2018. április 21. | 17:35

A cégvezetők nyilatkozata szerint a Polestar 1 valóban egy olyan elektromos autó, amiben megmarad a vezetési élmény.

Az első Polestar 1 hibrid coupé prototípus befejezte hivatalos „shakedown” tesztjeit az Északi-sarkkörön. A Volvo nagy teljesítményű hibrid gépe 592 lóerős lendülettel vágott neki a sarkköri teszteknek, amiket körülbelül két hét leforgása alatt remek eredményekkel zárt. A tesztek főleg a hajtásláncra, az akkumulátorokra és a nyomatékvektoros rendszerre összpontosítottak. A hibrid rendszert most egy új fajta nyomás alá helyezték, hiszen -28 fokos hőmérséklet mellett kellett ugyanazt a teljesítményt nyújtaniuk, mint átlagos időjárási tényezők között.

A Polestar főnöke, Thomas Ingenlath elmondta, hogy a nyomatékvektoros rendszer növelte az 1-es kanyarodási mód érzékenységét és pontosságát, hozzátette azt is, hogy: "Ez az autó a sofőrbarát." A Polestar 1, amely az április 25-én nyíló Pekingi Autószalonon mutatkozik majd be Ázsiában először, 2500 eurós, azaz körülbelül 750.000 forintos letét ellenében már előrendelhető lesz.

Az autó a 2018. márciusi Genfi Autószalonon debütált, A produkciók megkezdésekor minden évben csak 500 példány kerül forgalomba. Kezdetben 18 országban, köztük Nagy-Britanniában kerül értékesítésre. A piacok többsége Észak-, Nyugat- és Dél-Európába esik, de Kína, az Egyesült Államok és Kanada is szerepel a forgalmazó országok listáján. A megrendelések megnyitása előtt a gyártó nyilatkozott, hogy több mint 6000 potenciális vásárló érdeklődött az autó felől az első hivatalos bemutatás óta, aminek kezdő ára 116.000 angol font, vagyis közel 40.000.000 forint. Ingelath, aki nem csak a Polestar, de a Volvo tervezője is, úgy jellemezte az 1-t, mint a Volvo „technológiai lendületét” ami lehetővé teszi, hogy 2020-ra már teljesen elektromos járműveket gyártson a Polestar.

A vállalat szándékai szerint 2020-ban, miután a Polestar 1 már megütötte a kellő eladási rátát, elindul a Polestar 2, ami az előzetes tervek alapján egyértelműen egy lapos tetejű SUV coupé. Majd ezekután várható egy teljes értékű és méretű SUV, a Polestar 3. A sarkköri tesztek után nem kétséges a Polestar 1 sikere, Én sem duzzognék, ha hozzám vágnának egyet, volt szerencsém a Genfi Autószalonon belehuppani. Gyerekek, a svédek nem hazudnak! Forrás: