A világ legerősebb rendszámos autója – az 1900 lóerős Nissan Patrol

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Egy Nissan terepjáróból te kinéznéd, hogy képes 330 km/h-s sebességre, ami mellé még irdatlan erő is társul? Hát én se, pedig…

Társszerző: Bolgár Krisztián

Egy Nissan Patrol a világ legerősebb, pontosabban a második legerősebb autója. Tony Palos 2000 lóerős Nissan GTR-ét még nem említettem, de hamarosan azt is részletesen fogom. De igazából ez is csak fél igazság, ha azt veszem figyelembe, hogy melyik gép rendelkezik rendszámmal.

A cikkben szereplő Patrol bizony rendelkezik vele, persze nem ez a legizgalmasabb része az autónak. Az 1900 lóerőt jól olvastad, nem elírás. De az első sokkból némileg felébredsz, ha tudatosul benned, hogy egy olyan cég építette meg ezt a szerkezetet, amely a drift- és luxusautó mániás arab sejkekre szakosodott, már ötödik éve. Nem másról van itt szó, mint az arab F-Perfomanceról, ami egy olyan terepjárót rakott össze, ami reggelire 918 Spydert, vacsorára pedig Bugatti Chiront fogyaszt el.

A potenciális alap: Nissan Patrol

Röviden fusd át, hogy autós vonatkoztatásban mi az első gondolatod az Egyesült Arab Emírségekről? Igen, őrülten driftelő sejkek, akik sokszor olyan autókból hoznak ki olyan szögeket, amiket egy egyszerű földi halandó csak nehezen tud feldolgozni. Akkor még ott van a milliárdos felső tízezer, akik begyűjtik a világ szuperautóinak egy tetemes részét.

Nissan Patrol

Azért már lehet gyanakodni az egyedi lökhárítók, szélesítések, beömlők és Volk felnik gyanánt a teljesítményre, de az igazi bizonyíték a Patrol beindítása után érkezik

Azt is hozzá kell tenni, hogy ezeket a gépeket is rendszeresen gyűrik, csavarják, pörgetik, egyszóval nem kímélnek semmit és senkit. Na meg persze ott van a terepjáró fanatizmusuk, ami talán a legérthetőbb mind közül, hiszen a sivatag kellős közepén jól jön egy terepre alkalmas gépezet.

A világ egyik legnagyobb kőolaj kitermelője és exportőre már lassan két évtizede építi rohamosan fejlődő autós kultúráját. A terepjáró közösség az egyik legnagyobb az egész ország területén. Főként a japán autómárkákat preferálják az arabok, többek között a Toyotát, a Nissant és persze a Mitsubishit.

Jelen esetben most a Nissan érdekelhet, pontosabban a második legnépszerűbb terepjárója (az országban) a Patrol. A Patrol komoly múlttal rendelkezik a márkán belül, hiszen az első generáció 1951-ben debütált a Willys Jeep platformjára épülve. Éppen ezért az első neve Nissan Jeep volt, de később a modellfrissített verziók már a Patrol nevet kapták.

VR38DET egy Nissan Patrolban

T1 Race és az F-perfomance közreműködése a képen látható. Pedig elsőre meg nem mondanád, hogy 1900 lóerőt nézel - amíg meg nem látod a két feltöltőt.

Jelenleg a hatodik generáció van gyártósoron, de a Patrol terepjárós tulajdonságai már sajnos kikoptak, „SUV-osodtak”. Elődje, az ötödik generáció (Y61), ami a képeken is látható még megőrizte a hamisítatlan Nissan 4x4 élményfaktort, éppen ezért közkedvelt típus mind a mai napig.

Patrol külső, GT-R belső

A négyféle karosszériával és hatféle motorkivitellel rendelhető Patrol egyik legnagyobb felvásárlói rétege, nem fogod kitalálni melyik állam népes polgárai. Még szép, hogy az Emírségeké! Éppen ezért nehéz újat mutatni nekik, hiszen a Patrol csúcsverziója a 4,8 literes sorhatosa 285 lóerőre képes, amihez nem is kell olyan nagy turbónyomás, hogy 600 lóerőre növekedjen a teljesítmény.

