A Mazda közölte: érkezik a Wankel-motoros MX-5!

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Miatánk ki vagy a mennyekben, lenéztél ránk fentről, elküldted sugallatod a sziget ország büszke népének, s lőn a japán mérnökök a Fuji lábának tövében megálmodták a Wankel MX-5-öt!

Whaaaaaaaaaaat?! Igen bizony, a Mazda hivatalos bejelentést tett a 2018-as New York-i Autószalon keretei kapcsán. Már a Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztató alatt is hangzott el néhány félmondat, miszerint nagy dobásra készülnek a japánok a legendás kis roadster jövőjével kapcsolatban. Nos, nem kellett csalódnia a nagyérdeműnek, hiszen valóban egy zseniális és isteni döntés ez a Mazda részéről! Ha van két család a gyártónál, ami örökre beleégett az emberek agyába, és biztos, hogy nem veszik a jövő elektromos árnyékának sötétjébe, akkor az bizony az MX-5 és az RX járgányokból jól ismert Wankel-motorok.

Mazda MX-5 ND Rocket Bunny Pandem kittel utcán

A Miata mára már túlzás nélkül a világ legnépszerűbb roadstere, kortalan, korosztálytalan, férfiaknak, nőknek, boyracer suhancoknak, gumifüst függő huligánoknak, de akár a szomszéd Mr. Business-nek is éppen ugyanolyan tökéletes. Egyszóval szerintem a világ egyik legjobb sport autója, és ehhez az élményhez kap most mindenki egy kis „mór póvert” egy Rotaryt, kedves benzingőzős olvasóim, egy ROTÁRIT!

A rizses istenek szerelmére, megélhetem ezt is! Na de, mit lehet tudni a várható upgrade-ről? Mielőtt magára a szent teljesítményre kitérnék, meg kell említsem, hogy kasztni körüli változások is jönnek. A több ló féken tartása több felelősséggel is jár, így a tervező csapat úgy döntött, hogy alapfelszereltségként lesz bukócsővel ellátva az új MX-5, az egyébként is elég tepsi még tepsibb lesz, nyomtáv és karosszériaszélesítés is várható.

Széria tartozék a sperr diffi, opcionálisan pedig Magnaflow Street kipufogórendszert is választhatsz majd bele, illetve Brembo fékeket. A már bemutatott Cherry-tetős verzió után szabadon, a Recaro ülés szett is alap lesz az új Miatában. Most pedig dobpergés, hangzavar, hisztéria, könnyek és repkedő melltartók… Az speciális kiadású Miata, az előd, vagyis inkább testvér 2018-as MX-5 ND legnagyobb választható motor opciója helyett, ami egy skyactive-os 2,0 literes 155 lóerős benzinmotor, a sokak által egekig magasztalt, és méltán népszerű harmadik generációs RX-7 motorral, a 13B-REW egy átdolgozott verziójával érkezik. Marad, az 1,3 literes twin-turbós felállás, viszont a szigorú szabályozások miatt. A Mazda mérnökei felfrissítették az egész rendszert, és kiegészítették saját fejlesztésű Skyavtive tehcnológiával.

Mazda RX-7 B13-REW biturbós rotary motor

Ezzel elérték, hogy az új MX-5 egy 280 lóerős, 206 kW-os, 1 tonnás „szörnyvadállatjátékautó” lesz és vége a slow miata poénoknak, meg a 0-100 ra való gyorsulási idő „előbb-utóbb”- nak való definiálásának. Kibújik a szög a zsákból, akarom mondani a rizsszem, és felzabálja a dagadt, nagyobb motoros ellenfeleit. A 6,1 másodperces 0-100 km/h gyorsulási idő 5,9 mp-re csökkent, valamint a 214 km/h végsebesség 268 km/h sebességre nőtt. Sok erő, pehelysúly.

A Miatának már alapból hatalmas előnye van, még a leggyengébb 1,6-os NA-val is szépen lehet pucolni, ha tudja, mit csinál az ember, de így végleg hivatalosan is belép a gyors autók kategóriájába az egyébként sokszor inkább túra autónak titulált kis roadster.

Forrás:

Nem mellesleg kellemes április elsejét kíván az Alapjárat csapata! Ezt benézted 😉👌

Az Alapjárat csapata április elsején

További autós hírek

Ahogy arról beszámoltunk, szörnyű tragédia közepette vesztette életét egy Magyar kamionsofőr Szlovéniában. Egy személyautó ütközött a szerelvénynek, majd az ütközés…

Olvasónktól kaptuk az információt, miszerint ma 11 óra magasságában egy Transporter hátsó ajtaja menet közben kinyílt. A járműben szabálytalanul szállított…

Olvasónktól, Károlytól kaptuk a felvételt. Kb. 130-cal haladtak még kora ősszel az M5-ös autópályán, amikor “fénysebességgel” elhúzott mellettük egy BMW.…

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

A Puskás Aréna nyitó labdarúgó-mérkőzését 2019. november 15-én, pénteken este 19 órai kezdettel játsszák. A stadion bejáratai a Dózsa György…

Kapcsolódó írások

A restaurátor csapat és az első gyári felújított Miata oldalról fotózva
2018. szeptember 28.
2017. augusztusában a Mazda bejelentette, hogy restauráló programot indít, amelyben a hatalmas népszerűségnek örvendő MX-5 NA-kat varázsolják ismét gyári állapotúra.
Zsolti MX-5-je új pompájában, oldalról fotózva
2018. október 30.
Sokáig kellett rá várni, de megérte! Végre elkészült a kis Miatám és jobb, mint valaha!
Egy jövőkép a 80-as évekből – Mazda MX-81 Aria
2018. június 30.
Egy kormánykerék nélküli autó, ami a legmeredekebb sci-fi filmekben is bátran szerepelhetne. Az MX-81-es egy reális jövőképnek számított a 80-as években!
Mazda MX-5 szezonnyitó 2019
2019. április 05.
Több szempontból is fantasztikus, élményekkel teli hétvége volt a március utolsója, mely főként a kis játékos roadstereknek kedvezett