Társszerző: Bolgár Krisztián

Eljött az utolsó rész ideje, remélem, még bírod idegekkel az egyedileg átalakított Ferrarik világát. Jelen példány azonban eltér, az előzőleg bemutatott klasszikus Ferrariktól. Az egyik legfontosabb különbség, az évjárat. A 360-as Ferrari még nem számít klasszikusnak, annak ellenére, hogy már Ő is benne van a korban.

Egy 348-hoz vagy Testarossához képest viszont még fiatalnak mondható, így nyilván kevésbé válthat ki ellenszenves reakciókat belőled eme típus átalakítása. Mi több, a 360 Modena bizony a tuningiparnak is részese, hiszen a Liberty Walk is készített már hozzá karosszéria készletet, de még az Air Lift Perfomance is gyárt a 360-hoz egyedi levegős futóművet.

Egyszóval a gazdagoknak van mivel szórakozniuk, ha kellő stílus szorult beléjük, de jelen cikk példánya az egyik legigényesebb Modena, ami valaha készült. Ennek oka, hogy a gyári formák megmaradtak, csak a „kötelező beavatkozások” lettek elvégezve. Lám tessék, Phil Chow 360 Modenája!

A 355-ös Ferrari méltó örököse

1999-ben befejeződött a legendás 355-ös Ferrari gyártása, de az olasz gyártó nem sokáig hezitált az üresedő gyártóegység problémájával. Enzo Ferrari szülővárosáról elnevezett 360 Modena egy kétajtós Berlinetta Ferrari volt, amely mellé egy évvel később érkezett a kabrió Spider-kivitel is.


Japán – ahol az ültetett Ferrarik már nem is annyira egyedi látványelemek

A különleges sportautók egy újfajta technológiával készült alumínium-vázas önhordó karosszériát kaptak, amely 40%-al merevebb és 28%-al könnyebb konstrukciónak bizonyultak, mint az előd 355 karosszériája. A Pininfarina-tervezés ismét kitett magáért és egy meghatározó Ferrari-modellt sikerült a világnak adni a különleges, de ugyanakkor visszafogott formával.

A 3,6 literes V8-as erőforrások 395 lóerőt termeltek meg az 1,5 tonnás Ferrari számára, amit ugye nem kell részleteznem, hogy milyen érzés lehet vezetni. Később a Challenge Stradale-kivitelek kapták meg a bivalyerős V12-es 420 lóerős motorokat, aminek köszönhetően félelmetes 4,1 másodperces gyorsulással bírtak a gyárilag tuningolt 360-ok. De a 360-as Ferrariból nem csak a Stradale volt az egyetlen teljesítményorientált típus.

A 360 GT/GTC/N-GT modellek mind-mind az extrák és a luxuskiegészítők tömkelegét áldozták fel a maximális erő, illetve gyorsulás elérése érdekében. Így nem vitás, hogy a 360-as Ferrarit mindmáig a teljesítmény jelzőkkel szeretik összefűzni, mintsem a fellengős luxusautó szinonimáival.

Rosso Corsa, avagy a Ferrari piros

„Piros, mint egy Ferrari”. Ugye, mennyire elcsépelt mondat és már te is biztosan rengeteg embertől hallhattad, hogy egy vörös árnyalatú autóról egyből a Ferrarik jutnak az adott személyek eszébe? Erről azonban nem Ők tehetnek, hanem a Ferrari!


Ugyan nem olyan extrém a fitment, mint a már bemutatott 348-as Ferrari esetében, de azért ez sem rossz

A Rosso Corsa színárnyalat a versenysportban elhíresült fényezési árnyalat, amelyet főként az olasz versenyautóknál alkalmaztak. A származása feltehetően a bikaviadalokhoz tehető, hiszen egy vörös autó akár még az ellenfelek idegrendszerét is kikezdheti.

A japán Phil Chow számára is ez az árnyalat volt Az Árnyalat. A fiatal tuner autós élete mindig is az olasz autók körül forgott, annak ellenére, hogy rengeteg japán vasat épített már át. A szíve mégis mindig a Ferrarihoz húzta, aminek végső soron meg is született az eredménye, egy 360 Modena személyében.

A gyerekkori álmok hirtelen valóssággá váltak, de Phil nem tudta megtagadni tuner mivoltját. Az internetet terjedő egyedi Ferrarik hallatán (amik közül már kettőt ugye bemutattam) Phil is bepörgött és szeretett volna egy kis csavart vinni álmai autójába, hogy még inkább közelebb álljon autója a tökéletes szóhoz.


Csak szolidan – semmi extrém karosszéria kiegészítő, csak a hardcore ültetés

OEM+ Ferrari, teljesen szolidan

Arról, hogy mi a szolid és mi nem az egy Ferrari esetében ismételten hosszasan lehetne vitázni, de a lényeg, hogy egy Liberty Walk kithez képest elenyésző az, amit Phil „művelt” 360 Modenájával.

A kezdés a 2000-es évjáratú Ferrari esetében egy Air Lift airride beszerzése volt, amit lényegében csak be kellett szerelnie a tunernek. A legfontosabb lépést tehát már letudta a tuner, de jól sejted, hogy mégis mi lehetett a következő lépés. Úgy van, egy ideális felnikészlet beszerzése.

Phil szeretett volna tisztelegni a 360-as versenyzői, illetve teljesítmény centrikus múltja előtt, ezért egy készlet magnézium versenyfelnit vásárolt, mégpedig egy E88-as BBS garnitúrát, amelyek mérete 19x9,5” elöl, hátul pedig 19x12,5”. A megfelelő Pirelli abroncsok után fel is kerültek a tengelyvégekre a bronz közepű német felgenek, amivel az összkép be is teljesült.


Ide nem illik a fakormány, a 360 még nem az a korosztály

Kevés olyan felni van, ami jobban állhatna a 360-as számára, így bátran mondhatom, hogy Phil telibe talált ezzel a döntésével. A V8-hoz is úgy gondolta a tuner, hogy hozzá kéne egy kicsit nyúlni, ezért hangolt a teljesítményen egy újraírt ECU került beszerelésre, F1 rajprogrammal (elektrohidraulikus szekvenciális váltóhoz) valamint egy egyedi kipufogórendszerrel kiegészülve.

Jelenlegi állapotában teljesen rabul ejtette Philt Ferrarija és még egy darabig ez így is marad vele. Ugyan tervezi, hogy egy F430-as Ferrariról kölcsönvesz egy-két karosszéria elemet, de szigorúan megtartja a gyárias, OEM-hatást. Szerinted is kellően gyárias maradhatna a Modena?

Forrás: