2022. augusztus 03. | 19:08

Komoly kihívás előtt állnak a vezetéstámogató rendszer fejlesztői.

Idén július óta kötelező az új autókban olyan rendszernek lennie, ami a sofőrök éberségét pásztázza. A cél az, hogy a fáradt sofőröket figyelmeztessék, ezáltal biztonságosabbak legyenek a közutak mindenki számára.

Az éberségfigyelő rendszereknek több fajtája is létezik. Vannak szenzoros megoldások, amelyek a kormány elmozdulásának jellege alapján azonosítják be, kellően éber-e a sofőr a vezetéshez. A modernebb megoldások viszont kamerás megfigyelésen alapulnak.

A HVG szúrta ki, hogy a CarNewsChina arról számolt be, hogy a Weibo felületén komoly vitatémává váltak ezek a rendszerek. Azokat ugyanis nem a keskeny szemű kínaiakra tervezték, így a rendszer gyakran azt hiszi, hogy a kínai sofőr elaludt a volánnál.

A kínai XPeng márkájú autóval közlekedő híres blogger, DerekTLM is azt tapasztalta, hogy szinte folyamatosan figyelmezteti a rendszer miközben vezet. Ez különösen kellemetlen a számára, mivel az XPeng egy száz pontos skála szerint értékeli a sofőröket annak kapcsán, hogy mennyire biztonságos a vezetési stílusuk. Jogi következménye még nincs a dolognak, de a bloggert mégis bosszantja, hogy úgy vonnak le tőle pontokat, hogy semmilyen vétséget nem követ el.

Az XPeng már reagált DerekTLM posztjára, amely szerint igyekeznek mihamarabb orvosolni a hibát.