Az 1977-ben bemutatott E23-mal a BMW egy új szintet nyitott meg a luxus szedánok piacán. Az E12 mellé érkező hetes sorozat betetőzte a bajorok utazóautó kínálatát. Rengeteg újítással, jó vezethetőséggel és magasfokú kényelemmel mutatta meg, mit tudott akkor a propelleres gyártó. Nem sokan nyúlnak ehhez a típushoz tuningolás céljából, Denis Goleszny-nek mégis egyértelmű volt, hogy egy egyedi 735i-t szeretne magának.

Hogy felvegye a versenyt a Mercedesszel, a BMW mindent beleadott az E23 tervezésekor. Túl azon, hogy ez volt a gyártó első széria autója, amelybe ABS került, az elektromos berendezések listája méterekben volt mérhető. Többek közt raktak bele fűthető és elektromosan mozgatható első üléseket, szervizperiódust jelző rendszert és saját belső telefont is. Az elektromos ablakokat és tükröket, valamint a többféle módon vezérelhető klímát már nem is érdemes megemlíteni. Vagy várj csak, 40 évvel ezelőtt azért ezek is elég menő extráknak számítottak az európai piacon. Az autó vezethetősége az ötös szedánhoz volt hasonló, ám az Autobahnon még félelmetesebbnek hatott az E23 a visszapillantóban. Nagy tempójú utazáshoz és gyors kanyarokkal tűzdelt örömautózáshoz egyaránt megfelelő volt az első hetes, mely a tízéves gyártási periódus végére már 250 lóerős turbós hathengeres motorral készült.

Denis kicsit más irányba vitte a kocsit, mint amire a bajorok gondolták volna akkoriban. Az ő BMW-je valahol a gyári állapot és a hardcore tuning közt lebeg félúton. Az autót úgy szerette volna porig ültetni, hogy közben ne kelljen a menetkomfortot és a vezethetőséget feláldozni a pöpec megjelenés oltárán. Így a levegős rendszer mellett döntött, WCP légrugókra ültette a szedánt. Az átalakítás leglátványosabb részei a BBS RS felnik „bottle cup” stílusú középrésszel, melyet a 2Polished csapata alakított egyedivé. A 18 colos kerekek polírozott peremet kaptak, mellyel igazán különlegesen néznek ki. A hátsó felniknek ráadásul erős dőlést adott a holland kolléga, melynek köszönhetően ráerősített a földre lapuló behemót stílusra.

  

Először egy klasszikus Mercit akart venni, ám amikor meglátott egy szépen restaurált E23-at, és elképzelte hozzá ezt a Bahama bézs fényezést, már tudta mit kell tennie. A beltérben szintén mindent kipucoltak, a bőr kárpitozást aprólékos munkával mentették meg a pusztulástól. A légrugók kapcsolójának pedig egy egyedi faberakásos panelt alakítottak ki a középkonzolon. A tuning egyelőre nem áll meg, a motor módosítására még nem került sor. Az azonban kijelenthető, hogy az eddig elvégzett munka is szép eredményt hozott, remélhetőleg nem gurul el nála a gyógyszer a későbbiekben sem.

Forrás: