2019. január 31. | 13:26

A japán Aspark Owl megdöntené a villanyautók rekordját a Nürburgringen

A 2017-es Frankfurti Autószalonon feltűnt egy ismeretlen gyártó, az Aspark. A japán cég korábban inkább technológiai tanácsadással foglalkozott, akkor viszont egy impozáns tervvel álltak elő mégpedig, hogy 2 másodperc alatt teljesítik a 100-as sprintet.

Az eredeti hírek 430 lóerőről és 730 Nm-es nyomatékról szóltak, ami nem tűnt már akkor sem kimagaslónak, viszont az Owl minden apró részletének megtervezésekor a lehető legjobb gyorsulás elérését helyezték előtérbe. Az elektromos autó össztömege 850 kg, ebből a gyártó elmondása szerint mindössze 50 kg-ot nyom a kasztni. A fennmaradó 800 kg-ba pedig bőven belefér az a nem túl sok alkatrész, amire szükség van egy elektromos autónál. Sajnos a nagy teljesítményének meg van a hátránya is, mégpedig az, hogy összesen 150 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel, szerintem ezt a Toyota szilárd-alapú akkumulátorával meg lehetne oldani. Ez azt jelentené, hogy minimális súlynövekedés mellett bővülhetne a hatótáv.

A működő prototípus aztán felülmúlta az elképzeléseket, ugyanis a mindössze 99 centiméter magas autó 1,9 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órára.

A 2018-as Párizsi Autószalonon kiderült, hogy néhány lényeges dolog változott a konstrukcióban! Az eddigi kettő helyett, négy villanymotort szerelnek bele, amelyek összteljesítménye 1 150 lóerő lesz, illetve 883 Nm nyomaték leadására képes. A súlya is számottevően nőtt, ugyanis 1 460 kg-ot nyom így, ennek oka az új akku pakk lehet, mert a hatótáv is majdnem a kétszeresére, 290 km-re nőtt.

A villámgyors prototípus után a sorozatgyártás következik értelemszerűen. Ennek kapcsán megállapodtak az olasz Manifattura Automobili Torinóval, akiknek az új Stratost és az 5000 lóerős V16-os Devel Sixteent is köszönheti a világ. A hírek szerint az első 50 darab 2020-ra készül el, bár még nem kezdődött el.

A legújabb hírek szerint pedig az Aspark megdöntené a Nürburgring elektromos sebességrekordját, amelyet jelenleg a Nio EP9 birtokol a 6 perc 45,9 másodperces kör idejével. Az EP9-ben négy elektromotor dolgozik és 2,7 másodperc alatt éri el a 100 km / órát.