Egyszemélyes brazil fúvószenekar – Volkswagen SP2 tuning

Közzétéve:
2018-09-11, 12:04

A brazil belpiacra gyártott sportkupénak fantasztikus formája van, ezen csiszoltak a tulajok még egy kicsit.

Nem könnyű kitűnni az ausztriai Wörthersee találkozón, tekintve, hogy majdnem az összes létező variáció elkészült már a Volkswagen modellek faragásakor. A brazil Thomas Mayrnek és Martin Mildenbergernek azonban mégis sikerült, hiszen egy eleve ritka és kevesek által ismert Volkswagen SP2-est alakítottak át. Ráadásul tettek a dologba egy csavart, hiszen egy meghökkentő fémkürtben végződik az autó. De erről majd később…

1973-as Volkswagen SP2 tuning, elölről.

Az SP2-t a Volkswagen brazil kirendeltsége tervezte és gyártotta a ’70-es években. Az ország importkorlátozásai miatt nem volt elérhető megfelelő mennyiségű sportautó, így az ottaniak gondoltak egyet, és megalkottak a német márka Type III modelljének alapjaira egy egészen varázslatos kupét.

Az 1972-ben bemutatott sportos modell Volkswagenes mércével egészen elképesztő formatervvel rendelkezik. A Karmann Ghia TC-hez hasonlóan ezt is saját maguk gyártották Brazíliában, részben függetlenül az anyacégtől. A sportos vonalak ellenére nem volt kifejezetten gyors autó, hiszen egy 1.7-es, léghűtéses boxermotor dolgozott benne. A blokk mindössze 76 lóerőt produkált, melynek következtében 16 másodpercre volt szüksége a 0-100-as gyorsuláshoz. Ennyi idő alatt gyakorlatilag a Háború és béke első harminc oldalán gond nélkül túl lehet jutni, méltán nyerte tehát el az „erőtlen” becenevet az egyébként könnyű felépítésű típus.

1973-as Volkswagen SP2 tuning, oldalról.

A gyártó elmondása szerint a modellt mindössze heten tervezték meg. Hat férfi és egy nő vett részt az S2 konstrukciójának megalkotása során, melynek tükrében a végeredmény elismerésre méltó. Mindössze 10 ezer darab készült belőle, amíg 1976-ban befejeződött a gyártása. A hűtőrács nélküli orr a hátulra épített léghűtéses motor eredményeként az egyik legegyedibb Volkswagenné teszi az S2-t. Sajnos kevés példány maradt fenn, mert a típus erősen rohadós volt.

1973-as Volkswagen SP2 tuning, hátulról.

Ehhez nyúlt tehát hozzá a két brazil kollega, akik jó tuningmesterekhez híven először kemény felfüggesztésre, és kellően alacsonyra ültették az autót. A „Texas sárga” fényezés és az autó oldalán végighúzódó négyes hosszanti csík nagyon jól tükrözi a retró hangulatot.  Az elöl 17, hátul pedig 18 colos felnik arany festést kaptak, melyek szintén a ’70-es évek életérzését adják vissza. Az autóban Solex karburátor dolgozik, a tulajok elmondása szerint pedig valamivel gyorsabb a gyári társainál.

Az autó legbetegebb része mégis a kipufogó helyére szerelt gramofon-tuba. Az úgynevezett Stinger-kipufogó a léghűtéses Volkswagen kultúra szerves része. A két tulaj ezzel jelzi, nem veszik magukat túlságosan komolyan, inkább kuncogást vagy megbotránkozást akarnak kiváltani az emberből. Ez teljes mértékben sikerült nekik, hiszen ezt az autót imádni vagy utálni lehet. A beltérben nem módosítottak semmit, de természetesen szépen helyreállították az újkori állapotokat.

1973-as Volkswagen SP2 tuning műszerfala

Forrás:

Címkék:

Kapcsolódó írások

1981-es Volkswagen Scirocco tuning oldalnézetből.
2018. szeptember 26.
A Kindair kultúra külföldön már ismert, ám itthon ez az első Scirocco, melyre ilyen fóliázás került
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
Volvo S60 Polestar Engineered, az új vonal első tagja
2018. június 14.
A Polestar Engineered a Volvo és a Polestar összefolyása.