2018. augusztus 28. | 17:35

Az Impreza kihegyezése nem indult zökkenőmentesen, mára azonban brutális gép lett belőle.

Az USA-ban élő Cody Miles nagyjából öt éve vette az autót azzal a céllal, hogy egy mindennapi használatra is alkalmas örömgépet tudhasson magáénak. A kettejük kapcsolata azonban egyből egy krízissel indult. Alig vette át a kocsit néhány órája, amikor a Subaru „megmihálylott”, még mielőtt hazaértek volna. Tipikus márkabetegségbe futott bele, az olajpumpa csöve tört el. A blokk tehát kuka volt, szinte minden meggörbült benne. Az elkövetkezendő négy hónapban porfogóként funkcionált az autó a garázsban, amíg ő új motorra gyűjtött. A „kellemes örömautó” gondolatának helyét ekkor vette át valami sokkal merészebb Cody fejében. Tekintve, hogy versenyzéssel töltött évek álltak mögötte, így arra az elhatározásra jutott, inkább valami durvább szettet lógat a Subaru orrába. Úgy alakította ki az új motort, hogy a későbbiekben egy nagy csigát is rárakhasson. Ezzel az autó sorsa el is dőlt. Nagyjából 3-4 hónap alatt kibelezte a belteret, kagylóüléseket és nyolcpontos bukókeretet szerelt be. Sportkormány, CAE versenyváltó és kiegészítő műszerek is helyet kaptak az autóban. Az új futóművön is gondolkodott, a légrugós felfüggesztést nagyon vonzónak találta. Azt viszont sokan furcsállták, hogy egy olyan autó alá, amelyet hétköznap munkába járásra, hétvégén pedig pályázásra használ, légrugókat akar tenni. Ezért megfordult a fejében a spirálrugókkal egybeépített gátlók gondolata is. Ám amikor realizálta, mire képes az Air Lift Performance légrugós szettje, minden kétsége szertefoszlott. Jó kezelhetőséget kapott, az alacsony autók rákfenéinek kiküszöbölése mellett. Az akkoriban 400 lóerő körüli autóval környékbeli pályákra kezdett járni, és egyre több rekordot döntött meg. Azóta a Subaru és Cody vezetési képességei is folyamatosan fejlődtek, mígnem eljutott a mai állapotába. Az EJ25-ös, szárazperselyes STI motor 598 lóerőt tud, sofőrje pedig több pályacsúcsot is tart szerte az Egyesült Államokban. A másodpercek hajszolása addiktívvá vált számára. A motor és a váltó hangolását, a futóművet, a fékeket és a gumikat is a körrekordok megdöntésére optimalizálta. A Subaru Garrett coolert és OS Giken első-hátsó differenciálművet kapott. A tuning itt nem állt meg, kívülre egyedi bodykitet és méretes hátsó szárnyat rakott. Cody ezt az autót nem csak úgy „építgette” szabadidejében, hanem komoly munkát fektetett abba, hogy mind az autó, mind saját maga olyan szintre jusson, amilyenen ma áll. Felfogása szerint mindig van hova fejlődni, egy-egy pályacsúcs megdöntése után máris a következő köridő lebeg a szeme előtt. Az úgynevezett Time Attack versenyek lényege, hogy a lehető legtökéletesebb köröket futva rekordokat döntsenek. Nem fér bele egy elhibázott váltás, rosszul felmért féktáv vagy a tökéletestől eltérő kanyarodási ív sem. Forrás: