,5” méretekben is. Az óriási Rolloface 6- valamint 4-dugattyús fékrendszere pedig még biztosabb fékezést biztosítanak a 400 lóerős luxusszörnyeteg számára.

Dominic véleménye szerint elérte célját és méltó tuningautót alkotott meg a 8. befutóként. Ugyan a külsőt még további beavatkozások alá fogja vetni illetve a teljesítmény hangolása is hátra van, de egyelőre tökéletesen kielégíti igényeit a Q50-es jelenlegi állapota. Vajon mi lesz a 9. gépezet? Az már biztos, hogy japán gyártók közül fog kikerülni az is.

 

Forrás:

Kapcsolódó írások

Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
Valóra váltott álom – Rudik Avetisov Nissan Silviája
2018. január 23.
Egy ültetett Hulk, ami sok kompromisszumot igényel, de cserébe maximális örömfaktort nyújt. Ismerd meg a sztoriját!
Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
A hivatalos Skyline kombi – 1998-as Nissan Stagea 260RS-e
2018. január 25.
Brendan Taylor kombi Nissanja egy R34 GTR motorjával és erejével. Mindezt hivatalosan?! Ilyen létezik? Igen, és a cikkből meg is tudhatod a részleteket!