Elnöki autó lefektetve – sorhatos BMW E23 735i tuning

Frissítve:
2018-09-19, 12:37

Ha azt mondom BMW tuning, akkor mindenki E46-ra vagy E36-ra gondol, itt azonban teljesen másról van szó

Az 1977-ben bemutatott E23-mal a BMW egy új szintet nyitott meg a luxus szedánok piacán. Az E12 mellé érkező hetes sorozat betetőzte a bajorok utazóautó kínálatát. Rengeteg újítással, jó vezethetőséggel és magasfokú kényelemmel mutatta meg, mit tudott akkor a propelleres gyártó. Nem sokan nyúlnak ehhez a típushoz tuningolás céljából, Denis Goleszny-nek mégis egyértelmű volt, hogy egy egyedi 735i-t szeretne magának.

BMW E23 735i tuning, elölről

Hogy felvegye a versenyt a Mercedesszel, a BMW mindent beleadott az E23 tervezésekor. Túl azon, hogy ez volt a gyártó első széria autója, amelybe ABS került, az elektromos berendezések listája méterekben volt mérhető. Többek közt raktak bele fűthető és elektromosan mozgatható első üléseket, szervizperiódust jelző rendszert és saját belső telefont is. Az elektromos ablakokat és tükröket, valamint a többféle módon vezérelhető klímát már nem is érdemes megemlíteni. Vagy várj csak, 40 évvel ezelőtt azért ezek is elég menő extráknak számítottak az európai piacon. Az autó vezethetősége az ötös szedánhoz volt hasonló, ám az Autobahnon még félelmetesebbnek hatott az E23 a visszapillantóban. Nagy tempójú utazáshoz és gyors kanyarokkal tűzdelt örömautózáshoz egyaránt megfelelő volt az első hetes, mely a tízéves gyártási periódus végére már 250 lóerős turbós hathengeres motorral készült.

BMW E23 735i tuning, hátulról

Denis kicsit más irányba vitte a kocsit, mint amire a bajorok gondolták volna akkoriban. Az ő BMW-je valahol a gyári állapot és a hardcore tuning közt lebeg félúton. Az autót úgy szerette volna porig ültetni, hogy közben ne kelljen a menetkomfortot és a vezethetőséget feláldozni a pöpec megjelenés oltárán. Így a levegős rendszer mellett döntött, WCP légrugókra ültette a szedánt. Az átalakítás leglátványosabb részei a BBS RS felnik „bottle cup” stílusú középrésszel, melyet a 2Polished csapata alakított egyedivé. A 18 colos kerekek polírozott peremet kaptak, mellyel igazán különlegesen néznek ki. A hátsó felniknek ráadásul erős dőlést adott a holland kolléga, melynek köszönhetően ráerősített a földre lapuló behemót stílusra.

   BMW E23 735i tuning orr része

Először egy klasszikus Mercit akart venni, ám amikor meglátott egy szépen restaurált E23-at, és elképzelte hozzá ezt a Bahama bézs fényezést, már tudta mit kell tennie. A beltérben szintén mindent kipucoltak, a bőr kárpitozást aprólékos munkával mentették meg a pusztulástól. A légrugók kapcsolójának pedig egy egyedi faberakásos panelt alakítottak ki a középkonzolon. A tuning egyelőre nem áll meg, a motor módosítására még nem került sor. Az azonban kijelenthető, hogy az eddig elvégzett munka is szép eredményt hozott, remélhetőleg nem gurul el nála a gyógyszer a későbbiekben sem.

 BMW E23 735i tuning, beltere

Forrás:

Kapcsolódó írások

Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja