2018. február 23. | 13:10

Vajon mire képes a Lotus pehelykönnyű alumínium karosszériája és a Rezvani 2.5 literes 700 lóerős erőforrása? Elárulom. Egy négykerekű vadászgép vezetési élményére!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Ma a szuperautók világában nehéz érvényesülni, hiszen vagy egy több évtizedes múlt, vagy pedig több millió dolláros befektetni való tőke szükséges (inkább mindkettő), ahhoz, hogy valaki elindíthasson egy ilyen vállalkozást. A milliomosoknak pedig egyszerre nehéz és könnyű autókat építeni. Nehéz, hiszen a legtöbb esetben magasak az igények, minden szempontból a maximum kell és csak minőségi anyagokkal, megoldásokkal lehet dolgozni. Másrészt viszont könnyű, hiszen ha már van egy befutott prémium márkád, akkor majdhogynem mindegy, hogy most éppen milyen autót gyártasz, a lényeg hogy rajta legyen a logó és egy bizonyos réteg mindenképpen venni fogja, mint a cukrot. A Rezvani Motors viszont megmutatta, hogy nem kell feltétlen feje tetejére állítani a világot, hogy egy lenyűgöző sportautót lehessen létrehozni.

Egy Lotus Eliseből egy igazi „Beast”-et?

Igen, úgy van! Az olasz üzletember, a Bugatti/Lotus igazgatója, Romano Artioli lányunokájáról nevet kapó Lotus Elise (Elizából) 1996-ban jelent meg legelőször. Az Opel Speedsterrel közösen fejlesztett Elise egy tipikusan „súly az erő felett” koncepciójú gépezet, melynek 725 kg-os (első szériánál) tömegéhez mérten nem igényelt óriási teljesítményeket.
A 600 lóerős Alpha X sem lehet unalmas gépezet, ez a Sidewinder ajtó pedig zseniális

Ezért az 1,8-as Rover-erőforrás tökéletesen kielégítette az élményautózás szerelmeseit, 150-190 lóerős konstrukcióival. A második széria már a Toyota-erőforrásokkal, illetve 200 kg-os növekedéssel köszöntötte a 2001-es évet, egészen 2011-ig. A harmadik generáció pedig 2011 óta elérhető, tartva a 914 kg-os össztömeget, illetve a három 1,6-os és 1,8-as Toyota-erőforrást. A kis tömegű, fürge Elise számos rajongót szerzett magának az eltelt évek során, főként azok köreiben, akik szeretik átélni egy kisebb autó hamisítatlan gokart feelingjét, illetve a gyorsulás érzetét, ami az egész testüket átjárja a kis kabinban. A 2014-ben alapított Rezvani Motors sem véletlenül találta meg a potenciált az új Elise modellben. Az olasz származású, de amerikai állampolgárságú Ferris Rezvani által alapított cégnek alig kellett két év, mire bemutatták első, Elise alapokon nyugvó szuperautójukat.

A vadászgépektől a Rezvani szuperautókig

Mr. Rezvani édesapja egy tehetséges vadászpilóta volt az amerikai hadseregben. Gyerekként nem is csoda, hogy édesapja nyomdokaiba akart lépni a mára milliárdossá növő üzletember. A szigorú követelmények és tesztek ellenére Ferrisnek is sikerült a pilóta engedély, amit követően több éven keresztül szolgálta az F-4-es vadászgépekből álló légierő divíziót.
Az Alpha X Blackbird fekete árnyalata optikailag még gyorsabbá teszi a Beastet

A magabiztos vadászpilóta idővel átgondolta karrierjét és arra jutott, hogy valami újat is szeretne kipróbálni. Ekkor jött képbe az autók iránti vonzalma. Vegyítette két szenvedélyét és egy olyan ötletet fogalmazott meg, miszerint vadászgép inspirálta szuperautókat kellene gyártania. Ebbe a gondolatmenetbe már sok nagyobb márka bicskája is beletört, de Mr. Rezvani nem volt hajlandó letenni álmáról. 2014-re összeszedett egy erős formatervező, mérnök és közgazdász csapatot, annak érdekében, hogy beindítsa cégét. A Rezvani Automotive Design megnyitotta kaput, amely egy vadászgéphatást megtestesítő coachbuilder márka lett. Alig kellett 2015 közepéig várni, meg is jelent az első Beast modell, amely a harmadik generációs Lotus Elise lecsupaszított karosszériáját tartalmazta kompozit kasztnija alatt. A Rezvani Beast továbbfejlesztett verziójára 2016-ig kellett várni, ekkor jelent meg az Alpha X. Különleges karosszéria, horizontálisan nyíló ajtók és a 600 lóerős a megújult (1,8-as kompresszoros blokkot váltva) turbós Acura K24-es erőforrás teljesen lenyűgözte a szakmát és a milliomosokat egyaránt.
A Blackbird finomított hátsó diffúzort és egyedi kipufogóvéget is kapott

A Lotus alumínium vázának, a megnövelt nyomtávnak, a masszív futóműnek és az óriási kerekeknek köszönhetően a 600 lóerő könnyed teljesítménynek számított a Beastnek, amely a kompozit kasznit alig 3,2 másodperc alatt repíti 100-as tempóra (manuális váltóval 3,5 másodperc alatt), ami valld be, ténylegesen vadászgép feelinget nyújthat.

600 lóerős Rezvani Beast? Legyen akkor már 700 lóerős is!

2018 január végén mutatta be legújabb Beast modelljét a kaliforniai cég, az Alpha X Blackbirdöt. Nevéből adódik, hogy ez a típus csak fekete színben lesz elérhető, de nem ez a legizgalmasabb részlet az autó körül. A Honda-blokk Rezvani fejlesztésű turbófeltöltőt, Carillo kovácsolt dugattyúkat, vezérműtengelyeket, szelepeket illetve egy Cosworth ECU-t kapott újításként, amely nem kevesebb, mint 700 keréken mért lóerőt eredményezett. A Blackbird kizárólag targatetős kivitelben lesz elérhető, a cég védjegyéül szolgáló Sidewinder ajtózsanérokkal, LED világítással, hatsebességes manuális, illetve automata váltóval és természetesen rengeteg szénszálas felülettel. A beltér ergonomikus, egyedi sportülésekkel, új sportkormánnyal valamint egy központi 2 DIN-es multimédiás egységgel bővül. A szuperautó a minimális kényelmi funkcióknak köszönhetően mindössze 700 kg-os össztömeggel rendelkezik (55 kilóval könnyebb elődjéhez képest) és 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet.
Hely az nincs sok, de cserébe van két gyönyörű, duplacérnás sportülés meg rengeteg karbonszál

A Blackbird bevezető ára 225 ezer dollár, ami kicsivel drágább, mint a legújabb Audi R8 vagy az Honda NSX. Nyilván az utóbbiak jobb felszereltséggel, márkabéli múlttal és ár/érték aránnyal rendelkeznek, de egyikük sem képes megadni a sugárhajtású repülőgép érzetét. A Rezvani pedig ebben különb vetélytársaitól, a G-erő és a gyorsulás a fő profilja, amihez hozzájárul az egyedi formavilág illetve a különleges Sidewinder ajtók. Az Alphák közül egyébként még nem ez a csúcsverzió és a cég azt ígéri, hogy egy teljesen új modellt is piacra fognak dobni (a már meglévő „Tank” SUV-ja mellett). Epekedve várom! Már csak az a kérdés, hogy te egy Rezvani Alphát, vagy egy Audi R8-at vennél inkább? Forrás: