2018. szeptember 01. | 05:24

A közkedvelt driftautó-alapanyag sokak fantáziáját megmozgatja, most egy igazán jól sikerült átiratról esik szó.

David arra jutott a tapasztalatai alapján, hogy az első driftautónál a megbízhatóságnak felül kell írnia a teljesítményt. Sokan építenek kezdő autót azzal a gondolattal, hogy olyan kocsit kell összerakni, mint amilyenek a Formula Driftben nyomulnak. Pedig tanulóautóhoz nem feltétlenül kell egy 2JZ vagy egy LS V8 motor a lehető legnagyobb csigával, ami befér a géptető alá. Először az a lényeg, hogy ráérezz a technikára, nem pedig hogy 700 lóerő legyen alattad, és minden esemény után újra kelljen építeni a vasat. Egy KA24DE motorral kezdte automata váltóval, és azért vett S13-at, mert gimis korában ez volt a legmenőbb, mégis elérhető árú driftautó. Annyi idősen nem engedhetett meg magának egy S14-et vagy S15-öt, így döntött végül emellett. Jelenleg egy SR20DET motor van benne, FS5W71C váltóval. Leginkább a hangja miatt választotta ezt, nem mintha nem szeretné a V8 orgánumát, de neki a négyhengeres jobban bejött. A blokkban Tomei PonCam 256 vezérműtengelyek vannak, melynek köszönhetően a szelepek kicsit tovább vannak nyitva, mint a gyári felállásban. A megfelelő levegőellátásról Garrett GT28 turbó gondoskodik sportlégszűrővel megtámogatva, a motornak pedig Apex’i Power FC agya van. A bódé alatt egy Dart Izumi Jr kipufogórendszer figyel, mely dupla végeken durrog. Természetesen a felfüggesztéshez is hozzányúlt Dave. Stance rugókkal egybeépített gátlókat, és 45 mm-rel megtoldott Largus lengőkarokat tett be. A Maxima belső kormányösszekötő rudakhoz pedig Tein külső gömbfejek tartoznak. Mindezeket a drifteléshez szükséges jobb kormányszög érdekében szerelte bele. A Work Emotion CR kerekek elöl 235/40ZR17-esek, hátul viszont 255/35ZR18-as méretűek. A féktárcsákat meghagyta gyárinak, a betétekből pedig olyan keveréket választott, melyek alacsony hőmérsékleten is jól harapnak, és felhevült állapotban sem adják meg magukat túl korán. A kéziféket módosította kicsit, hogy a hátsó fékek optimálisan fogjanak a versenyeken. Bukókeret ugyan nincs benne, de elöl és hátul is van toronymerevítő a csavarodás csökkentésének érdekében. A beltérben Nardi versenykormány és S14 ülések találhatóak. Kiegészítő műszerek mutatják az olajnyomást, a töltést és hogy megfelelő hőmérsékletek uralkodnak-e a motorban. Egy B&M rövid váltószettet kapott Nismo GT váltógombbal, a hátsó üléseket pedig kivette, és egy karbon burkoló elemmel helyettesítette őket. A jó muzsikát Pioneer fejegység és Alpine hangszórók biztosítják. A 2016-os Hot Import Night eseményen elnyerte a legszebb driftautó címet. Neki azonban az a célja minden eseményen, hogy a győzelem helyett az adrenalin maximumot érje el. Az egyedi kék fényezés jól mutat a fekete felnikkel, a módosított lökhárítók és küszöbök pedig hangsúlyozzák az autó ültetését. A megfelelő leszorítóerő érdekében egy karbonból készült fix szárnyat tett az autó farára. Szerencsére mentes mindenféle versenycsíkoktól, a Nissan festését mégis messziről felismerni. Forrás: