2018. március 06. | 17:39

Yoshihiro már az elején tudta, hogy mi is a pontos cél Nissan Skyline-jával. Egy tökéletes pályaautó, ami egyaránt használható a mindennapok utcai világában is.

Társszerző: Bolgár Krisztián

Ahhoz, hogy profin hozzányúlhass bármilyen autóhoz, nem kevés tapasztalatra van szükséged. Itt most nem csak a szerelésre, alkatrészismeretre vagy a műszaki érzékről beszélek, hanem arról, hogy ismerned kell önmagadat és stílusodat is. Könnyű beleszeretni már az első felnigarnitúrába amit megláttál, vagy az első kipufogórendszerbe amit hallottál, de a kezdeti fellángolás gyakran eredményezhet súlyos visszaesést később. Tehát már kevésbé fogod kedvelni a módosítási listádat, ennek elkerülése érdekében viszont első projekted megkezdése előtt célszerű minél alaposabb utánajárást tartanod önmagadban. Ha ez megtörtént és leszűkítetted a potenciális listád szereplőit a minimumra, akkor már el lehet kezdeni gondolkozni azon, hogy mit rakj az ideális bevásárlókosárba. Ha elég időt szántál rá, akkor a sikeres eredmény és az óriási mosoly az arcon nem marad el. Kikkawa-san is jól megfontolt döntéseket hozott, amikor megálmodta pályára valamint utcára is alkalmas R34-es GT-R-jét.

A Fuji versenypálya varázsa az R34-es számára

Nem csak a Sykline típusokra van különleges hatással Japán első számú versenypályája. Minden sportautó illetve tulajdonosa boldogan töltene el ott egy egész napot, de akár még egy hetet is. A Fuji hegy lábánál kialakított nyomvonal a Sizuoka tartományon belül található Japánban, amely 1963-ban nyitotta meg kapuit.
Japán legnevesebb versenypályája és festői tájának látképe

Eredetileg az amerikai Nascar versenyek mintájára épült a versenypálya, amit Nascar stílusban megépített japán versenyautókkal kezdtek el megrendezni. A kezdetleges 6 km hosszú nyomvonalat először 1965-ben rövidítették meg a legtöbb balesetet eredményező „daiichi” kanyartól. 1967-ben már Indy Car valamint 24-órás túraautó bajnokságok is megrendezésre kerültek, az első Forma-1-es futam pedig 1976 végén következett be. Ekkor már a pálya 4,5 km-es hosszra lett redukálva, a 30°-os dőlésszögű pályaszakasz lezárásának következtében. 1982 és 1988 között rendszeres látogató volt a FIA a Fuji pályán, hiszen 6-12-24 órás túraautó bajnokságok hivatalos szervezői voltak. 1986-ban kibővült két kanyarral a pálya, így már összesen 10 kanyarral rendelkezett. A negyedik konfiguráció 1993-ban érkezett meg, két újabb kanyarral, az ötödik és egyben végső pedig 2005-ben összesítve 16 kanyarral és 4,6 km-es pályahosszal. Érdekesség, hogy a Fuji Versenypálya rendelkezik az egyik leghosszabb egyenes szakasszal, amely 1475 méter hosszú. Ennek köszönhetően számos drag versenynek is otthont ad a festői tájjal rendelkező sebességpark.
Az R34-es GT-R kultikus árnyalata a Bayside Blue. Rengeteg szín jól áll a kupénak, de ez az árnyalat az igazi

Elsődleges cél: tuning a Fujira és utcára egyaránt

Kikkawa-san számára egyértelműek voltak szempontok, ami nem is csoda, hiszen a japán tunert már gyerekkora óta körülvették az autók és a tuning varázsa. Nyilván ez nem is volt nehéz, hiszen a Sizuoka tartomány városaiban nehéz úgy felnőni, hogy ne láss nap mint nap őrült japán építéseket. A tuner ezáltal már elég korán elkezdhette a szakmát, ami számos japán sportautó tulajdonát jelentette. A Nissan párti Kikkawa még 2013-ban döntött úgy, hogy egy olyan GT-R –t akar megépíteni, ami jól tükrözi fanatizmusát a kiváltságos típusok iránt, valamint megfelelően tudná használni pályára illetve utcára egyaránt. Ezért egy patika állapotú, 1999-es BNR34-es Skyline GT-R-t vásárolt be magának, aminek eredeti Bayside Blue árnyalata csak még jobban alátámasztotta az autó állapotát. Mivel a japán tuner jócskán gyűjtött kapcsolatokat „karrierje” során, így egy telefonhívással elintézte a GT-R sorsát. A kimenő hívás az Advance tuning garázs tulajdonosánál csöngött ki, akiknek specialitásuk az utcai és time attack „hibrid” vasak összerakása.
Pályára felkészítve: a Sard szárny és a V-Spec diffúzor lemez is az aerodinamikai szempontok eredményességét segíti elő

Szerencséjükre Kikkawa gépe is ideális kiinduló alapnak számított, hiszen az RB26DETT sorhatos turbó erőforrás, több mint potenciális alap. A 690 keréken mért lóerőt egy alapos motorgenerállal kezdte a csapat, ami speciális HKS dugattyúkat, hajtórudakat, vezérműtengelyeket és szelepeket jelentett. Mivel a blokk már bőven ki lett ezzel képezve a megnövelt töltőnyomásra, ezért két darab HKS 2835-ös feltöltő került beépítésre, EVC-IR lefújószeleppel, Koyo hűtéssel, Tomei kipufogórendszerrel, Sard 850 köbcentis injektorokkal, valamint egyedi olajhűtéssel együtt.

A Skyline futóműve is fontos szempont

Pláne a céltudatos tuningolás esetében. Hiszen pályára csak akkor lesz alkalmas egy autó, ha a felfüggesztés is fel van készítve a nagy sebességgel bevetendő kanyarokra. Itt azonban figyelembe kellett venni Kikkawa utcai használatra szánt terveit is, így nem lehetett hardcore megoldásokat alkalmazni. HKS állítható futómű, OS Giken differenciálmű, Endless tuning fékrendszer és egy készlet Goodyear R18-as verseny gumiabroncs került fel az autóra, a külsőségekről még nem is beszélve. Ugyanis egyedi szénszálas motorháztető, V-Spec hátsó diffúzor, Sard hátsó GT spoiler, illetve Nismo Z Tune sárvédők és légterelők kerültek felszerelésre, ezzel javítva az autó menettulajdonságait valamint optikai kisugárzását egyaránt.
Alaposan ki lett képezve a 700 lóerős RB26DETT blokk

A 700 lóerős szörnyeteget a tuner rendszeresen használja a mindennapok során, a hétvégéket pedig minden esetben a Fuji Versenypályán tölti. Az autó legjobb köre a 4,6 km-es versenypályán jelenleg 1:57,5 másodperc, ami a többmilliós szuperautók köridejével megegyező számadat. Kikkawa büszke R34-nek idejére, de a jövőben azon lesz, hogy még lejjebb faragja ezt a köridőt, persze szem előtt tartva az autó mindennapos használatát. Te itthon milyen autót választanál, amit utcára és pályára is el tudnál egyaránt képzelni? Persze kellő átgondolást követően… Forrás: