Az új Audi A8-ban egy 48V-os elektromos rendszer lesz a már tradicionális V6-os TFSI motor mellett, az energiaellátásáról pedig egy lítium-ion akkumulátor fog gondoskodni, ami hátul, a csomagtartóban kapott helyet. A vízhűtéses szíjhajtású motor-generátor a motortérben kapott helyet, segítségével menet közben lehet leindítani és újraindítani a motort, 55 és 160 km/h között, maximum 40 másodpercre.

Audi A8 hibrid hajtáslánc

Utóbbi akkor következik be, ha sofőr elveszi a gázpedálról a lábát, a gázpedál újabb megmozdítására pedig visszakapcsolja a motort, az Audi szerint teljesen zökkenőmentesen. Ráadásul a start-stop rendszere is különbözik az eddig gyártottaktól, ugyanis kényelmes indítással rendelkezik, ugyanis ha az A8 előtt álló autó elindul, az A8 motorját akkor is beindítja, ha a sofőr még mindig benyomja a féket.

Az Audi enyhén-hibrid rendszereiért felelős vezetője, Alexander Kruse elmondta, hogy ez az enyhén-hibrid rendszer le fog szivárogni a márka többi nagyautójába is, mint az A7 vagy az A6. A kisebb modellek pedig a 48V-os rendszernél kisebb és praktikusabb elektromos rendszert fognak kapni.

Az enyhén-hibrid rendszer alig 0,7 literes fogyasztáscsökkentést fog eredményezni az Audi szerint, de ebben az esetben nem is a fogyasztáscsökkenés az elérendő cél, hanem az egyre szigorodó környezeti normáknak való megfelelés.

Audi A8 hibrid hajtással

Az új A8-asban ha minden igaz helyet kap a Traffic Jam Pilot elnevezésű önvezető rendszer, ami 60 km/h-ig átveszi az autó vezetését.

A június 11-i Audi Summit során csak az autó technikai részével foglalkoztak Barcelonában, de az A8 kinézetére egyelőre várnod kell júliusig

Forrás:

Autocar

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!