Egy díjnyertes S13 – 1993-as Nissan 240 SX

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A közkedvelt driftautó-alapanyag sokak fantáziáját megmozgatja, most egy igazán jól sikerült átiratról esik szó.

David arra jutott a tapasztalatai alapján, hogy az első driftautónál a megbízhatóságnak felül kell írnia a teljesítményt. Sokan építenek kezdő autót azzal a gondolattal, hogy olyan kocsit kell összerakni, mint amilyenek a Formula Driftben nyomulnak. Pedig tanulóautóhoz nem feltétlenül kell egy 2JZ vagy egy LS V8 motor a lehető legnagyobb csigával, ami befér a géptető alá. Először az a lényeg, hogy ráérezz a technikára, nem pedig hogy 700 lóerő legyen alattad, és minden esemény után újra kelljen építeni a vasat.

1993-as Nissan 240 SX tuning, oldalról.

Egy KA24DE motorral kezdte automata váltóval, és azért vett S13-at, mert gimis korában ez volt a legmenőbb, mégis elérhető árú driftautó. Annyi idősen nem engedhetett meg magának egy S14-et vagy S15-öt, így döntött végül emellett. Jelenleg egy SR20DET motor van benne, FS5W71C váltóval. Leginkább a hangja miatt választotta ezt, nem mintha nem szeretné a V8 orgánumát, de neki a négyhengeres jobban bejött.

A blokkban Tomei PonCam 256 vezérműtengelyek vannak, melynek köszönhetően a szelepek kicsit tovább vannak nyitva, mint a gyári felállásban. A megfelelő levegőellátásról Garrett GT28 turbó gondoskodik sportlégszűrővel megtámogatva, a motornak pedig Apex’i Power FC agya van. A bódé alatt egy Dart Izumi Jr kipufogórendszer figyel, mely dupla végeken durrog.

1993-as Nissan 240 SX tuning, hátulról.

Természetesen a felfüggesztéshez is hozzányúlt Dave. Stance rugókkal egybeépített gátlókat, és 45 mm-rel megtoldott Largus lengőkarokat tett be. A Maxima belső kormányösszekötő rudakhoz pedig Tein külső gömbfejek tartoznak. Mindezeket a drifteléshez szükséges jobb kormányszög érdekében szerelte bele. A Work Emotion CR kerekek elöl 235/40ZR17-esek, hátul viszont 255/35ZR18-as méretűek.

1993-as Nissan 240 SX tuning orra.

A féktárcsákat meghagyta gyárinak, a betétekből pedig olyan keveréket választott, melyek alacsony hőmérsékleten is jól harapnak, és felhevült állapotban sem adják meg magukat túl korán. A kéziféket módosította kicsit, hogy a hátsó fékek optimálisan fogjanak a versenyeken. Bukókeret ugyan nincs benne, de elöl és hátul is van toronymerevítő a csavarodás csökkentésének érdekében.

1993-as Nissan 240 SX tuning motortere.

A beltérben Nardi versenykormány és S14 ülések találhatóak. Kiegészítő műszerek mutatják az olajnyomást, a töltést és hogy megfelelő hőmérsékletek uralkodnak-e a motorban. Egy B&M rövid váltószettet kapott Nismo GT váltógombbal, a hátsó üléseket pedig kivette, és egy karbon burkoló elemmel helyettesítette őket. A jó muzsikát Pioneer fejegység és Alpine hangszórók biztosítják.

1993-as Nissan 240 SX tuning beltere.

A 2016-os Hot Import Night eseményen elnyerte a legszebb driftautó címet. Neki azonban az a célja minden eseményen, hogy a győzelem helyett az adrenalin maximumot érje el. Az egyedi kék fényezés jól mutat a fekete felnikkel, a módosított lökhárítók és küszöbök pedig hangsúlyozzák az autó ültetését. A megfelelő leszorítóerő érdekében egy karbonból készült fix szárnyat tett az autó farára. Szerencsére mentes mindenféle versenycsíkoktól, a Nissan festését mégis messziről felismerni.

1993-as Nissan 240 SX tuning hátsó szárny.

Forrás:

Címkék:

Kapcsolódó írások

Hegyi drift Hoonigan módra!
2017. augusztus 07.
Az utóbbi években a drift népszerűsége robbanásszerűen nő. Ez természetesen egyre extrémebb irányba tolja a sportot.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Volkswagen Jetta tuning elölről
2019. április 11.
2019-ben sem maradhat el a német autók nagytalálkozója
Stílussal a pályán – José Gutierrez kicsípett 1997-es Nissan 240SX-e
2017. november 23.
Létezik olyan drifter, akinek autója külseje épp olyan fontos, mint a bevett kanyarok szépségének kivitelezése? Nos, igen létezik!