A Polestar 1 sikeresen teljesítette a sarkköri teszteket

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

A cégvezetők nyilatkozata szerint a Polestar 1 valóban egy olyan elektromos autó, amiben megmarad a vezetési élmény.

Az első Polestar 1 hibrid coupé prototípus befejezte hivatalos „shakedown” tesztjeit az Északi-sarkkörön. A Volvo nagy teljesítményű hibrid gépe 592 lóerős lendülettel vágott neki a sarkköri teszteknek, amiket körülbelül két hét leforgása alatt remek eredményekkel zárt. A tesztek főleg a hajtásláncra, az akkumulátorokra és a nyomatékvektoros rendszerre összpontosítottak. A hibrid rendszert most egy új fajta nyomás alá helyezték, hiszen -28 fokos hőmérséklet mellett kellett ugyanazt a teljesítményt nyújtaniuk, mint átlagos időjárási tényezők között.

Polestar 1 sarkköri teszten menet közben

A Polestar főnöke, Thomas Ingenlath elmondta, hogy a nyomatékvektoros rendszer növelte az 1-es kanyarodási mód érzékenységét és pontosságát, hozzátette azt is, hogy: "Ez az autó a sofőrbarát." A Polestar 1, amely az április 25-én nyíló Pekingi Autószalonon mutatkozik majd be Ázsiában először, 2500 eurós, azaz körülbelül 750.000 forintos letét ellenében már előrendelhető lesz.

Polestar 1 sarkköri teszten szembenézeti fotón

Az autó a 2018. márciusi Genfi Autószalonon debütált, A produkciók megkezdésekor minden évben csak 500 példány kerül forgalomba. Kezdetben 18 országban, köztük Nagy-Britanniában kerül értékesítésre. A piacok többsége Észak-, Nyugat- és Dél-Európába esik, de Kína, az Egyesült Államok és Kanada is szerepel a forgalmazó országok listáján.

A megrendelések megnyitása előtt a gyártó nyilatkozott, hogy több mint 6000 potenciális vásárló érdeklődött az autó felől az első hivatalos bemutatás óta, aminek kezdő ára 116.000 angol font, vagyis közel 40.000.000 forint. Ingelath, aki nem csak a Polestar, de a Volvo tervezője is, úgy jellemezte az 1-t, mint a Volvo „technológiai lendületét” ami lehetővé teszi, hogy 2020-ra már teljesen elektromos járműveket gyártson a Polestar.

Polestar 2 tanulmány az érkező SUV coupéról

A vállalat szándékai szerint 2020-ban, miután a Polestar 1 már megütötte a kellő eladási rátát, elindul a Polestar 2, ami az előzetes tervek alapján egyértelműen egy lapos tetejű SUV coupé. Majd ezekután várható egy teljes értékű és méretű SUV, a Polestar 3. A sarkköri tesztek után nem kétséges a Polestar 1 sikere, Én sem duzzognék, ha hozzám vágnának egyet, volt szerencsém a Genfi Autószalonon belehuppani. Gyerekek, a svédek nem hazudnak!

Forrás:

További autós hírek

Ugyanis a Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, 2,4 kilométer hosszú, 2×1 sávos új út elkészült. A csomópont új gyűjtő- és…

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Rosszul lett egy sofőr Floridában, az irányítás nélkül maradt Toyota hatalmasat repült. – szúrta ki a videót az origo. A…

Olvasónk, Csaba írt nekünk egy esetről, ami még november közepén történt az M0-ás autóút jobb pályáján, a 60-as km. után.…

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Kapcsolódó írások

Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Az Infiniti első teljesen elektromos SUV-ja
2018. december 18.
A Detroiti Autószalonon lehull a lepel az Infiniti legelső SUV-koncepcióautójáról, ami teljesen elektromos lesz
Mercedes EQ B látványterv
2019. január 14.
A GLB kis hobbiterepjáró még 2019-ben bemutatkozik
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit