Társszerző: Hajas Imelda

A módosított európai autók sokféle különböző, átépített változatban vannak jelen az utakon, vagy éppen a piacon. Ha esetleg látsz majd egyet az utcán, valószínűleg az sem a gyári állapotában fog elgurulni melletted. Ja, és ez nem csupán egy Scirocco, hanem egy Scirocco R!

A Volkswagen Scirocco R a GT24-es versenyautó alapjait véve készült el és 2009-2017-ig gyártották. Egy 2 literes FSI-erőforrás található meg ezekben a modellekben több, mint 260 lóerővel és 350 Nm-es nyomatékkal, ám ez a fekete szépség tartogat pár meglepetést a motort illetően. A rejtélyesnek tűnő fekete színű Scirocco R ausztrál tulajdonosa valami igazán rendkívülit szeretett volna kihozni autójából (csakúgy, mint a legtöbb tuner), amit, ha később meglátnak, azt mondják:

Hűha, ez igen!

A Black Magic nevet viselő fényezés és az egyéb átalakításoknak köszönhető, hogy ez volt az ausztrál földön elsők közt landoló Scirocco R modellek egyike. A landolás előtt a Volkswagenen számottevő változtatásokat végeztek, nyolcdugattyús monoblokk fékrendszerét az Auditól kapta, 365 mm-es tárcsákkal. A hátsó fékek az RS6-tól származnak, a tárcsák 335 millisek.

A TWS EX-FV kerekek elöl-hátul egy méretűek, vagyis 19 colosak, az abroncsok pedig Michelin Pilot Super Sport típusú gumik. A TWS egyébként egy japán kerékgyártó vállalat, mely a brit Aston Martin Racing autóversenyző csapat számára is szolgáltat kerekeket.

A turbós 2 literes motort az HPA Motorsport csapata bütykölte meg, bekerült egy HGP intercooler, valamint egy HGP üzemanyag-szivattyú is. A DSG váltón is finomítottak, illetve egy Peloquin sebességváltó-differernciálmű egység is telepítve lett.

A légszűrők nem arról híresek, hogy jól néznek ki, de ez esetben sikerült egy igen szépet elhelyezni a Volkswagen motorterében, mely egy Gruppe M karbonszálas légszűrő. Az autó alját tekintve egy CPC leömlőcsövet és egy japán márkájú ARQRAY titánium kipufogót szereltek, ami jobb alul kandikál és morog a külvilág felé. A jármű rugózását KW-fejlesztésű lengéscsillapítók segítik.

A beltérben csupán egy-két dolgon változtatott a tulajdonos, nem szeretett volna túlzásokba esni, mivel nap, mint nap ezzel az autóval közlekedik. Karbonszálas elemek és egy új középkonzol lett behelyezve, utóbbi az OSIR Design által.

Talán nem is gondolnád, de ebben a háromajtós hatchback Sciroccóban éppen annyi hely van, mely négy utas számára tökéletesen elegendő, de persze nem a leghosszabb utakra és nem is akármilyen üléspozíciókban.

Forrás: