Befenyíti a Ferrarit az új Aston Martin DBS Superleggera!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A 725 lóerős Aston Martin DBS Superleggera a Ferrari 812 versenytársának ígérkezik!

Az új Aston Martin DBS Superleggera a vállalat eddig legyártott összes autója közül jelenleg a leggyorsabb és a legerősebb, továbbá a GT egyben a Vanquish S modell továbbfejlesztett változata!

új Aston Martin DBS Superleggera

Az olasz Superleggera kifejezés jelentése „szuperkönnyű”, mely visszautal a legelső, 1967-es, közel 1590 kilogrammot nyomó Aston Martin DBS-verzióra.

Az autó formatervezője, Miles Nurnberger szerint a név „csodálatosan romantikus”, illetve, ha a Vanquish modell egy új generációjával rukkoltak volna elő, akkor egy egészen más autó jött volna létre. Jól tették, hogy nem tették, hiszen az új DBS Superleggera egy pofásan nagy teljesítménnyel bíró autócsoda lett!

Aston Martin DBS Superleggera hátulról

A Superleggera megkülönböztetőjelei közé tartozik a hatalmas hűtőrács és a teljesen új fényszórók, illetve hátsó lámpák

Az új DBS Superleggera a DB11 alumínium platformjának alapjaira épült, ikerturbós, 5,2 literes V12-es erőforrásából pedig egy nem gyenge 725 lóerős teljesítményt és 900 Nm-es csúcsnyomatékot tudtak kisajtolni az építők.

A Superleggera karosszériájának túlnyomó része karbonszálból készült, ahhoz, hogy kontrollálni tudja a motortérből érkező hatalmas erőt és nyomatékot. A hátsó tengelynél helyezkedő mechanikus működtetésű, részlegesen önzáró differenciálmű mellett egy nyolcfokozatú ZF automata váltó lett szintén az autó hátuljába helyezve, 2:9:1-es áttételi aránnyal.

Aston Martin DBS Superleggera erőforrás

720 lóerő kifejtésére képes az ikerturbós 5,2 literes V12-es blokk

Az említett egységek 3,4 másodperc alatt repítik nulláról százra az autót, melynek a 160 km/h eléréséhez további 3 másodpercre van szüksége. A hatalmas és merész hűtőrács mellett a Superleggera új első fényszórókkal, illetve hátsó lámpákkal is büszkélkedhet, melyek a DB11-es modelltől még különbözőbbé teszik.

Fontos kiemelni, hogy ez a brit autógyártó első olyan modellje, melynek farán ezúttal nem tüntették fel a márka szárnyas logóját, ehelyett a hátsó lámpák fogják közre a méretes Aston Martin-feliratot.

Aston Martin DBS Superleggera oldalról

Az új DBS Superleggera karosszériája nagy mértékben karbonszálas

Szintén újítás az autóban a négyes kivezetésű kipufogórendszer, mely Matt Becker főmérnök szerint „még kifejezőbb és hangosabb” a DB11-nél.

„Ezzel nem csak nagyobb, hanem minőségibb zajt akarunk!” – tette hozzá.

A 180 kilogrammnyi teljes leszorítóerőt (elöl 60, hátul 120 kg) komolyabb splitterrel, kibővített aerodinamikai elemekkel, dupla diffúzorral és egy Aeroblade II hátsó szárnnyal növelték. A 399 km/h-s végsebességű Superleggera 1693 kg-ot nyom és 21 colos felniken, valamint Pirelli P Zero abroncsokon közlekedik.

Aston Martin DBS Superleggera beltere

Az 1693 kg-os sportautó belterében is a szürke, illetve vörös színek dukálnak

Az első ügyfelek már 2018 őszén kézhez kapják az új Aston Martint DBS-t, melynek ára nem meglepő módon igen borsos, Németországban 275 ezer eurót, vagyis megközelítőleg 90 millió forintot kell kiperkálni a gyönyörű sportautóért.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Jön az első teljesen elektromos Aston Martin!
2017. június 27.
A britek első teljesen elektromos autója a Rapide AMR-re fog épülni és természetesen limitált példányban készül, a Williams Advanced Engineering segített a fejlesztésben
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Aston Martin DBX
2018. november 14.
Az Aston Martin legelső szabadidő-autója ugyan csak 2019-ben érkezik, addig is itt egy kis ízelítő a modellről!