BMW F11 M5R Touring

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Ez nem csak egy átlagos 5-ös kombi, alkatrészei megoszlanak egy F10-es M5-ös BMW-ével!

Társszerző: Hajas Imelda

A hatodik generációs 5-ös BMW estében, melynek előállítását a 2010-es és 2016-os évek között végezték, többféle karosszéria-változat is megkülönböztethető. Ez sokak számára nem biztos, hogy egyértelmű, hiszen mi a fenét jelenthet az F10-es, F11-es, F07-es, és F18-as jelzés? Sorban haladva az F10-től az F18-ig, szó lehet négyajtós limuzinról, ötajtós kombiról (Touring), ötajtós fastbackről (másnéven GT, avagy Gran Turismo), valamint négyajtós, nyújtott tengelytávú szedánról, utóbbiról pedig érdemes tudni, hogy kizárólag Mexikóban, Kínában és a Közel-Keleten került értékesítésre.

BMW F11 M5r touring

A Carbonfiber Dynamics egyik lelkes dolgozója, Malte sokáig dolgozott egy rendkívüli projekten. Az eredeti terve az volt, hogy módosításokat, szív- és egyéb létfontosságú szervátültetést végezzen egy F11-es 5-ös BMW-n alkatrészeket kölcsönözve egy F10-es M5-ös Bömöstől, melyben segítségére van az Aulitzky Tuning.

Az Aulitzky Tuning egy bajor családi vállalkozás, ahol számos BMW M-modellt fabrikálnak át, ezért bizonyos értelemben már hivatalos BMW-kereskedőnek is lehet őket hívni. A viszonylag alacsony futásteljesítményű BMW 550i LCI-re (Life Cycle impulse) Malte egy apróhirdetésen keresztül lett figyelmes, majd a vásárlás után a jármű egyből Aulitzkyéknál kötött ki.

tuningolt BMW F11 M5R Touring hátulja

A terv egy teljes BMW F10 M5 hajtáslánc-csere lett volna, beleértve a motort, a sebességváltót, a hajtótengelyt, valamint az első- és hátsó tengelyeket, de a folyamat sajnos nem volt olyan egyszerű, mint ahogy azt ők gondolták. Ami az 550i LCI hátsó tengelyét illeti, egy integrált, aktív kormányzással rendelkezik, mely a Touring számára egyedülálló, az M5-nél viszont nem elérhető. A felfüggesztésnek és a differenciálműnek azonban nem ártott egy kis variálás, de arról egy picit később.

Az M5 Touring 33 vezérlőmodulból áll, azok közül is 7 a hajtásláncra vonatkozik és mivel a folyamat során két modern autó eggyé alakításáról volt szó, mindegyik vezérlőmodulnak harmóniában kellett dolgoznia.

BMW F11 M5R Touring fordulatszámmérő

Hónapokkal később, rettentő sok idegeskedés és késő éjszakai műhelymunka után az autó végre újjászületett a motortérbe szerelt S63TU motorral. Mindkét oldalára karbonszálas Eventuri légszűrőket kapott egy pár CSF ’Ultimate Green’ színárnyalatú intercoolerrel.

tuningolt BMW F11 M5R Touring motorja

A maximális teljesítmény így már 800 lóerő fölé emelkedett, ám az M5 ikerturbót német szerelők mégis kicserélték egy TTE800-as csomagra. A BMW erőteljes és dühös hangja egyedi, fényes fekete színű dupla kipufogócsöveken keresztül mutatkozik meg.

tuningolt BMW F11 M5R Touring kipufogó

A KW felfüggesztés már ismerős lehet, hiszen a legtöbb tuner ezt szereli az autók alá, ugyanis rendkívül időtállók. V3-as lengéscsillapítójuk amellett, hogy jól néz ki lila-sárga színkombinációjával, rendkívül megbízható!

Ha már 800, vagy annál is több ló tombol egy kocsiban, nem árt ha van egy-két jó minőségű féktárcsa is a „háznál”. A BMW MOV’IT-típusú kétrészes 402x36 milliméteres tárcsákat kapott, kerekei elöl 20x9, míg hátul 20x10 colos 6Sixty Emblem kerekek, Michelin Pilot Alpin abroncsokkal.

tuningolt BMW F11 M5R Touring kereke

Az F11 beltere teljes mértékben a német Neidfaktor vállalat képzelőerejének szülöttje, a Recaro sportüléseknél az Alcantara és a zöld színű varrás kombinációja alkot nagyszerű párost.

BMW F11 M5R Touring Recaro sportüléssel

Az autó külsején jellemzően megmutatkoznak a karbonszálas elemek, így többek közt az elülső spoiler, az oldalsó szoknyák és a hátsó diffúzor, ezek mindegyikét a 3D Design fejlesztette.

Az európai autók világa elképzelhetetlen kombik nélkül, így a BMW sem maradhatott ki a buliból, ezért megalkották a hatodik generációs 5-ös sorozat Touring kiadását, ami tuningolva még ütősebb!

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja