2018. július 21. | 14:21

A német gyártó nagy teljesítményű autókkal foglalkozó részlegének sportautója a Porsche 718 Cayman riválisa lehet.

Társszerző: Hajdu Balázs

Az új AMG modellt már bemutatták a Mercedes-Benz igazgatótanácsának. Valószínűsíthető a középmotoros megoldás, és lesz némi hasonlóság közte és az 1000 lóerős Mercedes-AMG Project One között. A dolog még a koncepció fázisban tart, az árával kapcsolatban annyit lehet tudni, hogy nagyjából annyiért lehet majd megvásárolni, mint a Porsche 718 Caymant. Az új, kétajtós AMG modell várhatóan kétféle kialakítással lesz elérhető: egy rögzített tetős coupé, ami a 18,9 millió forintos 718 Cayman versenytársa lehet, egy nyitott tetős roadster pedig a 19,6 millió forintos 718 Boxsterrel veheti fel a küzdelmet.

 

Korai lenne még bármi biztosat mondani a motorral kapcsolatban, a feltételezések egyelőre két változatról szólnak. Ezek pedig a hamarosan érkező A35 és a második generációs A45 modellek erőforrásaihoz lesznek hasonlóak, csak még egy kicsit nagyobb teljesítményűek lehetnek. Amennyiben a projekt zöld utat kap, ez a sportautó lesz az ötödik AMG modell, az SLS, a GT, a négyajtós GT coupé, és a hivatalos névvel még nem rendelkező Project One után. A Mercedes-AMG elnöke, Tobias Moers először egy korábbi, Autocarnak adott interjúban utalt egy új sportautó érkezésére. Jelenleg ezt a projektet részesítik előnyben, az AMG SUV modellel szemben. Ennek célja nem más, mint tovább öregbíteni a vállalat 1967 óta virágzó sportos hírnevét, és javítani az eddig is kiváló megítélését. Egy vezető beosztású szakember az AMG terveit firtató kérdésre a következőket mondta:
„Sokat gondolkodtunk azon, hogyan fejlődhetne még többet és még jobban a Mercedes-AMG, kiváltképp a Formula 1-es és hosszútávú autóversenyek terén. Így született meg egy új sportautó ötlete, mely anyagilag is viszonylag elérhető és ideális a versenypálya által kínált körülményekhez. Egyelőre ötlet szinten tartunk, a hivatalos projektre még várni kell.”
Az eladási mutatók kiszámítása fontos tényező a Mercedes-Benz igazgatótanácsának tagjai számára, amikor döntést hoznak a sportautó sorozatgyártásáról. Az új modell érkezésének valódi felhajtóereje azonban a GT4 versenyzés iránti növekvő érdeklődés, valamint a Mercedes egyedülálló autóversenyzési öröksége lehet. A vállalat meglévő GT modelljét a GT4 követelményeihez igazították, ám a 198 850 eurós (kb. 64 millió forint) vételára nem éppen az elérhető kategóriába tartozik. Csak összehasonlításképppen, a 2015-ben bemutatott Cayman GT4 Clubsport ára 111 000 euró (36 millió forint).
„Az üzletág rohamosan növekszik, a Mercedesnek pedig ezt szem előtt kell tartania. Marketing szempontból van értelme a dolognak, ám el kell gondolkodni az árazáson és a projekt anyagi megvalósíthatóságán. Az új modell várhatóan új vásárlókat vonz majd, ez pedig plusz üzleti lehetőséget jelenthet az AMG számára.” - mondta az Autocar meg nem nevezett forrása.
Az új modell mérnöki megoldásait balladai homály fedi. Az Autocar információja szerint lesznek az SL sorozathoz, valamint a GT modellhez hasonlatos elemek. A motor elhelyezése különleges lehet, a meghajtás pedig a hátsó kerekek feladata lenne. Belső informátorok szerint a motor akár az autó közepe, vagy vége felé is eltolódhat. Az Autocar internetes oldalhoz közeli forrás elmondta:
„A Project One egy új korszak kezdetét jelzi a Mercedesnél, nem csak az elektromos irányvonal miatt, hanem az erőforrás elhelyezése miatt is. A jövőben meglátjuk, mennyire fogja ez befolyásolni a következő modelleket. Ez a fajta elrendezés viszont többé már nem tabu.”
Egy középső-hátsómotoros megoldás valóban megfelelőbb alapot biztosítana egy versenyautó számára, ám ez egyszerre azt is jelentené, hogy a mérnöki megoldások szempontjából bonyolultabb lenne a történet. Ezt ellensúlyozhatnák az eladási adatok, hiszen a sportautó ára valószínűleg a drágább kategóriában lesz.

A Porsche állítása szerint közel 25 ezer példányt adott el a 718 Boxster és 718 Cayman típusú autókból a tavalyi évben. A Mercedes nem számolt be a 2017-es eladási adatokról az SLC-t illetően, a német kereskedők szerint viszont a kereslet továbbra is nagy. A sorozatgyártásról tehát még nem született megállapodás, az a hír járja, hogy a Mercedes-Benz igazgatótanácsa hajlik arra megoldásra, hogy az új sportautó alkatrészeket, tervezési megoldásokat meríthessen a cég legfrissebb generációjában szereplő modellektől, beleértve a nemrég bemuatott negyedik generációs A-osztályt is. Az erőforrás tekintetében az AMG a 2 literes, négyhengeres benzinmotor mellett tenné le voksát. A sportautóban tomboló motor teljesítménye 400 lóerő lenne, ebben benne van a hibrid meghajtás is. Összehasonlításképpen, a 718 Cayman 2 literes turbómotorja 300 lóerős, a 2,5 literes pedig 350 lóerős. Ennek az összehasonlításnak viszont csak a Mercedes igazgatótanácsának döntése után lehet értelme. Forrás: