2019. október 27. | 06:50

415 lóerő, kevesebb mint 700 kg és egy Audi RS motor hajtja.

Először is, mi az a Donkervoort? Ez egy ultrakönnyű sportautókat gyártó holland manufaktúra, amelyet 1978-ban alapítottak. Kezdetben Ford, majd '96-óta Audi erőforrást használ autóiban. A mottójuk, amely így szól "No compromise" is beszédes, akárcsak a formavilág.

A márka új zászlóshajója a D8 GTO-JD70 nevet kapta, és a cég alapítójának 70. születésnapjára készül. Ennek megfelelően az évekkel azonos darabszám készül a modellből, amely 182 000 dollárt, azaz 53 millió forintnak megfelelő összeget kóstál.

A D8 GTO alapjain nyugvó modell számos frissítéssel rendelkezik, ezek leginkább a teljesítményben mutatkoznak meg. Így képes több mint 2 G oldalirányú terhelést produkálni a kanyarokban, még standard gumiabroncsokkal is.

A nyitott szupersportautó az Audi 2,5 literes, soros öthengeres motorját használja, amely 415 lóerő és 520 Nm nyomaték leadására képes. A frissítés többek közt egy teljesen átalakított Euro 6D erőforrást, új kipufogórendszert, új katalizátorrendszert és egy Bosch által fejlesztett egyedi szoftvert. Ehhez egy ötfokozatú manuális váltó csatlakozik.

Egyéb mechanikai fejlesztések közé tartozik a merevebb felfüggesztés és a három állású lengéscsillapítók. A jelentős aerodinamikai módosítások is felfedezhetők rajta, például az átalakított orr. Az autó teljes tömege 700 kg alatt van köszönhető a szénszálas elemek széleskörű felhasználásának.

A Donkervoort szerint az új D8 GTO-JD70 alkalmas mind a közúti, mind a pályahasználatra, és ígéri, hogy a lehető legnagyobb mértékben mellőzik az elektronikus vezetéstámogató rendszereket. A Donkervoort már fogadja az előrendeléseket az új modellre, melynek szállítása 2020 tavaszán kezdődhet.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: