Ferrari a porban V.1 – 1991-es Ferrari 348 TS

Közzétéve:
2018-03-22, 15:13

Mi az abszolút szentségtörés? Nos, egy porig húzott Ferrari sokaknak az lehet, de ha te is ezzel a nézettel rendelkezel, akkor tedd félre előítéleted és élvezd a látványt!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Eljött ennek is a pillanata, sokáig húztam, de végül úgy döntöttem, hogy összerakom. Nem másról beszélek, mint az ültetett Ferrarikról szóló cikksorozatomról, amit ugyan már elkezdtem a Kean Suspension 308-asának bemutatásával, de további három csodaszép Ferrarit fogok a közeljövőben bemutatni.

Mi lesz a közös a Ferrarikban? Hát először is, hogy mindegyik egy Ferrari, már ez felér egy beszámolási alappal. Továbbá mindhárom Ferrari japán tulajdonossal és építőkkel rendelkezik (mi mással), illetve a stílus oltárán feláldozták a funkciót. Azért ezen a mondatot pontosítanám, hiszen mindegyik Ferrari levegős futóművel van ellátva, egyszóval bármikor egy gombnyomásra megemelhető a karosszéria.

Még így is sok? Akkor gondolj csak bele abba, hogy egy Ferrarit amúgy sem földes úton használ a tulajdonos, de végülis Japán nem a rossz minőségű útjairól híresült el, éppen ellenkezőleg! De rögtön belecsapok a közepébe, itt a három közül az egyik legextrémebb Ferrari, Ginpei Yamaguchi 1991-es Ferrari 348-asa.

A Ferrari stílusa a ’90-es évekből

Sokan a Ferrari aranykorának tartják, hiszen nem csak a 348-as született 1989 derekán, hanem két évvel korábban az egyik legnagyobb kultusszal (és vételárral) rendelkező Ferrari, az F40-es is. Ugyan erre nem szeretnék kitérni, de a ’92-ig gyártott F40-es a világ egyik legkedveltebb Ferrarija, aminek sikereihez nyilván a csekély legyártott darabszáma is hozzájárult (1311 db).

Ferrari 348 TS pre-facelift

„Fitment on point” – a szleng kifejezést a tökéletesen eltalált felni/sárvédő kapcsolatra alkalmazzák. Nos, ez most pont igaz.

Azonban 328-as utódja, a 348-as sem szerénykedhet, hiszen a 8844 darabszámával, illetve meggyőző kisugárzásával ez a típus is egy örök ikonná vált, amely kultusznak még közel sem érkezett el a „tetőzése”. A 348-as vonalvezetése az F40-sel közösen, Leonardo Fioravanti vezetőmérnök büszkeségei, aki a Pininfarina Carozzeria képviselőjeként fogadta el a megbízásokat.

Arról lehetne vitázni, hogy mégis melyik Ferrari sikerült jobbra, a lényeg, hogy mindkettő impozáns telivérré alakult önálló karakterrel, hála az olasz stílusérzéknek. A 348-as egyébként 1995-ig volt gyártásban Targa (TS,GTS) illetve Berlinetta (TB,GTB) kivitelekben.

A már Motronic befecskendező-rendszerrel szerelt 3,4 literes V8-as a hírhedt Dino-motorcsalád részese volt, amely kereken 300 lóerőt termelt meg az 1,4 tonnás szuperautó számára. Az 1993-ban debütáló GTB- és GTS-verziók +20 lóerőt kaptak (USA-modellek +12-t), amihez egy ráncfelvarrás is betársult, a 348-as vonzóerejének fenntartása érdekében.

A 348-as kétségtelenül minden idők egyik legjobb Ferrarija, és pontosan azért, amiért „egyszerű” vagy „közönséges” Ferrarinak titulálható.

Ferrari 348 fitment

A sárvédők szétvágása, majd szélesítése hallatán sokan a szívgyógyszerükhöz nyúlnak, még egy hétköznapi autó esetén is. Mi lenne, ha meghallanák Ginpei sztoriját?

Szentségtelen módosítások sora a 348-on

Hokkaido-szigete Japán legészakibb tartománya, ahol nem mellesleg az ország egyik legnagyobb tuning (köztük persze a Bosozoku világ) élete zajlik, nap mint nap. Éppen ezért annyira nem érhet váratlanul (ismerve ezt a tényt), hogy olyan tunerek „termelődnek” ki a szigetről, mind Ginpei Yamaguchi, a Slacker’s Haunt garázs tulajdonosa.

A japán tuner élete az autók és a tuning körül forog. Számtalan JDM-piacos géppel (Skyline, Silvia, Supra stb..), illetve európai sportautóval volt már dolga Ginpeinek, többek között régi Porsche 911-ekkel, sőt még egy különösen ritka 356-os 1600GTS Porschéval is.

Egyszóval a műhelytulajdonos elmondhatja magáról, hogy kevés olyan autós téma van, amihez ne tudna hozzászólni. Az érdeklődési köre pedig itt le is szűkül, hiszen a klasszikus autókon, a stance, illetve drift tuning irányzatokon túl kevés dolog érdekli a tunert, ami nem a szűklátókörűség ismérve, hanem egyszerűen csak a fanatizmusé.

Ferrari 348 sebességváltó

Ferrari a porban – most már értheted, hogy mire vonatkozik a cikk címébe foglalt kifejezés

Öt évvel ezelőtt, amikor tulajdonába került egy 348-as Ferrari, tudta, hogy őrült fanatizmusait most egyesítheti és egy olyan stílusú Ferrarit alkothat, ami első számú az egész világon. Megszületett a Hellaflush 348-as ötlete, aminek kezdőlépése az egyedi kipufogórendszer felszerelése volt.

Az egyedi rozsdamentes kipufogórendszer (beépített hangtompító szeleppel) a karakteres V8-as morajlásának felélénkítése érdekében került fel, amely beavatkozás csak a kezdetek legelső fázisa volt.

Egyedi futómű, Hellaflush-Ferrari

A Hellaflush stílussal már találkozhattál a bemutatóim között, így ismered már az építési irányzat lényegét. Minél alacsonyabb hasmagasság illetve a lehető legextrémebb felni/gumi paraméterek, amit csak ellehet képzelni.

Nos, Ginpei úgy gondolta, hogy imádott stílusát rávetíti az olasz klasszikusra és megépíti Hellaflush-stílusban. A kezdés egy, a feljáróján parkoló JZX-Toyota futóművének kibontásával kezdődött, aminek segítségével Ginpei egy egyedi hidraulikus futóművet tudott összerakni és beszerkeszteni a ’91-es Ferrariba.

Ferrari 348 dapper team

Mondjon bárki bármit, ne érzed kényelmetlenül magad. Ez a Ferrari így menő, ahogy van

A felfüggesztés olyan jóra sikeredett, hogy leengedett karosszériánál a 348-as sebességváltója mindössze 2 mm-re (!) helyezkedik el a talajtól. A következő lépés a felnikészlet kiötlése volt, amin nem is kellett annyit gondolkoznia a tunernek. Egy szett 19x10” és 19x12,5”-os Work VS-XX garnitúra került fel az autóra, persze a stílus követelte túlméretezésnek ára is volt.

A hátsó sárvédő peremeket szélesíteni kellett, amihez viszont meg kellett vágni a ~15 millió forintos karosszériát. A profi lakatolás, majd fényezés eredményeként az autó sárvédői mintha gyáriak lennének, arról nem is beszélve, hogy már a 12,5” széles felnik is befértek hátra.

Az őrületes építés még 2016-ban rázta meg az internet világát, ugyanis akkor debütált a szörnyeteg a világ előtt legelőször. Azóta Ginpei sorra járja a találkozókat és Japánban osztatlan sikereket ér el vele a tuner.

Ha félrerakod a téves előítéleteidet, komfortzónás gondolataidat, akkor te is bátran elismerheted, hogy ez bizony egy menő Ferrari. Mondhatni a legmenőbb. Vagy nem?

Forrás:

Kapcsolódó írások

Ferrari a porban V.2 – 1989-es Ferrari Testarossa
2018. április 26.
Ha lenne egy Testarossád, te mit tennél vele? Elkonzerválnád, találkozókra járnál vele, vagy inkább fognád az egészet és leültetnéd a „pokolig”?
Esőben virágoznak a stanced autók – Stancefest 2018
2018. június 12.
Ismét vadabbnál vadabb szépségek bújtak elő a zöld pázsit alól a Golftanyán.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.