A tökéletesség megtestesítője: Lamborghini Gallardo

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Allen Wasko 2005-ös Lamborghini Gallardójához félelmetesen jól passzol a Liberty Walk!

Társszerző: Hajas Imelda

Csodás dolog, amikor egy egzotikusnak mondható jármű és a tuner-kultúra keresztezi egymást, végeredményként sokszor egészen egyedi építmények születnek. A Lamborghini Gallardo az olasz autógyártó legkelendőbb modellje volt és tíz éven át, 2003-2013-ig több, mint 14 ezer modellt gyártottak le, majd 2013 végén, mikor az utolsó utáni modell is legördült a gyártósorról, felfüggesztették a termelést. A Gallardo méltó helyét 2014-ben a Huracán vette át.

tuningolt Lamborghini Gallardo pálmafás környezetben

Allen Wasko szíve már jóval saját Lamborghinijének megszerzése előtt az olasz sportautók felé húzott, így nem volt idegen számára a V10-es erőforrás sem. A korábbi éveit tekintve, egy Z06-os Corvette-en és egy Mustangon kívül, melyek a garázsában kuksoltak, volt egy teljesen szűz Dodge Viperje is. A szűz szó alatt pedig a módosításokon át nem eső, tehát gyári állapotában lévő modellt kell érteni.

Később, egészen pontosan a 2015-ös év folyamán rájött, hogy az izomautók korszaka számára véget ért, majd nyelt egy nagyot, felkötötte a nadrágját ahogy azt mondani szokás, majd belevágott a buliba: megvásárolt egy 2005-ös Lamborghini Gallardót.

2005-ös tuningolt Lamborghini Gallardo szökőkút mellett

Az ilyen ritka, luxus sportautók sztorija általában itt véget is ér, hiszen a legtöbb ügyfél tollat ragad, aláírja azt a bizonyos papírkát, bemászik frissen vásárolt álomautójába és elindul a naplementébe, majd rendszeresen látogatja a márkaszervizt a kötelező karbantartás érdekében. Szerencsére Wasko ennél mélyebbre ásott, és miután tisztában volt azzal, hogy korábbi autói nem készítették őt fel az elkövetkezendőkre, vagyis nem voltak éppenséggel a tuning-művészet megtestesítői, ezért addig meg sem állt, míg a Gallardo számos módosításon át nem esett!

A Lambo mindenek előtt egy V2-es karbon Liberty Walk kitet kapott, majd elszállították a fényezők élő legendájához Will Aleciahoz, akit csak „Wet Willie”-nek szólítanak. A gyári világos sárga szín helyére az Ultrasonic Blue Mica fényezés került egy kis rózsaszínű gyöngyházzal kikeverve és meg kell hagyni, hogy együtt a kettő igazán vadító! A Blue Mica egyébként nagyon hasonlít a gyárilag opcionálisan kérhető kék színre, a különbség a gyöngyházeffektus miatt lelhető fel, ami a fényben csodásan megmutatkozik.

Lamborghini Gallardo Rotiform csillag alakú felnivel

Ha már Liberty Walk - márpedig ez a Gallardo lett a legelső Liberty Walkosok egyike az Államokban - akkor illik ahhoz alkalmazkodó felfüggesztésrendszert szerelni a kocsiba. Wasko az egész átépítés alatt az Optimus Performance csapatával dolgozott együtt, akik az AccuAir mellett döntöttek egyedi légtartállyal és ez az a márka, amit egyébként a legtöbb tuner használni szokott. Az E-level beállítás gondoskodik a légkezelésről és a megfelelő használhatóságról.

Lamborghini Gallardo elülső csomagtartójában légtartály

A Gallardo elülső csomagtartó része nem éppen a legnagyobb holmik tárolására alkalmas, viszont ahhoz meg pont tökéletes volt a mérete, hogy elrejtsék benne a légtartályt. Mikor már a felfüggesztés be volt szerelve, a Liberty Walk kit megfelelő módon lett applikálva és az autó megkapta a bombasztikus fényezést is, megfelelő kerekek után kellett nézelődni, hiszen nem gördülhet akármiken egy ilyen csodaautó. A megoldást erre a hatalmas (19 colos) Rotiform VDA kerekei adták, melyeken a felnik csillag formát vettek fel és amik Falken Azenis abroncsokba vannak csomagolva 315/35/19-es méretben.

Lamborghini Gallardo áttetsző ablaka hátul

A hátsó rácsot egy áttetsző ablakkal helyettesítették, hogy minél jobban látszódjon a CT43X biturbós erőforrás és annak érdekében, hogy ne olvadjon meg az ablak, a turbót egy DEI fejlesztésű „takaróba” csomagolták. A kipufogó esetében maradt a mezei rozsdamentes acél. Az igazán jó dolog a Gallardo nagyteljesítményű 5 literes V10-es motorjában, hogy a Competition Turbo rendszer, amit házon belül fejlesztettek és módosítottak, a gyári 500 lóerőt akár 700 fölé is simán felnyomja. A beltérben többek közt egy hatfokozatú manuális sebességváltó és egy SPEC-fejlesztésű kétlemezes tengelykapcsoló található.

tuningolt Lamborghini Gallardo beltere

Sokan azt gondolták, hogy a Gallardo átépítése több ideig, akár egy évig is el fog húzódni, de nem így lett, sőt, az autó még részt is vett a 2016-os SEMA Show-n.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Minden évre valami új döbbenet – Liberty Walk Lamborghini Miura
2018. február 16.
Kato Wataru a Liberty Walk tulajdonosa minden újév alkalmából valami döbbenetes alkotással áll elő a már megszokott innovációkon kívül. Idén ez egy Lamborghini Miura lett.
Audi A7 Sportback + Liberty Walk = Tökéletesség
2018. május 17.
Egyedi példánnyá lett alakítva az Audi A7 Sportback, mely büszkén mutatkozott meg a 2017-es Tokiói Autószalonon is!