Az F-Perfomance éppen ezért döntött úgy, hogy egy szürreális számadatot fognak belőni, amellyel a Patrol egy hamisítatlan szuperautó alázó sleeperré válik. A cég egyébként még 2013 augusztusában alapult éppen azért, hogy a folyamatosan növekedő arab teljesítményfüggő réteg igényeit kielégítsék.

Nissan Patrol Y61 F-Perfomance

Az F-Perfomance célja egyértelmű volt. Egy olyan sleeper, ami mindenkit megrémít, még a 900 lóerős szuperautókhoz szokott sejkeket is.

Ugyan számos vetélytársuk akad a piacon, de extrém építéseikkel hamar elnyerték a nagyérdemű figyelmét. A Ferrari 458 Italiáktól egészen a Nissan GT-R-ig mindennel foglalkoznak. Komplett futómű, motorátépítés és persze beltér tuning. Palettájuk jelenlegi legnépszerűbb modellje viszont a Nissan Patrol, amit egy olyan demóautóval értek el, amire még a Dubai sem volt felkészülve.

Egy negyedik generációs Nissan Patrolt vettek górcső alá, amely még tavalyi év közepén rengette meg a szakmai sajtót (többek között a Grand Tour csapatát) és nyűgözött le minden terepjáró kedvelőt.

1900 lóerő a Patrolban, nem csak papíron

A Patrol-projekt első fázisa a karosszéria elválasztása az eredeti alváztól. Itt jött képbe a cég egyik specifikációja, a GT-R téma. Mivel egy komplett GT-R-nek kellett „mennie”, hogy a Patrol életre kelhessen. Az R35 GT-R alváz átalakult és felvette a Patrol méreteit, persze megtartva a komplett fékrendszerét, futóművét illetve hajtásláncát (váltó, féltengelyek stb.).

Az egyedileg átfaragott alváz illetve futómű házasítása a kasztnival még váratott magára, hiszen az egyedi erőforrásnak még el kellett készülnie. Ezzel a feladattal a T1 Race Development nevű céget bízták meg a srácok. A GT-R-ből származó VR38DET blokk 4,1 literre lett felfúrva a kompresszió csökkentése érdekében. Erre azért volt szükség, hogy még nagyobb turbónyomást (ami hatékonyabb, mint a sűrítési viszony) lehessen elérni.

Nissan Patrol GT-R beltér

A beltér megkapta a GT-R minden kényelmi funkcióját, köztük a multifunkciós kormányt, extrába pedig egy bukóketrecet a kasznimerevség érdekében

A GT1R hajtórudak, vezérműtengelyek, dugattyúk, hengerfej és hűtés csak az első lépés volt, a GT1R benzinellátás valamint a Dynamics ID2000 befecskendező szelepek bekerülése előtt. Felkerült a félelmetes GT1R turbófeltöltő kiépítés, a Forced Perfomance 4800-as turbófeltöltőivel, amihez TiAl lefújószelep és GT1R kipufogórendszer kapcsolódik.

Az eredmény 1879 keréken mért lóerő, ami alig 10 másodperc alatt repíti fel az űrbe a Patrolt, 313 km/h-s sebességet elérve, de akár 330 km/h csúcssebesség is elérhető ezzel a konstrukcióval. Persze létezik már komolyabb kivitel is, ami űbereli az 1900 lóerős teljesítményt is.

Te kíváncsi vagy erre a projektre? Mert ha igen, érkezik majd a beszámoló arról is!

Forrás: SuperStreet

Kapcsolódó írások

E.C.D. Automotive Design Land Rover Defender tuning, oldalról
2018. október 11.
A Land Roverekre specializálódott amerikai cég megint kitett magáért ezzel a projekttel.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Tuning, mint iparág – Első rész: félezer lóerő, egyszerűen, relatíve olcsón és hatékonyan?!
2017. november 17.
500 lóerő. A szám, ami mindenkit megigéz, ha teljesítményről van szó. Vannak, akik legyintenek, hogy kevesebbel is beérik, és persze vannak akik szintén legyintenek, hogy az még semmi!