A rekordvadász – Cody Miles Subaru STI-je

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Az Impreza kihegyezése nem indult zökkenőmentesen, mára azonban brutális gép lett belőle.

Az USA-ban élő Cody Miles nagyjából öt éve vette az autót azzal a céllal, hogy egy mindennapi használatra is alkalmas örömgépet tudhasson magáénak. A kettejük kapcsolata azonban egyből egy krízissel indult. Alig vette át a kocsit néhány órája, amikor a Subaru „megmihálylott”, még mielőtt hazaértek volna. Tipikus márkabetegségbe futott bele, az olajpumpa csöve tört el.

Cody Miles Subaru STI-je, elölről.

A blokk tehát kuka volt, szinte minden meggörbült benne. Az elkövetkezendő négy hónapban porfogóként funkcionált az autó a garázsban, amíg ő új motorra gyűjtött. A „kellemes örömautó” gondolatának helyét ekkor vette át valami sokkal merészebb Cody fejében. Tekintve, hogy versenyzéssel töltött évek álltak mögötte, így arra az elhatározásra jutott, inkább valami durvább szettet lógat a Subaru orrába.

Úgy alakította ki az új motort, hogy a későbbiekben egy nagy csigát is rárakhasson. Ezzel az autó sorsa el is dőlt. Nagyjából 3-4 hónap alatt kibelezte a belteret, kagylóüléseket és nyolcpontos bukókeretet szerelt be. Sportkormány, CAE versenyváltó és kiegészítő műszerek is helyet kaptak az autóban. Az új futóművön is gondolkodott, a légrugós felfüggesztést nagyon vonzónak találta.

Cody Miles Subaru STI-je, hátulról.

Azt viszont sokan furcsállták, hogy egy olyan autó alá, amelyet hétköznap munkába járásra, hétvégén pedig pályázásra használ, légrugókat akar tenni. Ezért megfordult a fejében a spirálrugókkal egybeépített gátlók gondolata is. Ám amikor realizálta, mire képes az Air Lift Performance légrugós szettje, minden kétsége szertefoszlott. Jó kezelhetőséget kapott, az alacsony autók rákfenéinek kiküszöbölése mellett.

Cody Miles Subaru STI-jének motortere.

Az akkoriban 400 lóerő körüli autóval környékbeli pályákra kezdett járni, és egyre több rekordot döntött meg. Azóta a Subaru és Cody vezetési képességei is folyamatosan fejlődtek, mígnem eljutott a mai állapotába. Az EJ25-ös, szárazperselyes STI motor 598 lóerőt tud, sofőrje pedig több pályacsúcsot is tart szerte az Egyesült Államokban. A másodpercek hajszolása addiktívvá vált számára. A motor és a váltó hangolását, a futóművet, a fékeket és a gumikat is a körrekordok megdöntésére optimalizálta. A Subaru Garrett coolert és OS Giken első-hátsó differenciálművet kapott. A tuning itt nem állt meg, kívülre egyedi bodykitet és méretes hátsó szárnyat rakott.

Cody Miles Subaru STI-jének bukócsövezése.

Cody ezt az autót nem csak úgy „építgette” szabadidejében, hanem komoly munkát fektetett abba, hogy mind az autó, mind saját maga olyan szintre jusson, amilyenen ma áll. Felfogása szerint mindig van hova fejlődni, egy-egy pályacsúcs megdöntése után máris a következő köridő lebeg a szeme előtt. Az úgynevezett Time Attack versenyek lényege, hogy a lehető legtökéletesebb köröket futva rekordokat döntsenek. Nem fér bele egy elhibázott váltás, rosszul felmért féktáv vagy a tökéletestől eltérő kanyarodási ív sem.

Forrás:

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Nem várt eredmény egy 2010-es Subaru Impreza STI-től
2017. december 20.
Egy apró átalakítással kezdődött, végül az egész autót átépítette Keith, de nem volt elég egyszer, egy baleset miatt másodjára is nekiállt a Subaru Impreza STI-nek
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.