kedd - 2024. április 30.
24.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Az SUV áradattal szemben kínálhat alternatívát az új Peugeot 308 SW

Az első kiszállítások ez év vége előtt várhatóak Európában.

Nem fertőzött meg mindenkit az SUV-mánia, ezért egyes autógyártók úgy gondolják, hogy a jó öreg kombiknak még mindig van keresnivalójuk a piacon, lesz irántuk kereslet. Közéjük tartozik a Peugeot 308 SW friss kiadása is, amit most mutatott be a francia márka. Az új modellnek többek közt a Škoda Octaviával, a Kia Ceed kombival és a VW Golf Varianttal kell felvennie a harcot.

Az EMP2-platformra épülő kocsi hat centiméterrel hosszabb és 20 milliméterrel alacsonyabb lett az elődjéhez képest. A szélvédőt kicsit hátrébb húzták, hogy a kombi karcsúbb megjelenést kapjon.

A csúcskategóriás változat LED-es fényszórókkal és 16-18 colos kerekekkel rendelkezik. A hagyományos ferdehátúhoz képest az SW hátsó túlnyúlása 21 cm-rel meghosszabbodott, így hatalmas raktér jött létre. Egy kombi esetében nincs fontosabb a praktikumnál, és az új 308 SW remekül teljesít ezen a téren.

Az elektromosan működtethető csomagtérajtó mögött akár 608 liternyi csomag is elfér 5 üléses elrendezésben. Ez a szám akár 1634 liter is lehet, ha a hátsó üléseket lehajtjuk, ezzel egyébként az 1,85 cm hosszú tárgyak szállítására is elegendő helyet keletkezik. Ezenkívül az utastérben, például a középkonzolban is található néhány tárolórekesz.

A futurisztikus iCockpit műszerfal egy akár 10 colos, 3D-s digitális műszeregységet is kombinálhat az infotainment rendszer 10 colos érintőképernyőjével. Itt van még a Peugeot jellegzetes, kis átmérőjű kormánykereke, a LED-es hangulatvilágítás és az opcionális Focal Premium Hi-Fi rendszer 10 hangszóróval. A 308 SW-be emellett belepakolták a Peugeot összes legújabb vezetéstámogató rendszerét, a készülőben lévő Drive Assist 2.0 csomag jóvoltából pedig még kifinomultabb félautonóm vezetési funkciókat lesz képes támogatni az autó.

A 308-as ferdehátúhoz hasonlóan az SW is elérhető lesz benzines, dízel és plug-in hibrid hajtáslánccal. A kínálat az 1,2 literes PureTech 130-as és az 1,5 literes BlueHDi 130-as motorral indul, a nyomaték pedig az EAT8 automata sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez.

Ezenfelül két plug-in hibrid opció is rendelkezésre áll, a Hybrid 180 és a Hybrid 225. Mindkettő egy 150 lóerős vagy 180 lóerős, 1,6 literes PureTech motort kombinál egyetlen 110 lóerős villanymotorral. A nevekből már lehet következtetni a kombinált teljesítményre, itt pedig egy e-EAT8 sebességváltó dolgozik a rendszerben.

Mindkét modell 12,4 kWh-s lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint 59-60 km tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, és amely az opcionális 7,4 kW-os töltővel 1 óra 55 perc alatt tölthető fel teljesen (normál konnektorról 7 óra alatt). Hibrid üzemmódban a kombinált károsanyag-kibocsátás 25-26 g/km C0₂-ról indul. A Peugeot már megerősítette a tisztán elektromos hajtású 308 ferdehátút, de azt még korai lenne megmondani, hogy a kombi is kap-e full elektromos kivitelt.

A 308 SW a Peugeot Mulhouse-i gyárában készül majd, az első kiszállítások közvetlenül 2021 vége előtt várhatóak Európában. A hazai árképzésről egyelőre nincsenek pontos információk.

Forrás: