2017. október 03. | 19:25

Nem mindenki elégedett az európai helyzettel, már ami az elektromos autókat és az akkumulátortechnológiát illeti, így szükségesnek látják egy ezzel foglalkozó csúcstalálkozót

Az Európai Bizottság egy csúcstalálkozót hoz össze az üzleti élet legnagyobb szereplőivel 2017. október 11-én, hogy fellendítsék az elektromos autókhoz nélkülözhetetlen akkumulátorgyártást és a hozzá szükséges technológiát. A Bizottság energiaügyekért felelős alelnöke, Maros Sefcovic azzal kommentálta az eseményt, hogy hangot adott aggályának afelől, hogy Európa nem a megfelelő ütemben halad az akkumulátortechnológia terén:
„Felismertük, hogy az Egyesült Államok és Kína sokkal gyorsabban halad az elektromos mobilitás terén, mint mi.” – mondta a német Süddeutsche Zeitungnak.

Maros Sefcovic, az Európai Bizottság alelnöke fontos dolgokat mondott a csúcstalálkozóval kapcsolatban

Érdekes párhuzamot is talált a 70-es évek és korunk állapota között is, amikor az légi- és űrkutatással foglalkozó vállalatok Európa-szerte összefogtak a rivális amerikai cég, a Boeing ellen. Ahogy mondta, „szükségünk van egy Airbusra az akkumulátorok terén”. A 2017-es Frankfurti Autószalonon csak úgy villogtak az elektromos autóikkal a gyártók, akár a Volkswagen az I.D. Buzzal, akár az új játékos Thunder Power, vagy az elektromos szuperautók kategóriájába tartozó Aspark Owl. Hogy mégse akkora ütemben fejlődik az elektromos- és plug-in hibrid autók eladása az öreg kontinensen, annak lehetséges okai között lehet az infrastruktúra kiépítetlensége, úgy, mint használható, jól elhelyezett töltőpontok. Éppenséggel a marketing se a lehető legjobb Európában, legalábbis a skandináv országok, a Benelux-államok és Németország kivételével nem látom, hogy akkora érdeklődés lenne az elektromos autókra. Sefcovic elmondta azt is, az a céljuk, hogy minél hamarabb minél több alternatív energiával üzemelő autó közlekedhessen az utakon. Erre akár 2 milliárd eurót is átcsoportosítanának, amiből kutatás-fejlesztésre, valamint az infrastruktúra hatékonyabb kiépítésére áldoznának.
Egyelőre az amerikaiak és kínaiak jobban otthon vannak az elektromos autók terén, a Tesla Gigafactory-jában is ég a munka

Az európai gyártóknak egyelőre nem fűlik a foguk a nagyarányú akkumulátor gyártáskapacitás növelésében, hiszen olcsóbb Kínából beszerezni a szükséges lítium-ion cellákat. Sefcovic válasza erre annyi, hogy:
„Túl fontos ez a technológia, hogy a tengerentúlról importáljuk.”
Sefcovic szerint még az is elképzelhető, hogy egy kvótát állítanak fel egy közlekedési törvénytervezettel, ami előírná, minimum mekkora részét kéne kitenniük az értékesített autók arányából az elektromos autóknak. Ezt afféle „jelzésnek” szánnák az autóipari szereplőknek. Ha születne hasonló törvény, vagy törvénytervezet, az csupán azt jelentené, hogy a kínai példát követnék, ahol ugyanis van már ilyen. Ott pusztán a külföldi autógyártók vitatkoznak egyelőre Pekinggel az előírás mértékéről és a bevezetés idejéről. Forrás: