Elméletben még lehet is értelme a dolognak, viszont gyakorlatban egészen mást mutat a műszer.
Egy ideje szerencsére már küzdünk azért, hogy ne tegyük tönkre bolygónkat káros szokásainkkal. Erre vannak egyre szigorodó állami vagy nemzetközi szabályozások és társadalmi törekvések is.
Egyénként is sokat tehetünk azért, hogy némileg élhetőbb és kevésbé szennyezett legyen a Föld, amin élünk. Ezzel a gondolkodásmóddal indulhatott neki legújabb kísérletének a Garage 54 csapata is, amikor egy autó károsanyag-kibocsátásának csökkenését próbálták meg még lejjebb nyomni egy egyszerű módszerrel.
Gázmaszkok szűrőivel harcoltak a káros gázok ellen, gondolván, hogy egy ilyen maszkra szerelt filter számunkra is tiszta, szűrt levegőt nyújt. Itt némileg megfordítva a dolgot, konkrétan a szennyezés forrására került a maszk a szennyezés lehetséges áldozatai helyett.
Egy fém dobozt készítettek, amibe bekerült 9 gázálarcba való filter. Ezt a dobozt légmentesen zárták, csak a filterek egyik oldalából a másikba juthat át levegő egy bevezető és egy kivezetőcsővel.
Ezekben a maszk-filterekben nincsen semmilyen szelep vagy irányító csatorna, ezekben csupán aktív szén és az azt határoló valamilyen anyag (általában filclap) van, így mindkét irányba képesek szűrni. Az aktív szén egy olyan porózus növényi anyag, mely nagy fajlagos felületen képes magához kötni a vegyi anyagokat, baktériumokat.
Egy öreg kibocsátást mérő géppel végeztek vizsgálatot először egy autó sima kipufogóján keresztül, majd úgy, hogy rátették a filterekkel kitömött dobozt. Az első méréseknél megkapták az alapértékeket, majd abban bíztak, hogy a szűrődoboz hatására alacsonyabbak lesznek ezek a károsanyagok.
Végeredményben viszont nem azt kapták, amire számítottak. A CO (szénmonoxid) kibocsátás érdemben nem csökkent, ellenben a CH (szénhidrogének) egészen sokat, és ez egy jó eredmény. A CH főleg akkor jön létre, ha valami nincs rendben a motorral. Értéke akkor magas, ha gyújtáshiba, rosszul beállított keverékképzés, esetleg mechanikai hiba van.