Dash cam szériatartozékként, először az Audinál

Frissítve:
2018-11-02, 16:16

Nemcsak a dash cam az egyetlen újítás az Audi részéről, a feledékeny vásárlóknak ezentúl a „find my car” funkció is elérhető lesz, amely lokalizálja az autót

Nem túlzok, amikor azt mondom, ma már minden a digitalizáció körül forog és ha az autógyártók nem akarnak lemaradni, követniük kell a trendet. Az Audi úgy néz ki, nemcsak követi, hanem meg is határozza az irányvonalat!

Ugyanis az Audi az első a gyártók közül, akik szériafelszereltségben kínálnak dash camet az autóikba, igaz, egyelőre csak Ausztráliában. De ha ott beválik és igény mutatkozik rá, miért ne bővítenék a felszereltséglistájukat a világ többi részén is?

Az Audi elsőként rak dash cam rendszert az autóiba

Érthetetlen, miért kellett egész eddig várni rá, hogy egy gyártó szériafelszereltségben adjon az autóihoz dash cam-rendszert

Az Audikhoz kínált Universal Traffic Recorder, röviden csak UTR egy- illetve kétkamerás változatban elérhető az ausztrál vásárlóknak, utóbbi esetben nem csak elöl, de hátul is beszerelnek egy kamerát.

A full HD kamerák 3 különböző módban tudják rögzíteni az autó előtti/utáni teret, de a rendszer részét képezik még a kamerákon kívül radar, GPS és gyorsulásérzékelő szenzor is, ezeknek az adatait ráadásul okostelefonon keresztül bármikor leolvashatjuk.

Az alapbeállításokkal a kamerák akkor kezdenek el rögzíteni, amikor beindítják az autó motorját, és leáll a felvételkészítés, amikor leállnak az autóval. A rögzített anyagot egy 8 GB-os SD-kártyán tárolja a rendszer, ami ha megtelik, a legrégebbi felvett videókat törli, hogy azoknak a helyére férjenek az újabb felvételek.

A gyorsulásérzékelővel azonban van lehetőség arra is, hogy az „Event mode”-ot kiválasztva csak akkor rögzítsenek a kamerák, ha a küszöbértéket meghaladja a gyorsulás változása. Ebben az esetben a mobilos applikáción keresztül lehet kiválasztani, meddig tartson a felvétel hossza.

Audi dash cam kamerarendszer mobilapplikációval

A mobilos applikáció egyszerűen, érthetően lett felépítve, bármiféle sallangtól mentesen, mégis érzed rajta, hogy egy prémiummárkához tartozik

A harmadik opció a „Parking mode”, ezt nevéből fakadóan akkor lehet bekapcsolni, ha épp parkol az autó, felvételt viszont csak akkor készít, ha a mozgásérzékelők mozgást érzékelnek a parkoló autó körül.

A kamerákat és a felvételeket teljes egészében lehet okostelefonról kezelni, csakúgy mint élőben nézni a kamerák felvételeit, galériát készíteni, vagy a „Find my car” segítségével megtalálni GPS-koordináták alapján az autót. A mobilos applikáció mind Androidra, mind iPhone-ra elérhető és a biztonság érdekében a felvételeket azonnal tovább is küldheti a rendszer, közvetlenül a telefonra mentve azt.

Az Audi Australia szerint indokolt volt a szériafelszereltség bővítése, hiszen múlt havi bevezetése óta sokan választották a plusz dash cam-rendszert.

A rendszer egyébként nem minden Audihoz érhető el, csak az A4, A6, A7, A8, Q3, Q5 és a Q7-hez. Igaz, ezekkel már le is van fedve az Audi palettájának legnagyobb része.

Bekerül a szériafelszereltségek közé a dash cam

Árban nincs túl nagy különbség (átszámítva kb. 20 ezer forint) az egy- és a kétkamerás rendszer között, úgyhogy mindenképp jobb vételnek tűnik két kamerával kérni

A kétkamerás rendszer 820 ausztrál dollárba, vagyis átszámítva 173 ezer forintba kerül, ami szerintem egyáltalán nem vészes ahhoz képest, hogy segítségével a vitás helyzetekben egyértelművé válik a felelős.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2018. november 02.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2018. november 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
V8 helyett V6: itt az új Audi RS4 Avant
2017. szeptember 12.
Egy valamit hiányolhatunk az új Audi RS4 Avantból, a V8-at. Csökkent a köbcenti, megfogyatkoztak a hengerek, viszont még így is 170 Nm-el erősebb elődjénél