2018. április 03. | 12:47

Ha vágysz egy autóra, de nem tudod megvenni, nem biztos, hogy a géppel van a baj, hanem a bakancslistáddal! Íme a belga tuner, Dieter listájának egyik elérhető példánya!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Autós bakancslistával azt hiszem minden Alapjárat-olvasó rendelkezik, így nyilván neked is van egy hosszas listád arról, hogy életed során mégis milyen autókat szeretnél birtokolni illetve vezetni. Ezen listák lehetnek reálisak vagy irreálisak, nem tudom, hogy melyik a jobb, személy szerint nekem „mérsékelt” a listám. Ez azt jelenti, hogy elérhető árú autókra vágyom, amik nyilván azért izgalmasak, de nem a legújabbak, ezáltal nem is drága hozzájuk az alkatrész és úgy en bloc a fenntarthatóság sem. Persze egy bakancslistának nem feltétlen kell reálisnak lennie, de azért nem árt, ha olyasmit választasz álmaid autójának, amit 5-10 éven belül el is érhetsz. A belga Dieter is egy olyan gépet választott folyamatosan frissülő bakancslistájának élére, amit gond nélkül be tudott szerezni, az ára sem horrorisztikus (egyelőre) és a fenntarthatóságra sem lehet panasz. Ez bizony a B4-es Audi RS4.

A Rennensport Audik világa

Az RS logók jelentéséül szolgál az alcímbe foglalt Rennensport szó, amely magyarra lefordítva annyit tesz, hogy versenysport. Az RS Audik 1994-es megjelenésük óta a márka csúcsát jelentik. Persze léteznek még az RS-nél is őrültebb típusok, mint például az RS6-R, de a legtöbb ma is futó Audi modell közül az RS-ek a teljesítmény, felszereltség és az élmények csúcsának megtestesítői.
Tömör gyönyör – a B5-ös formavilága eleve telitalálat, de az RS optikával még inkább illik rá a gyönyörű jelző

Nem is kérdés, hogy miért terjedt el futótűzként az RS Audik hírneve. 1994-ben debütált az első RS Audi, pontosabban a Porschéval közösen fejlesztett RS2-es, amely 311 lóerős 2,2 literes öthengeres blokkal volt szerelve, rengeteg csúcsot döntve, köztük a 0-48 km/h-ra történő gyorsulást, amihez mindössze 1,5 másodperc kellett a quattro kombinak. Az óriási kereslet az összkerékhajtású csoda iránt fellendítette az Audinál is az RS-téma fejlesztését, amihez jól jött az akkor gyártósoron lévő A4 B5-ös modellcsalád is. A B5-ös platform kombi kivitelére kifejlesztettek egy RS4-es kódú csúcsmodellt, ami 1999 és 2001 között készült limitált 6030 darabszámban. A 2,7 literes V6 biturbóval szerelt sportkombi 375 lóerőt produkált az 1,6 tonnás össztömegéhez, aminek kezelésében a hatsebességes manuális váltó és a nagyméretű Brembo fékek is besegítettek. Az RS optika is sokat dobott az autó egyéni megjelenésén, amivel igazán vonzó sportkombivá varázsolta az RS4-est és nem csak a kombi fanatikusok számára.
A 20”-os ADV.1 felnik jól kitöltik a gyárilag hízott sárvédőket

RS4 B5 mind álomautó, mind kiváló befektetés

A szolid gyártási számoknak és a késői Audi történelemben betöltött fontos szerepének köszönhetően az első generációs RS4 kombik ára folyamatosan kúszik felfelé (hasonló a tendencia, mint az E30 M3-nál). Egyszóval aki egy RS4 B5-öt szeretne, annak vagy most kell lépnie, vagy pedig bele kell törődnie, hogy egy 18 éves sportkombit csupán egy olcsóbb budapesti panellakás áráért fog tudni megvásárolni. Jelenleg 8,5-10 millió forint körül mozog egy jó állapotú, vezetett szervizkönyves RS4 B5 ára, ami bizony nem kevés. Azonban ha ez az álomautód, akkor még nem is olyan drága. Pláne, ha figyelembe veszed, hogy az árak csak folyamatosan mennek felfelé. Dieter is pontosan azért választotta az RS4-est, mert egy kiváló értékálló modell, illetve mert szerepelt az autós bakancslistáján. Ugyan már birtokolt B5-ös kombit, ráadásul az sem maradt gyári, de az eredetileg egy szériakivitel volt dízel erőforrással.
Már álló helyzetben is merő gyorsaság, ez a szín pedig… álom

A B5-ös után beújított egy MK6-os GTi Golfot, amit alaposan átépített, de végül annak is mennie kellett, hiszen a B5 szerelem közel sem múlt el.

Az RS4 egy kis finomítást kívánt

Dieter tisztában van autójának piaci és eszmei értékével, ezért nem szeretett volna komolyabb módosításokba belefogni, csak olyasmit alakított az autón, ami akármikor visszaalakítható, roncsolás nélkül. Ilyen volt például a KW Variante 3-as állítható futómű, ami sokkal sportosabb illetve alacsonyabb autózást tett lehetővé a belga tunernek. A gyári quattro felnik helyére is egy tuningolt készlet került, pontosabban az ADV.1 RS-Quattro garnitúrája, 20”-ban, amely felniben a poén, hogy az RS quattro Audik gyári garnitúrájának formavilágát gondolta tovább az ADV.1 tuningcég.
A gyári bőrbelső kifogástalan állapotban van, többek között ezért se nyúlt hozzá a tuner

Dieter pedig a kipufogórendszer hangolását, mivel egy egyedi rendszer kiépítését kezdeményezte, ami plusz 10 lóerőt jelentett a V6-os számára valamint továbbnövelt morajlást a kíváncsi füleknek. A gyári bőrbelsőt úgy gondolta a tuner, hogy meghagyja, hiszen az már önmagában is egy prémium megoldás. Így kell tehát egy bakancslistás élményautót szolidan tuningolni annak érdekében, hogy az autó eredeti formája se sérüljön, de egy kis plusz egyéniség is szorulhasson álmaid autójába. Dieter még egy jó darabig fogja így használni a sportkombit és valószínű, hogy nem is válik már meg tőle, hiszen nem érdemes. Te se tudnál megválni egy ilyen RS4-től, ugye? Forrás: