A Porsche heteken át tagadta a GT2 RS létezését. A sajtó megkereséseire gyenge kibúvókkal válaszolt, annak ellenére, hogy az E3-on a Forza 7 borító autója lett és meg is jelent ott.
Végül Goodwoodon megtört a jég és standján végül hivatalosan is bejelentette a legerősebb 911-et a stuttgarti gyártó. Alaposan elkerítve, de azért testközelből lehetett szemügyre venni a szuperagresszív, bivalyerős sportautót.
Kompromisszum mentes agresszivitás, de a csirkeháló bántja a szemet
A koptató szinte karcolja az aszfaltot
Az autó oldalán átdolgozott küszöbtakarók foglalnak helyet, és a jobb hűtés érdekében két hatalmas légbeömlő tátong a sárvédőkön. Egy Porsche sem volt még ilyen széles hátul, valószínűleg ez az autó úttartásán is érződik majd. Az ultrakönnyű kerekeket kifejezetten ehhez a kiadáshoz tervezték, de személy szerint a Weissach csomag sokküllős megoldását részesítem előnyben, de erről később. Elől 20"-os 9.5J széles, hátul 21"-os 12.5j széles felniken pihen a bódé.
Az új Porsche talán oldalról a legszebb
A géptetőn is újabb vágások találhatóak, hogy a hűtés és a turbók levegőellátása ideális legyen. Rendszerint a GT2 konzervatívabb méretű szárnyat szokott kapni, de a Porsche mérnökei egy igazán méretes légterelőt helyeztek el a hátsó tengely felett. Az újragondolt lökös és a hatalmas kipufogók mellett a 991.2 faceliftes hátsó lámpái találhatóak még itt.
A nyitott titán kipufogók közvetítik a motor szinfóniáját
A GT2 hátsó negyedébe nem lehet belekötni
A legerősebb 911 3.8 literes hathengeres, duplaturbós boxermotor 700 lóerőt és 750 Nm nyomatékot ad le a hátsó kerekek irányába. Ezekkel a számokkal a Porsche már a szuperautók között is megállja a helyét. A 0-200 km/h-s sprint 8.3 másodperc és a végsebesség 340 km/h. A palettáról lekerült a kézi váltó, csak hétsebességes PDK váltóval lehet majd rendelni. Ez sokak szívfájdalma lehet, de a PDK annyira tökéletes, hogy jobban teszi a dolgát a legjobb sofőrnél is. A motor hörgése a titán kipufogórendszeren keresztül gyönyörködtetheti a füleket.
A hat dugattyús 410 milliméteres kompozit fékek lassítják a Porschét
A futómű a Porsche aktív rendszerét kapta, választható programokkal. A fedélzeti számítógép egyesével állítja az összes lengéscsillapítót, az útviszonyoknak megfelelően. Ezt egészíti ki a hátsókerék kormányzás és a Porsche Stability Management. A TPSM kifejezetten track funkcióval ellátva szabályozza a gumikban a nyomást. A kerekek előtt helyet kapott természetesen, az elektromosan zárható differenciálmű nyomatékszabályzással.
A sportos igényesség egyik csúcsa a GT2 beltere
A fenti kifejezés kicsit kifacsartnak tűnhet, de a GT2 RS nem akar kifejezetten versenyautó lenni. Nincsen teljesen kicsontozva, marad egy vékony felületi réteg a kényelem számára. A carbonvázas kagylóülések azért harsányan jelzik, hogy kell az oldaltartás a kanyarokban. Ezek helyett amúgy rendelhető hagyományosabb sportülés, de könyörgöm, ne már, ennek ilyennek kell lennie. A színek a fekete, piros és a lakkozott szénszálas felületek szentháromságából áll, elsőre fullasztónak tűnhet, de nagyon rendben van a Porsche beltere. A háromágú, piros alcantara kormány szigorúan kesztyűs, a kényelmi gombokat el kell felejteni, a pályán amúgy sem nyomkodná senki. A jéghegy csúcsa azonban a bukócső ami az első ülések mögött merevít és hálózza be a teret. Gyönyörű és fontos kiegészítő egy ilyen autóban. A Posche kommunikációs és infotainment rendszere nem sokat változott, viszont kiegészült a Track Precision alkalmazással, ami a pályán töltött időt elemzi és részletez, a Chrono csomag pedig még alaposabbá teheti ezt. A hangzásról a Bose 12 hangszórós rendszere gondoskodik, hogy kedvenc zenédre gurulhass ki a versenypályához.
Lehet, hogy csak én izgulok a GT2 bukócsövére, de a akkor is gyönyörű
Apróságok ugyan, de a Weissach csomag jó befektetés lehet 20-30 év múlva
A korábbi GT2 szolíd szárnya már a múlté
Ha kedvet kaptál hozzá, kiviteltől függően 80 és 88 millió forinti összeget kell kifizetni az új GT2 RS-ért.
A GT2 RS kívüről
A Porsche üdvöskéje meglehetősen megosztóra sikerült. Ugyan utcai autóról beszélünk, a GT2 pályán érzi igazán jól magát. A gyártó is vallja, hogy mindent a lehető legnagyobb leszorító erőért terveztek, ez természetesen ránézésre is látszik. A 911 Turbo vonásai dominánsak, ahogy az lenni szokott, de az apró változtatások rögtön szemet szúrnak. Az autó orrán az enyhén nyújtott lökhárító közelebb simul a földhöz, a nagy koptató pedig ezt még jobban hangsúlyozza. A méretes légbeömlőket "csirkeháló" tölti ki, ez a megoldás kifejezetten nem tetszik, de megbocsájtható, a mérnökök biztos okkal választották ezt a módszert. A szénszálas csomagtérfedél is egyből figyelmeztet arra hogy, itt az utolsó gramm is számít, a bevágások pedig egyenesen a fékekhez terelik a levegőt.Az autó oldalán átdolgozott küszöbtakarók foglalnak helyet, és a jobb hűtés érdekében két hatalmas légbeömlő tátong a sárvédőkön. Egy Porsche sem volt még ilyen széles hátul, valószínűleg ez az autó úttartásán is érződik majd. Az ultrakönnyű kerekeket kifejezetten ehhez a kiadáshoz tervezték, de személy szerint a Weissach csomag sokküllős megoldását részesítem előnyben, de erről később. Elől 20"-os 9.5J széles, hátul 21"-os 12.5j széles felniken pihen a bódé.
A géptetőn is újabb vágások találhatóak, hogy a hűtés és a turbók levegőellátása ideális legyen. Rendszerint a GT2 konzervatívabb méretű szárnyat szokott kapni, de a Porsche mérnökei egy igazán méretes légterelőt helyeztek el a hátsó tengely felett. Az újragondolt lökös és a hatalmas kipufogók mellett a 991.2 faceliftes hátsó lámpái találhatóak még itt.
Teljesítmény és futómű GT2 RS módra
A súlycsökkentés az egyik legfőbb kérdés volt tervezéskor. A szénszálas anyagok gazdag használata mellé magnéziumtetőt kapott a kasztni. Az üvegek a Porsche történetében először ultrakönnyű, karc és törésálló anyagból készültek, ezzel az utolsó kilókat is lefaragva.A legerősebb 911 3.8 literes hathengeres, duplaturbós boxermotor 700 lóerőt és 750 Nm nyomatékot ad le a hátsó kerekek irányába. Ezekkel a számokkal a Porsche már a szuperautók között is megállja a helyét. A 0-200 km/h-s sprint 8.3 másodperc és a végsebesség 340 km/h. A palettáról lekerült a kézi váltó, csak hétsebességes PDK váltóval lehet majd rendelni. Ez sokak szívfájdalma lehet, de a PDK annyira tökéletes, hogy jobban teszi a dolgát a legjobb sofőrnél is. A motor hörgése a titán kipufogórendszeren keresztül gyönyörködtetheti a füleket.
A futómű a Porsche aktív rendszerét kapta, választható programokkal. A fedélzeti számítógép egyesével állítja az összes lengéscsillapítót, az útviszonyoknak megfelelően. Ezt egészíti ki a hátsókerék kormányzás és a Porsche Stability Management. A TPSM kifejezetten track funkcióval ellátva szabályozza a gumikban a nyomást. A kerekek előtt helyet kapott természetesen, az elektromosan zárható differenciálmű nyomatékszabályzással.
A Porsche utcai versenybelsője
A fenti kifejezés kicsit kifacsartnak tűnhet, de a GT2 RS nem akar kifejezetten versenyautó lenni. Nincsen teljesen kicsontozva, marad egy vékony felületi réteg a kényelem számára. A carbonvázas kagylóülések azért harsányan jelzik, hogy kell az oldaltartás a kanyarokban. Ezek helyett amúgy rendelhető hagyományosabb sportülés, de könyörgöm, ne már, ennek ilyennek kell lennie. A színek a fekete, piros és a lakkozott szénszálas felületek szentháromságából áll, elsőre fullasztónak tűnhet, de nagyon rendben van a Porsche beltere. A háromágú, piros alcantara kormány szigorúan kesztyűs, a kényelmi gombokat el kell felejteni, a pályán amúgy sem nyomkodná senki. A jéghegy csúcsa azonban a bukócső ami az első ülések mögött merevít és hálózza be a teret. Gyönyörű és fontos kiegészítő egy ilyen autóban. A Posche kommunikációs és infotainment rendszere nem sokat változott, viszont kiegészült a Track Precision alkalmazással, ami a pályán töltött időt elemzi és részletez, a Chrono csomag pedig még alaposabbá teheti ezt. A hangzásról a Bose 12 hangszórós rendszere gondoskodik, hogy kedvenc zenédre gurulhass ki a versenypályához.
Weissach csomag
Az igazán fanatikusok (és tehetősek) Weissach csomaggal is rendelhetik az új RS-t. Ez további 30 kilót spórol meg, többek közt a stabilizátorok carbonból készülnek, széria gyártású autóban először. A bukócső anyaga erősített acél helyett a kiváltságos Weissach csomagban titán, ezáltal további 12 kilót lefaragva az autó tömegéből. A fehérarany festésű sokküllős magnézium felnik pedig még 11.5 kilóval könnyebbek a Clubsport görgőitől. A külső változtatások elenyészőek, a tetőn elnyúló carbon betétek és a mutatós PORSCHE felirat a szárnyon csak az avatott szemeknek lesz feltűnő.Mégis mi a baj a Porsche GT2 RS-sel?
A GT2 RS tipikusan az a kiadás, ami a gyűjtők kedvencévé fog válni. Az alacsony darabszám, a brutális ár mind-mind ahhoz segíti az autót, hogy keveset lássunk a pályán és valahol eldugva egy garázsban pihenjenek 30 évig, hogy aztán még drágábban lehessen őket egy aukción elpasszolni. Remélhetőleg, azért a legtöbb úgy éri meg nyugdíjas éveit, hogy eleget voltak igazi otthonukban, a versenypályán.Ha kedvet kaptál hozzá, kiviteltől függően 80 és 88 millió forinti összeget kell kifizetni az új GT2 RS-ért.
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a
Facebookon! Köszönöm!