GT X Experimental: Az Opel jövőjének víziója

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Az Opel a GT X Experimentallal mutatja be, hogy milyen irányba tart a márka.

Állítólag nem fog sorozatgyártásba kerülni, mert a koncepció csak azokat a stíluselemeket és technikai újdonságokat hivatott bemutatni, amelyek meg fogják határozni az új autókat.

Az Opel GT X Experimental egy merész, 4,06 méteres, 5 ajtós, teljesen elektromos kompakt SUV, amely innovatív ötletekkel teli és megtestesíti a márka értékeit és jövőképét. Ez a protoípus minden egyes elemében szakít a hagyományokkal és egy teljesen új arculatot alkot helyette.

Ez a végleges tanulmány olyan jellegzetes részleteket tartalmaz, amely a márka jövőbeli összes autóján megtalálható lesz majd valamilyen formában. Ilyen újdonság például a Vizor nevű orr, a Pure Panel nevű modern műszerfal egység, a tetőív színes betétje, illetve az üvegtető.

Az Opel GT X minimalista belső tere

Az utastér roppant minimalista, a kormány mögötti műszeregységet és a középkonzolt egy hatalmas képernyő helyettesíti, a szellőzőnyílásokat a szélvédő tövében rejtették el. Az új Pure Panel rendszer különlegessége, hogy érintéssel, hanggal és szemmozgással is lehet vezérelni. Ez nagyon jól hangzik, de azért vannak fenntartásaim ezzel a megoldással kapcsolatban. Az ülést például úgy tudod állítani, hogy a kijelzőn az ülés azon részét kell nézned, amit éppen állítani szeretnél.

Az Opel GT X Experimental

Néztem pár percig a képet mire rájöttem, hogy mi a fura: hát az, hogy nincsenek visszapillantó tükrök. Ezeket a színes díszcsíkból előbukkanó, hátrafelé néző kamerák helyettesítik, melyek képe a benti monitor két szélén jelenik meg.

Az ajtók is érdekesek, egyetlen nagyméretű zsanérral csatlakoznak a karosszériához, továbbá egymással szembe nyílnak, így nincs B oszlop, ami megkönnyíti a ki- és beszállást.

A szembenyíló ajtókat nagy méretű zsanérok tartják, mivel nincs B oszlop könnyebb kiszállni

Szerkezetileg ez egy klasszikus elektromos autó, amely egy 50 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amit a padlóba integráltak. A villanymotor elöl kapott helyet. Állítólag a GT X egy teljesen működőképes jármű, de sajnos teljesítmény-, illetve hatótáv-adatokat nem közölt a gyár.

A tervek szerint 2024-re minden típusból lesz elérhető elektromos kivitel. Nem alkalmaztak teljesen önvezető technológiát, beérték hármas szintű technológiai megoldásokkal, vagyis a sofőrnek segítenie kell a rendszernek, ha kéri.

Forrás:

További autós hírek

A Pofátlan(tan)ítás egy extra epizódjaként tette közzé a baleset-megelőzés Facebook oldala ezt a videót. Sajnos mi is posztoltunk a napokban…

Egyszerűen azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Nem, valóban nem esik a hó, de a napok…

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
Az Opel dráma folytatódik, immáron már pozitív irányba
2017. november 14.
A PSA-konszern hatpontos mentőcsomagja a felvásárolt Opel számára talán végre a fellendülést hozza el az eddig majdnem két évtizedig veszteséges gyártónak
Zuhanórepülésben az Opel, gyárbezárások jöhetnek!
2018. április 21.
3700 németországi dolgozójától válhat meg és 1600 kereskedőjével bonthat szerződést a nagy bajban lévő Opel. Ám, ha ez sem segít, akár gyárbezárások is jöhetnek!