Elrúgják kicsit a 2000 lóerős Lotus Evija elektromos hiperautónak

Közzétéve:
2019-12-18, 14:43

Méghozzá az összes vezetést támogató rendszer kikapcsolásával.

Az első teljesen elektromos Lotus fejlesztése folyamatban van, azonban a vállalat mérnöki csapata ezen a ponton megvizsgálja a hiperautó alvázának dinamikáját vezetési segédeszközök és nyomaték-vektorálás nélkül.

A brit autógyártónak három prototípusa is van, ezek közül a második alváza a legfejlettebb, hiszen állítható felfüggesztést, elektromos hajtást, fékeket és teljesen szénszálas karosszériát kapott. Ez a specifikus prototípus tartalmazza a legfejlettebb belső teret is, beleértve a lebegő középkonzolt is, sőt, az aktív aerodinamikai egységeket működtető hidraulika is működik.

"Az autó jelenleg teljesen tiszta állapotban van, stabilitás-ellenőrzés és nyomaték-átváltás nélkül, gy ki lehet értékelni az alváz alapjait, hogy a többi réteg, például az elektronika beszerelése előtt megteremtsük a tökéletes mechanikai tulajdonságokat. Így meg tudjuk érteni az autót, később hangolhatjuk azt, amit mechanikai előnyként nyertünk, amikor további rétegeket adunk hozzá" - mondta Gavan Kershaw, a Lotus vezérigazgatója.

A Lotus Evija álcázva, oldalról fotózva

A Lotus Evija elég korlátozott számban lesz csak elérhető, ugyanis mindössze 130 darab készül majd belőle, ára pedig 2,3 millió dollár körül alakul, ami átszámítva 686 millió forintnak felel meg.

Az energia nem kevesebb, mint négy villamos motorból származik, ezek kombinált teljesítménye átszámítva 1972 lóerő, így a világ legerősebb közúti autója lesz. A Lotus azt állítja, hogy a 0-100 sprinthez kevesebb mint 3 másodperc kell neki és mindössze 9 másodperc alatt eléri a 300-at, végsebessége pedig 322.

A Lotus Evija hátulról fotózva, világító lámpákkal

 

"Igazán otthon érzem magam benne, ez valóban vezethető. A stabilitást és az agilitást szigorúan értékeljük. Intenzív gyorsításokkal végeztük el a nyomaték vizsgálatát, illetve a gumiabroncsok tapadását és reakcióit. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az Evija hordozza a Lotus DNS-ét, épp annyira mint az Exige vagy az Evora" - tette hozzá Kershaw.

A Lotus Evija gyártásba kerülő változatában egy 70 kWh-ás akku pack kerül, amely kompatibilis a 800 kW-os gyors töltéssel. Ennek köszönhetően 400 km-es hatótávval fog büszkélkedni és 18 perc alatt teljesen feltölthető.

Kapcsolódó írások

Újabb képek a Bugatti Chiron elektromos vetélytársáról
2018. augusztus 16.
A Pininfarina PF0 néven villanyos hiperautót készít, mely a Chironnal is felvenné a versenyt.
BMW Vision iNext koncepció parkos környezetben
2018. december 03.
Bemutatkozott a bajor gyártó Vision iNext tanulmányautója, nem csak az derült ki, hogyan fest majd, következzen 4 tény amire számíthatsz 2021-ben!

További hírek