Az újgenerációs motorok eltérnek majd a korábban gyártottaktól.
A BMW hosszabb távon vélhetően nullára akarja csökkenteni a károsanyag-kibocsátását, de az Auto Motor und Sport jelentése szerint a vállalat nem a közeljövőben válik teljesen elektromossá. A cég fejlesztési igazgatója, Frank Weber elismerte, hogy az autógyártó a benzin- és dízelmotorok új generációján dolgozik. Az új hat- és nyolchengeres benzin- és dízelmotorok a tervek szerint jelentősen csökkentett CO2-kibocsátással fognak rendelkezni.
Ahhoz, hogy a BMW hatékonyan csökkenteni tudja CO2-kibocsátását globálisan, Weber szerint a cég néhány évig még rá lesz szorulva korszerű belső égésű motorokra. A hamarosan érkező motorok állítólag teljesen új hengerfejet kapnak, valamint az új technológia hatékonyan járulhat hozzá a környezetszennyezés általános csökkentéséhez. A károsanyag-kibocsátásra vonatkozó jogszabályok világszerte egységesülnek, ami mindenképpen segít a BMW-nek, tette hozzá Weber.
A fejlesztési igazgató azt is sietett leszögezni, hogy a CO2-kibocsátás általános csökkentése „kulcsfontosságú az éghajlatváltozás elleni küzdelemben”, függetlenül attól, hogy elektromos vagy belső égésű motorról van szó. Mindezek ellenére is érdekes a BMW stratégiája, amit egy olyan időszakban választ, amikor a fő rivális Mercedes-Benz az elektromos autózás felé fordul, és amely megfogadta, hogy a közeljövőben szén-dioxid-semlegessé válik.
A Daimler mellett persze még ott van az Audi is, utóbbi 2026-ban mutatja be az utolsó olyan modelljét, amit kizárólag belső égésű motor hajt, 2033-ra pedig teljes járműválasztékából kiiktatja az ilyen motorokat.