2020. január 15. | 08:08

A koncepció a megcélzott legnagyobb sebességről, vagyis az 500 km/óráról kapta nevét.

Bugatti volt az első, aki a Chiron Super Sport 300+ révén átlépte a 482 km/órás sebességet, noha a sorozatgyártású autó végsebessége 440 km/órában van maximalizálva, viszont ki lehet üttetni és már irány is a németországi Ehra-Lessien tesztpálya, ahol Andy Wallace átlépte a 490 km/órás tempót.

A végsebességért folytatott harcba a Hennessey Venom F5 és az SSC North America Tuatara mellett a Koenigsegg is beszáll a Jeskóval. A 2019-es Genfi Autószalonon mutatták be az Agera RS utódját, a Jesko 300 verziót, amely képes elérni 482,8 km/órás sebességet.

Valójában a Koenigsegg biztos abban, hogy a Jesko meg fogja verni a Bugattit a legnagyobb végsebességért folytatott harcban. Azt nem árt tisztázni, hogy a Chiron Super Sport 300+ hivatalosan nem lett a leggyorsabb utcai autó, mivel csak az egyik irányban érte el a kimagasló eredményt.

A Koenigsegg állítólag egy erősebb változaton dolgozik, amely képes lesz elérni az 500 km/órás tempót. Ezt támasztja alá, hogy a gyártó egy Mission 500 koncepcióautóval készül a március 3-án kezdődő Genfi Autószalonra.

Az autós világ friss híreit az Alapjárat hírműsorában találod!