A behemót: BMW X6 M50d - Teszt

Frissítve:
2018-11-02, 16:34

A második generációs X6 minden földi jóval fel van vértezve, ami egy modern, városi terepjárótól megkövetelhető. Érdekesség, hogy a forma tíz évvel ezelőtt még csak nem is létezett.

BMW X6 M50d

Imponáló megjelenés

Az autót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította - http://www.mahzrt.hu/ 

Igen, valahogy így kell kinéznie egy SUV-kupé kettősből összegyúrt hatalmas városi cirkálónak. Na, de ki az a merész, aki ezt a két, merőben más kategóriát eggyé tette? A BMW bizonyult úttörőnek. Az X4 személyében már kistestvért is kapott, a Mercedes jóvoltából pedig megjelent a legkomolyabb versenytárs, a GLE coupé is. 

Zsúfolt orr, letisztult belső

BMW X6 M50d

Az a ködlámpa valahogy nem illik a képbe

A fazon meglehetősen megosztó, túlzó kiegészítőkkel rendelkezik, a batár légbeömlőkkel, a középen meredező ködlámpák, amelyek átgondolatlannak, nem oda valónak tűnnek.  Az óriási vesék mellett viszont, a karcsúbbra rajzolt LED fényszórók árasztanak némi könnyedséget az autó orráról. Oldalról az autó kupé vonala egy méretes alakot rejt, a 4909 milliméteres hossz szintén nagynak mondható. A küszöbök, és a csapott tetővonal egy hatalmas farrészben végződik, ami az X6 egyik legjellegzetesebb ismérve. A diffúzor jellegű alsó részen, két oldalon elhelyezett kipufogóvégek szinte elvesznek a nagyságban. Csak az M50d felirat árulkodik arról, hogy nem egy mezei X6-al van dolgunk.

BMW X6 M50d

A terebélyes, mégis lapuló hátsó részleg

Az autó belsejét Alcantara bőr borítja, kezdve az ülésektől az ajtókárpitokig, kellemes, szellőzőképességet sugárzó anyagnak mondanám. Az első két ülés lehetne talán kicsivel szélesebb, de az aprólékos, több profil elmentésére képes ülésbeállítások kárpótolnak mindenért. A beltér tárolórekeszekkel gazdagon el van látva, így hölgyeknek is ideális választás.

BMW X6 M50d

Nem kétség, jó benne tartózkodni

A kidolgozottság és minőség hozza a márkától elvárható színvonalat, egyedül a fémhatású díszlécek műanyaga kopogása rontja az összképet. Remek anyaghasználat, gyönyörű varrások és ízléses felületek jellemzik az utasfülkét. A kezelőszervek jól elérhetőek,  a BMW-től megszokott módón a Touch Contorreller könnyedén kezelhető az iDrive, a +9.7 colos LCD kijelzőn.

BMW X6 M50d

Precíz varrás, finom anyaghasználat

A térd- és lábtér tekintetében többet vártam, de a váll- és a fejtér kielégítő, a két oldalra nyitható könyöklő pedig mind a két főnek biztos támaszt nyújt. A hátsó üléssor viszont hagy némi kívánnivalót maga után, az autóra ránézve, elsőre többet várna az ember. A lábtérrel és az ülés szélességével nem lenne baj, de a fejtér kimondottan kevés, 185 cm felett bizony kompromisszumokat kell kötni. A kupés, hátrafelé lejtő tetőkialakítás hátránya, hogy a nyurgábbak feje búbja bizony, karcolja a finom tetőkárpitot.

BMW X6 M50d

A hátulról is vezérelhető digitklíma

Az erős alkathoz nagy motor dukál 

Az X6 M50d a modellcsalád dízeles csúcsa, bőven ráver a 258 lovas 30d-re. Az M betűcske viszont nem hasonítható össze a sima X6M benzines motorjával. Egy 2993 köbcentis, sorhatos ketyeg a motorháztető alatt, három turbóval megspékelve, nem meglepő tehát a 740 Nm-es maximális forgatónyomaték, ami mind a négy kereket hajtja. A teljesítmény 381 lóerő, 4000-es fordulaton érhető el, a végsebessége pedig 250 km/h, a leszabályzásnak köszönhetően.  Az autó 2125 kg-os súlyát figyelembe véve, az 5.4 másodperces 0-100-as sprint, elég jónak mondható.

BMW X6 M50d

Van hely bőven a sorhatnak

A 8 fokozatú automata váltó kiváló menetkomfortot biztosít, kiválasztva a vezetési profilt, gyorsan és érezhetően alkalmazkodik a sofőr stílusához. Igazán csak akkor lehet a váltó hiányosságait érzékelni, ha felváltás után egy gyors manuális visszaváltással nyúlsz bele, ilyenkor enyhe tétovázás után dobja vissza az előző fokozatot. A három turbónak köszönhetően, nyoma sincs turbólyuknak egyetlen sebességtartományban sem, hatodikban is ugyan úgy húzza hátra az ember fejét mint másodikban. Folyamatos, tiszta gyorsulási élményt közvetít a dízelmotor, hanghatásokkal fűszerezve. Először kifejezetten kellemesnek tűnt a hanggenerátor keltette zaj, de hosszú  távon steril és unalmas. Kívülről az autó hangja pedig bármelyik másik hathengeres dízelével könnyen összetéveszhető lenne.

BMW X6 M50d

Vörösen izzanak Sport módban a mutatók

A futómű elöl kettős háromszöglengőkaros felfüggesztéssel, hátul többlengőkaros megoldással párosul, ami hozza a szintet, bár kissé pattogósnak aposztrofálnám. Persze, sport futóműről beszélünk de a futás keménysége, egyenetlen úttesten, kátyúk kerülgetése közben levesz az élményből. A 20-as felnik is olyan aprónak tűnnek az óriás alatt, viszont szépen kivehetőek az alattuk rejlő hatalmas féktárcsák. 130 felett intenzív a futóműzaj és a méregdrága, 275-ös, hátul 315-ös gumiabroncsok is hozzájárulnak a hanghatásokhoz, karöltve a menetszéllel. Az autó szerpentinen használni nem a legélvezetesebb, a széles utakat kedveli. Parkolásnál sokat segít a tolatókamera, mivel hátrafelé nehezen lehet kilátni, és a hatalmas fordulókör sem a könnyíti meg a dolgunkat.  

BMW X6 M50d

A felninek is csak a nagyságában lehet gyönyörködni, rendhagyósága nem tűnik fel először

Ugyan nyomokban terepjáróra emlékeztető vonásokat tartalmaz, biztosan keveseknek jutna eszébe sárban és  durva terepviszonyok között használni az autót. A drasztikus hasmagasság hiánya és a terepre alkalmatlan méretű gumik ellenére az X6 kellemes meglepetésként szolgált a nedves földutakon is.

Összefoglalva

A finoman kidolgozott belső tér, a jó kezelőszervek, a fejlett extrák és a puha automata váltó maximálisan hozzájárulnak a luxushoz. A nyomatékos dízelmotor és a jó fogyasztás ütős elegyet alkot. Szomorú azért, hogy csak négy főnek kényelmes igazán a SUV, úgy tűnik a kupé vonások itt öltenek testet. A nagy fordulókör és az óriási méretei miatt nehezen manőverezhető, ezért csak a kamerarendszerrel ellátott modellek javasoltak. A keresztbordákon hangsúlyosan ütő futómű az egyik gyengepontja, a kormányzás sem túl pontos. A menetzaj a méretének is köszönhető, de egy luxusautóhoz mérten lehetne alacsonyabb.

Összességében az X6  egy teljesen felesleges, de kifejezetten jó autó. Élmény vezetni, a sofőr és az első ülésben helyet foglaló utas számára maximális kényelmet biztosít. Akinek ez az autó minden vágya, az nem fog benne csalódni.

A tesztet készítették: 

  • Aranyossy Medárd
  • Barabás Bence
  • Erős Márk

Kapcsolódó írások

 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
2019. január 21.
A teljes felsőkategóriás szegmens növekedett az elmúlt évben Magyarországon